NAČÍTAVAM

Type to search

MAGAZÍN MARKETING SOCIÁLNE SIETE TECHNOLÓGIE

Ktoré sociálne siete majú vplyv na nakupovanie žien?

Alexandra Vrábelová
Share
zena pozera do mobilu

Ženy sú jednou z najaktívnejších skupín na sociálnych sieťach. Ženy nielen vládnu sociálnym médiám, ale sú tiež ovplyvniteľné pri nakupovaní a ochotné nakupovať na základe odporúčaní influencerov. Ktoré sociálne siete majú na ne najväčší vplyv?

53% žien urobilo nákup na základe postu influencera

Bloglovin, mediálna platforma, ktorá spája spotrebiteľov s ich obľúbenými influencermi, urobila medzi viac ako 20 000 ženami anketu, aby lepšie porozumeli tomu, čo robí posty influencerov najúspešnejšími. Viac ako 60 percent žien uviedlo, že obsah postov influencerov by mal byť skutočný. A viac ako polovica žien, ktoré sa zúčastnili prieskumu, uviedla, že si kúpili produkt alebo službu v dôsledku toho, že influenceri vzbudili o danú vec ich záujem. Treba však vziať do úvahy, že účastníčky prieskumu boli predovšetkým z USA.

Novšie štúdie, ktoré robila platforma Influence Central, zase hovoria, až 86% nakupujúcich žien používa ako hlavný zdroj informácií práve sociálne médiá. Taktiež vyplynulo, že Instagram je obľúbenou voľbou pre mikroinfluencerov, ktorí majú od 5000 followerov. 80% z nich uviedlo, že na zverejnenie svojho originálneho obsahu používajú Instagram.

Najväčší influencer na slovenskom Instagrame:

View this post on Instagram

For me, in this first stage on the Pyrenees, it was extremely important to get the maximum amount of points I could in the intermediate sprint. The pace in the first part was frantic, with so many attacks and counter-attacks. I spent a lot of energy but together with Maximilian, Gregor and Daniel we made it to the big group. Daniel did a great job helping me in the intermediate sprint and it's very good I was first. After getting the maximum points and with difficult stages ahead, I tried to save as much energy as possible and finish the day in the gruppetto. V prvej Pyrenejskej etape, bolo pre mňa nesmierne dôležité získať maximálny možný počet bodov na rýchlostnej prémii. Tempo v prvej časti etapy bolo doslova šialené a s množstvom útokov. Spotreboval som preto veľa energie, ale spolu s Maximilianom, Gregorom a Danielom sme sa dostali do hlavnej skupiny a Daniel pre mňa odviedol skvelú prácu, ktorá mi pomohla práve na rýchlostnej prémii, kde aom bol prvý. Potom som sa snažil šetriť čo najviac energie a už len dokončiť deň v gruppette. @borahansgrohe (Photos @bettiniphoto)

A post shared by Peter Sagan (@petosagan) on

influenceri media

Zdroj: adweek.com

Sledované sú konkrétne témy a reálne rady

Facebook a Instagram sú podľa prieskumu preferovanými platformami pre zapojenie a sledovanie influencerov. 63 percent opýtaných žien uviedlo, že začali sledovať influencerov na základe tematických okruhov a 62 percent uviedlo, že sledovalo ich nápady, ktoré môžu použiť aj v reálnom živote. O niečo viac ako štvrtina uviedla, že sledovali propagačné akcie, súťaže a darovačky.

Podľa obrázku vpravo je najatraktívnejšou sociálnou sieťou pre marketérov Facebook a hneď v závese za ním dominuje Instagram. Až potom nasleduje Pinterest a až na štvrtom mieste prekvapivo skončilo YouTube.

Autenticita influencera je dôležitá

Nie je to žiadne prekvapenie: Konzistencia a autentickosť sú pre vplyv influencerov rozhodujúce. Podľa výsledkov prieskumu, nekonzistentné popisy a fotografie spôsobujú, že takéto príspevky robia posty influencerov nepravdivými. Príliš veľa postovania o značkách môže pôsobiť falošným dojmom. 63% účastníčok prieskumu však uviedlo, že im neprekáža tagovanie produktov.

Prečítajte si aj článok Instagram v službách biznisu

Slovenka s najväčším počtom followerov na Instagrame:

Alexandra Vrábelová
Alexandra Vrábelová

Môžete ma sledovať na stránke stylist.sk, kde ponúkam svoje služby (osobný styling, spoločné nákupy) alebo nahliadnuť do mojich e-shopov mamimo.sk a sperkyalexandra.sk - budem sa tešiť :-)

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X