NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY BLOG INŠPIRÁCIE MAGAZÍN

Ktoré tri veci dodajú vašim textom šťavu?

REDAKCIA
Share
arnel-hasanovic-unsplash

Milujete písanie, venujete sa copywritingu alebo tvorbe reklamných textov za účelom predstavenia a predaja produktu? Potom by ste mali poznať základné pravidlá jeho písania a použiť pritom tri dôležité prvky na zvýšenie predajnosti. Aké to sú, si povieme v našom článku, vďaka ktorému bude vaša práca z domu a písanie reklamných textov pohodlnejšie.

Výber najúčinnejšieho spôsobu komunikácie je pre podnikanie nevyhnutný. Dnes sme zaplavení správami zo všetkých rôznych foriem komunikácie, vrátane e-mailu, aplikácií na odosielanie správ, bežnej pošty, sociálnych médií, telemarketingu a ďalších foriem.

K jednému z dobrých a veľmi účinných spôsobov reklamy a propagácie, ktorou sa sleduje aj nevyhnutná optimalizácia webstránok, patrí dobrý reklamný text alebo blogovanie.

Samotný text ale nestačí, nestačia bezduché slová, ktoré umelo popisujú konkrétnu vec alebo službu. Aj text musí byť „šťavnatý“, zaujímavý, troška vtipný a odborne jednoduchý. Ak pri jeho písaní použijete lacný notebook a naše odporúčania, výsledok bude očarujúci.

1. Zmeňte uhol pohľadu a prihovárajte sa

Sú to predovšetkým potenciálni zákazníci, ktorým sa musí venovať podstatná časť textu. Nie je nutné hovoriť výlučne o vašej spoločnosti, jej službách a produkte. Zdĺhavá propagácia vášho podnikania nikoho nebude zaujímať. Tento spôsob predaja dobre nefunguje.

Dobrá textová reklama a vhodne zvolené kľúčové slová sa musia odvíjať od potrieb potenciálneho kupujúceho a musí byť osobná. Zákazník by mal vedieť, čo kúpou získa a aký problém nákupom vyrieši. Preto je dobré používať druhú osobu množného čísla (alebo vykať) a pri dôležitej tvorbe spätných odkazov v texte myslieť na správne zacielenie zákazníka.

Prečítajte si aj článok o tom, ako si zadefinovať cieľovú skupinu zákazníkov

seo

foto: pixabay.com

2. Pozor na štýl textu

Štýl textu by nemal byť podpisom autora. Mal by byť postavený na cieľovom publiku. Ak chcete predať súčiastky do počítača, mal by mať text úplne iný štýl, ako keď predávate napríklad oblečenie pre malých psov. A predtým, ako si sadnete za počítač, aby ste napísali takýto text, musíte pochopiť svoje cieľové publikum a jeho komunikačný štýl. To znamená, že ak máte pripraviť texty pre viacero rozličných zadávateľov, mali by ste porozumieť všetkým ich štýlom.

Nezabudnite, že dlhé vety a odseky sú pre cieľové publikum a celkovú čitateľnosť textu nevhodné. Sú jednoducho neatraktívne a ťažko čitateľné. Dĺžka vety sa odporúča do 20 slov. A odsek by nemal presiahnuť 150 slov, ak máte viac, je vhodné vsunúť medzi text medzeru. Niektoré programy, ktoré si môžete nainštalovať do WordPressu, vás na to aj samé upozornia.

Vyvarujte sa aj častému používaniu cudzích slov. Všetci zástupcovia cieľovej skupiny nemusia porozumieť profesionálnemu žargónu, a preto je lepšie sa mu vyhnúť.

3. Potvrďte svoje slová výskumom a vhodnou grafikou

Argumenty z výskumu môžu vážne zvýšiť dôveru vo vás a vaše služby alebo produkty. Napríklad, ak ste zapojený do kontextovej reklamy, môžete v texte uviesť niektoré údaje o množstve návštevnosti a nákupoch uskutočnených návštevníkmi stránok prostredníctvom kontextovej reklamy. Pomôže to presvedčiť čitateľa, že tento typ reklamy funguje.

Prirodzene, výskum by sa nemal obmedzovať na suché fakty. To všetko je možné dopĺňať grafmi alebo obrázkami, ktoré zobrazujú podstatu a čísla vo vizuálnej prezentácii. Hovorí sa, že text, ktorý obsahuje viac obrázkov, je nielen lepšie čitateľný, ale aj oveľa viac šíriteľný. Niektoré zdroje uvádzajú, že obrázok by mal nasledovať po každých 200 slovách textu.

foto: pixabay.com

Ak vás teda písanie baví a privyrábate si ním na živobytie, myslite pri tvorbe textu na tieto detaily a určite zaujmete.

 

REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X