NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ MAMY AKČNÉ ŽENY MAGAZÍN ODPORÚČANÉ ZDRAVIE

Kvetka Horváthová o zdraví: Nemali by sme na seba zabúdať

Martina Beňová
Share
Kvetka Horvathova

Kvetka Horváthová je známa televízna moderátorka, ktorá divákov sprevádza rannou šou Teleráno či podvečernou reláciou Reflex na obrazovkách televízie Markíza. Pravidelne absolvuje preventívne prehliadky a ženy inšpiruje, ako sa popasovať s vlastnou fyzickou premenou.

Prečítajte si rozhovor o zdraví, fyzickej premene aj motivácii k oddychu:

Ako sa staráte o vaše zdravie?

Pravidelne chodím na prehliadky. Chodím aj na také, na ktoré by som ešte nemusela ísť. Keďže mám 42 rokov a neviem, aké mám cievy a či sú v poriadku, pre istotu sa vyberám už aj na takéto vyšetrenia. Dôležité sú však aj tie povinné, ktoré mám za sebou všetky.

Chodíte na prehliadky odjakživa alebo ste k nim dospeli až neskôr?

Snažím sa od mlada. K tomu ma viedli moji rodičia, ktorí s nami, hovorím aj za moju sestru, vždy chodili na všetky povinné veci. Aj v rodičoch máme svetlý príklad, takže sa snažíme.

View this post on Instagram

Erika je úžasná žena ❤️ Spoznali sme sa vďaka Instagramu a napriek tomu, že sme sa len pred časom fyzicky stretli, od začiatku je mi veľmi blízka. Svojimi názormi, pohľadom na svet a humorom. Obdivujem ju za to čím si prešla ( porazila rakovinu prsníka) a čo robí ( pomáha druhým, ktorí bojujú s rakovinou). O svojom príbehu napísala skvelú knihu “Tak trocha inak” @tak_trocha_inak ( z predaja ktorej pôjde kompletný zisk na pomoc onkologickým pacientom) a ja som mala tú česť byť jej krstnou mamou 😍 Dnešný deň sme strávili spolu na podujatí @avonpochod a opäť som sa utvrdila v tom, že my dve sme sa našli 😉 Ďakujeme všetkým, ktorí ste prišli na 11. ročník AVON Pochodu za zdravé prsia, lebo vďaka vám bol tento deň výnimočný 😘 #podpora #spolupatricnost #pomoc #zdravie #peknyden

A post shared by Kvetka Horváthová (@kvetkah) on

Prečítajte si aj náš článok: Ružový pochod za zdravé prsia v Bratislave prilákal 4-tisíc ľudí

Nedávno ste postovali aj fotografie svojej premeny. Ozývajú sa vám ženy, pre ktoré ste inšpiráciu?

Celé to postovanie na mojom instagramovom profile vzniklo kvôli tomu, že sa mi začali ozývať ženy. Keď som na Deň matiek dala na Instagram svoju fotografiu, ktorá vznikla v čase, keď som bola 4 mesiace po pôrode, myslela som si, že nedávam žiadnu novinku. Želala som všetkým matkám všetko najlepšie. A začali sa mi ozývať ženy. Zrazu mi tam nabehlo veľmi veľa lajkov, čo bolo na mojom profile obrovské číslo. Ženy chceli vedieť, ako som schudla. Keďže som nemala čas na to odpovedať jednotlivo, začala som to postovať.

Povedala som si, že to bude zaujímavý obsah na mojom instagramovom profile, a že tým možno pomôžem niektorým babám tým, že ich motivujem. V každom poste ich upozorňujem, že nie som výživový poradca ani fitnes odborník, ale môžem im ponúknuť na motiváciu alebo inšpiráciu svoj príbeh. Mne bude úplne stačiť, keď aspoň dve – tri z nich si povedia, že keď to dala Horváthka, tak to musím dať aj ja. To ma teší, pretože sa mi ženy ozývajú, opisujú mi svoje peripetie, príbehy. Je to milé a pekné. Teraz som sa rozpísala o jedení a aj text je v postoch obmedzený, takže sa to pokúsim opísať zrozumiteľne a dať motivačný a ucelený príbeh.

View this post on Instagram

Ešte raz chcem zdôrazniť, že nie som výživový poradca… Že každý z nás je iný – má inú genetiku, metabolizmus, či zdravotný stav. Po roku dojčenia nastal ten čas, kedy som si upravila jedálniček. Vylúčila som z neho sladkosti, bielu múku a zemiaky ( keď som sa však dostala späť do formy a metabolizmus sa vrátil do svojich starých koľají, a pretože nemám žiadne zdravotné problémy – napríklad sa nemusím vyhýbať lepku, dnes už opäť jem aj pečivo z bielej múky, milujem kváskový chlebík 😍 , halušky, či šúľance …. doprajem si aj sladké a aj zemiaky majú v mojom stravovaní svoje miesto. Mám však niekoľko pravidiel, ktoré dodržiavam… To najhlavnejšie je : VŠETKO S MIEROU… ) Počas chudnutia som si jedenie rozdelila do 5 porcií za deň. Ráno som začínala (a to robím dodnes) pohárom vlažnej vody. Raňajky som striedala slané a sladké. Slané : Chlieb a pečivo som nahradila tzv. krehkými chlebíkmi (knäckebrot). 2 až 3 kusy buď s trochou masla alebo taveným syrom a kuracou (príp. morčacou) šunkou + zelenina. Alebo praženica z dvoch vajec a spomínané chlebíky + zelenina. Alebo chlebíky s maslom, plátkovým syrom + zelenina. Sladké raňajky : Z 30 – 40 g ovsených vločiek s 2 dcl mlieka ( striedala som ho aj s mandľovými mliekom, prípadne aj vodou) a lyžičkou medu som si robievala kaše, ktoré som dochutila raz drobným ovocím, niekedy mletými vlašskými orechami, škoricou… Na prestriedanie som raňajkovala biely jogurt s medom a ovocím alebo tvaroh vymiešaný s medom, ovocím, orieškami,… Na desiatu som jedla ovocie ( malú misku drobného ovocia, alebo 1 ks väčšieho ako jablko, hruška, broskyňa,…) Ovocie som konzumovala len doobeda. A to znamená, že olovrant bol zeleninový – nakrájané čerstvá mrkva, alebo kaleráb, alebo uhorka,… Desiate a olovranty boli skutočne len drobnosťou medzi hlavnými jedlami ( medzi raňajkami, obedom a večerou). Denne som vypila 2 až 2,5 l vody. Nabudúce sa pokúsim stručne popísať moje obedy a večere počas chudnutia. Plus v tomto období som sa (okrem pravidelných prechádzok s kočíkom 😉) začala aj viac hýbať… O tom však tiež nabudúce… #akosomschudla #kedsachcevsetkosada #nicniejenemozne #mojpribeh #chudnutie #looseweight #mystory #mojpribeh

A post shared by Kvetka Horváthová (@kvetkah) on

Čo by mali ženy robiť pre svoje zdravie?

Všetko, čo sa dá. Viem, že času je málo, že riešime deti, rodiny, rodičov, prácu… Ako ľudia toho máme my ženy ako matky, manželky, kolegyne veľmi veľa. Ale nemali by sme zabúdať na seba. Mali by sme pravidelne chodiť k lekárom a naučiť sa robiť si radosť. Skočiť ku kozmetičke, kaderníčke, s kamarátkami na kávičku. Ukradnúť si z času, ktorý dávame niekam a niekomu, a mať ho pre seba. Je to aj pre našu fyzickú schránku, aj pre našu dušu.

Prečítajte si aj náš článok: Akčná Malta bola jedinečná. Zažite pobyt tento rok s nami

Robíte to aj vy?

Samozrejme, že to robím. Preto som taká vysmiata :)

Pokiaľ vás zaujíma zdravie, sledujte aj náš event Pre zdravie ženy, ktorý sa v októbri uskutoční v Košiciach.

Tagy
Martina Beňová
Martina

Som žena, ktorá sa snaží veci robiť naplno. Najmä tie, ktoré sú mojou srdcovkou :) Pohybujem sa v médiách, rada komunikujem s ľuďmi a ďalším akčným ženám by som chcela odovzdať kus svojho entuziazmu a radosti zo života. Projekt Akčné ženy je interaktívny, preto sa teším na všetky tvoje otázky, podnety, myšlienky, príbehy a spoločné stretnutia.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X