NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY FREELANCE ROZHOVORY ŽURNÁL

Marta Albrecht Mikulášová: “Našimi klientkami sú dámy každého veku, ktoré milujú módu”

REDAKCIA

Marta Albrecht Mikulášová je človek, ktorý miluje originalitu a kvalitu. Obe veci spája v dvoch smeroch. Jedným je obchod s látkami a galantériou vyššieho štandardu Zoefabrics, kde si na svoje prídu ženy, ktoré rady tvoria a šijú, alebo tie, ktoré majú svoje krajčírky a chcú sa obliekať originálne. Druhým smerom, kde Marta spája originalitu a krásu, je módna značka ZOEfashion. Aktuálne Martu stretneme na podujatí Akčné ženy pod Tatrami, a preto sme ju vzali na kus reči.

Čo vás priviedlo k obchodovaniu s látkami?

Keď som ako mladé dievča už na základnej škole prepadla móde, ešte som netušila, akému smeru presne sa chcem v budúcnosti venovať. Od mamy som sa naučila šiť na stroji, postupne som sa naučila robiť si strihy z Burdy, šila som veci z prvých nakúpených látok v jedinom u nás dostupnom obchode Rempo, kde bola ponuka látok dosť limitovaná. Prvé odevy som skúšala sama na sebe, neskôr som už šila aj pre maminu, a dokonca sestre na jej stužkovú slávnosť. Na strednej škole v čase, keď sme sa museli rozhodnúť čo ďalej, som ako veľa mladých ľudí tápala, čo by bolo pre moju budúcnosť zmysluplnejšie. Tak som sa rozhodla pre štúdium ekonómie na vysokej škole, ale móda sa ma držala zubami nechtami.

V tomto období som si už nechávala šiť modely podľa mojich návrhov, no vnímala som, aké nedostupné sú u nás pekné materiály, ponuka bola na môj vkus obmedzená. Keď som sa neskôr zoznámila s mojim budúcim manželom, ktorý pracoval na projektoch po celom svete, mala som možnosť si všímať rôzne kultúry a štýl obliekania. Videla som látky a materiály, aké u nás v tom čase pred desiatimi rokmi neboli na trhu dostupné a opäť som zatúžila venovať sa móde.

V tom čase ma napadlo otvoriť si e-shop s látkami zo zahraničia, bolo to v období, keď u nás e-shopová éra ešte len začínala, ale začala som tušiť potenciál, ktorý to v sebe nesie a išla som na to postupne. Najviac ma v zahraničí oslovili vtedy u nás nie veľmi dostupné potlačené hodvábne látky, ktoré som objavila hlavne Číne, Taiwane a Singapure. Ich kvalita ma ale natoľko sklamala, že som ich začala hľadať v Európe, a hlavne v dostupnejšom Taliansku, kam chodím dodnes sama vyberať jednotlivé materiály pre danú sezónu. V mojej firme si zakladám predovšetkým na vysokej kvalite materiálov. K látkam postupne začala prirodzenou cestou pribúdať aj galantéria a doplnky, o také, ktoré nie sú úplne bežné a dostupné. Stále sa snažíme mať v ponuke to čo je momentálne IN aj to, čo si zákazníci pýtajú.

Aké látky si u vás môžu ženy kúpiť? Ide aj o menšie množstvá, povedzme na jedny šaty?

Z materiálov, ktoré ponúkame, sú to hlavne hodvábne látky, rôzne kostýmovky, potlačené aj jednofarebné kabátové flauše, potlačené úplety, krajky a vyšívané tyly na slávnostné šaty. Ponuku sme tiež rozšírili o krajky a tyly na svadobné šaty. Látky nakupujeme v menších množstvách, aby sme zachovali ich jedinečnosť a originalitu, na maximálne dvoje šiat a podobne. Ale niekoľko dezénov máme stále v ponuke, nakoľko sú veľmi žiadané, a chceme tým uspokojiť naše zákazníčky, prípadne vieme niektoré vypredané dezény ešte doobjednať, pokiaľ ich má dodávateľ ešte skladom. Väčšinu látok predávame už od pol metra ako minimálne množstvo na jednu objednávku.

Pozrite si aj rozhovor s Juliannou Hložek Grmanovou o unikátnom spojení kyslíka a vody

Zoe Fashion na Bratislavských módnych dňoch

Zoe Fashion na Bratislavských módnych dňoch

Marta, ako a kedy ste sa začali venovať móde?

Ako som už spomenula v predchádzajúcej otázke, móda sa ma drží už veľmi dlho, odkedy sa
pamätám, a už v čase, keď som začala šiť prvé jednoduché modely niekedy na základnej škole postupne až po strednú školu, som to stále brala len ako svoje hobby a tvorila som sem tam niečo len pre moje blízke okolie a pre seba. Nešla som cestou klasickej vyštudovanej návrhárčiny, nemala som voči sebe také zdravé sebavedomie, že sa mi to môže podariť, veď predsa na to treba školu, treba vedieť dobre kresliť, treba byť dostatočne kreatívny a tvoriť aj originálne, hoci nenositeľné veci. Išlo a vyvíjalo sa to celé postupne, až nenápadne. Chcela som na to ísť mojou cestou. V hlave som mala vytvorený koncept postupného získavania kontaktov na výrobcov a distribútorov látok, neskôr aj galantérie, aby som mala tie správne zdroje pekných a kvalitných materiálov, z ktorých by som niekedy v budúcnosti sama tvorila, a nielen predávala mojim zákazníkom.

Látok, ktoré boli síce krásne, ale dlhšie nenašli potenciálneho záujemcu, mi bolo ľúto, že z nich už dávno nie je vytvorený módny kúsok. To ma posunulo k tomu, aby som konečne začala tvoriť a navrhovať ja sama. Môj e-shop s látkami a moja tvorba sú tak vzájomne prepojené, že by bolo ťažké rozhodnúť sa len pre jedno, navzájom sa to dopĺňa i zapadá jedno do druhého, milujem oboje. Pri tvorbe mám v podstate voľnosť výberu materiálov pre danú kolekciu, sama si určujem tému, farby, aj použité látky. Najpodstatnejšia bola odozva klientok, ktorým sa navrhnuté modely páčili natoľko, že mi dodávali sebavedomie venovať sa tomu naďalej, pokračovať v rozbehnutej ceste.

Zoe Fashion na Bratislavských módnych dňoch

Zoe Fashion na Bratislavských módnych dňoch

Vaša tvorba je pravidelnou súčasťou Bratislavských módnych dní. Kedy to celé začalo a aký to bol pocit prvýkrát prezentovať svoju kolekciu na významnej prehliadke?

Začalo sa to niekedy na jar roku 2014, kedy ma cez sociálnu sieť oslovila pani Martina Valachová, či sa nechcem zúčastniť projektu „Nové tváre módnej scény“. Po krátkom váhaní som ponuke, ktorá sa neodmieta a už nikdy nemusí prísť, prikývla. Samozrejme, vždy som sledovala Bratislavské módne dni ako niečo, kde sa prezentujú len tí najlepší slovenskí návrhári, a nikdy by mi nenapadlo, že sa mi podarí tam niekedy vôbec zúčastniť.

S absolútnou pokorou som poslala vypracované tematické zadanie a v kútiku duše dúfala, že budem možno medzi piatimi finalistami s možnosťou prvej veľkej prezentácie na pódiu. Áno, bol to môj sen a bolo pekné snívať o ňom a ešte krajšie sa naozaj zúčastniť. Prvá kolekcia, prvý krát na módnom móle, neskutočný zážitok a emócie, ktoré zostanú na celý život. Aj vďaka víťazstvu v Nových tvárach ma BMD pravidelne pozýva na prezentáciu novej kolekcie na ďalšie ročníky, z čoho sa veľmi teším, lebo je to jedna z najlepších možností ukázať sa a dať o sebe vedieť čo sa týka módnej scény.

Kto sú vaši klienti? Môžu si vaše kúsky dovoliť aj normálne, obyčajné ženy?

Našimi klientkami sú všetky dámy každého veku, ktoré milujú módu, milujú originalitu, jedinečné kúsky, miernu extravaganciu, ale zároveň nositeľnosť, ale aj dámy, ktoré majú radi strohé a jednoduché línie, snažíme sa vychádzať v ústrety vkusu a potrieb každej zákazníčky a sme im vďačné, lebo nás posúvajú vpred.

Aké sú vaše najbližšie plány?

K najbližším plánom patrí dokončenie nového e-shopu, zameraného výhradne na naše kolekcie, módne kúsky priamo k odberu, postupne dopĺňané o originálne doplnky, a tiež nafotenie poslednej kolekcie prezentovanej práve na Bratislavských módnych dňoch na jeseň 2018.

Tags:
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X