Najdrahšie módne značky na svete

0
Najdrahšie módne značky na svete

Luxus, kvalita, noblesa, renomé. Najdrahšie módne značky na svete sa nestali odevnými impériami náhodou. Módni magnáti z Európy si vybudovali zvučné meno a dominantné postavenie na trhu vďaka vkusným kolekciám, inovatívnym metódam výroby a lákavým vernostným programom.

Louis Vuitton

Odevný gigant z Francúzska oslávi v priebehu roka 2024 170. narodeniny. Ak sa v najbližších týždňoch nestane nič dramatické, čo by zakolísalo s vyše 120-miliardovou hodnotou značky, Louis Vuitton oslávi výročie ako najhodnotnejšia módna spoločnosť na svete. V súčasnosti je jediným módnym domom v TOP 10 najhodnotnejších značiek na svete. Expanzia francúzskej firmy z posledných rokov pomohla jej lídrovi Bernardovi Arnaultovi usadiť sa v rebríčku najbohatších ľudí planéty vo vedúcej trojke.Foto: www.pixabay.com – Penabeckie

Hermès

Francúzsku dominanciu v odevnom priemysle potvrdzujú najnovšie výsledky firmy Hermès. V rebríčku Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2023 bola spomedzi odevných domov druhou najhodnotnejšou značkou. 2. miesto si udržala napriek medziročnému poklesu hodnoty o viac ako 4 mld. USD. Louis Vuitton a Hermès sú jediné odevné spoločnosti v prvej dvadsiatke. Parížska firma pôsobí na trhu od roku 1837. Jej ročný obrat sa už niekoľko rokov pohybuje na úrovni okolo 10 mld. USD. Najväčšie zisky jej plynú z kabeliek, luxusnej obuvi, hodiniek a parfumov.

Chanel

Treťou najhodnotnejšou módnou značkou v rebríčku Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2023 je Chanel. Ďalší z francúzskych odevných gigantov ťaží už viac ako 100 rokov z kreativity a nekonvenčnosti slávnej Coco Chanel. Jej návrhy položili základy expanzie top značky, ktorá sa presadila pohodlným dámskym oblečením pre nezávislé typy. Spoločnosť sa aj po viac ako 100 rokoch venuje predaju nadčasových dámskych kúskov, ku ktorým pridala prvotriedne parfumy a prepychové módne doplnky pre dievčatá aj dospelé dámy.Foto: www.pixabay.com – an_photos

Gucci

Krok s najlepšími francúzskymi módnymi domami držia iba talianski konkurenti. Spoločnosť Gucci sa drží v elitnej skupine niekoľko desaťročí. Na trh sa dostala v roku 1921. Z talianskej Florencie expandovala do celého sveta. Legendárnu značku nezničili ani rodinné spory medzi vlastníkmi, ktoré v 80. rokoch plnili bulvárne plátky. Spoločnosť sa pred koncom 20. storočia vrátila na výslnie a jej konfekcie sa opäť stali súčasťou filmov a reklamných kampaní. Aj keď hodnota značky sa za rok znížila o viac ako 10 mld. USD, s vyše 26 mld. USD sa naďalej drží v skupine 5 odevných spoločností s dvojcifernou miliardovou hodnotou.

Dior

Päticu módnych značiek s hodnotou nad 10 mld. USD uzatvára Dior. Francúzsky módny dom je na trhu viac ako 70 rokov. V súčasnosti mu šéfuje miliardár Bernard Arnault, líder Louis Vuitton. Značka Dior sa dostala do povedomia hneď po uvedení prvej kolekcie, ktorá vniesla do sveta módy revolúciu v navrhovaní ženského oblečenia. Sukne a šaty od Christiana Diora sa stali inšpiráciou pre ďalších návrhárov a udávali trendy takmer počas celých 50. rokov. Do predajní postupne prichádzali aj kabelky, parfumy a šperky.Foto: www.pixabay.com – ErikaB

House of Bijan

Vo viacerých zoznamoch najdrahších značiek chýba House of Bijan. Aj keď ide o spoločnosť s najluxusnejšími kúskami, svojská firemná stratégia ju umiestnila na okraj módneho biznisu. V tomto prípade ide o okrajové miesto prístupné len pre hŕstku najbohatších a najvplyvnejších ľudí. Modely s typickými žltými či zlatými motívmi sa objavujú v šatníkoch hollywoodských hercov, bohatých podnikateľov aj elitných politikov, ktorí nosením kúskov od tímu iránskeho návrhára Nicolasa Bijana vyjadrujú moc a postavenie. Najlacnejšie módne doplnky House of Bijan stoja pár tisíc dolárov. Predaj väčšiny sortimentu je určený len pre privátnych klientov.

Streetwear – kde sa vzala pouličná móda

O pozíciu v elitnej skupine najdrahších módnych značiek dlhodobo bojujú aj talianske domy Prada, Armani a Dolce & Gabbana. Z francúzskych spoločností sa medzi elitou objavuje aj Ralph Lauren. Francúzsko-taliansku nadvládu sa snaží zmierňovať britská firma Burberry, ktorá patrí k najstarším módnym domom na svete. Na trhu je takmer 170 rokov.

Foto na titulke: www.pixabay.com – StockSnap

žiadne príspevky na zobrazenie