Ako si zlepšiť svoje komunikačné zručnosti? Skúste týchto 6 tipov

0
Ako si zlepšiť svoje komunikačné zručnosti? Skúste týchto 6 tipov
Zdroj: Pexels.com

Komunikácia je základ úspechu každého dobrého vzťahu. Nejde však len o partnerské vzťahy, ale aj o tie kamarátske, rodinné či pracovné. Ak máte niekedy pocit, že sa vám slová len ťažko derú na jazyk, pripravili sme si pre vás niekoľko tipov, vďaka ktorým si vaše komunikačné zručnosti zlepšíte. Poďte s nami propagovať komunikáciu na úrovni!

Naučte sa počúvať

Jedným z kľúčov k dobrej komunikácii je vedieť počúvať druhých. Venujte pozornosť tomu, čo iní hovoria, a pokúste sa pochopiť ich stanovisko bez prerušenia. To vám pomôže lepšie reagovať a ukázať, že vám na rozhovore záleží.

Uvedomte si, čo chcete povedať

Predtým, ako začnete hovoriť, si premyslite hlavné body, ktoré chcete odkomunikovať. Naučte sa byť jasný a stručný, ak sa jedná o náročné témy. Nie je však nič zlé na tom, ak tému neskôr rozviniete. Ale na začiatok zo seba dostaňte to najdôležitejšie. Nenechávajte druhú stranu v napätí.

Zdroj: Pexels.com
Zdroj: Pexels.com

Rozprávajte telom

Gestá, mimika a očný kontakt hovoria často viac než slová. Snažte sa ovládať svoje telo, aby ste vyslali správne signály. Udržujte otvorený a priateľský postoj, nemračte sa a kontrolujte mimiku svojej tváre. Ruky si neprekladajte na prsiach, ani nedávajte vbok, pokým to nepatrí k tónu správy, ktorú sa snažíte predať. Veľakrát práve tieto gestá môžu naznačiť odmeranosť a autoritu.

Prečítajte si: 5 vecí, ktoré by ste mali stihnúť do konca roka

Inteligencia nie je všetko, emócie zavážia

Zlepšite svoj emocionálny kvocient. Sústreďte sa na empatiu a rozpoznávajte emócie iných. Naučte sa na ne správne reagovať. Empatia a schopnosť vycítiť, kedy je správny čas reagovať, sú jedným zo znakov, že sú vaše komunikačné zručnosti na vysokej úrovni.

Zdroj: Pexels.com
Zdroj: Pexels.com

Spätná väzba vás posunie vpred

Kritika sa znáša ťažko. Pýtajte sa druhých na ich názory a prijímajte kritiku ako príležitosť na zlepšenie. Spätná väzba vám umožní identifikovať vaše slabé stránky a zapracovať na nich.

Sústreďte sa na zámer komunikácie

Či už ide o pracovnú diskusiu alebo osobný rozhovor, pamätajte na účel komunikácie. Pokúste sa udržať tému a vyhnúť sa nepotrebným odbočkám, ktoré môžu rozptýliť pozornosť od hlavného bodu. Efektívne a účelovo. Tak je to správne!

žiadne príspevky na zobrazenie