Najlepšie tipy na emailmarketing a využitie sociálnych sietí pred Vianocami!

0
Najlepšie tipy na emailmarketing a využitie sociálnych sietí pred Vianocami!

Chystáte sa rozposielať e-maily s ponukou pred Vianocami? Predtým, ako ich začnete rozposielať, vytvorte si vlastný vianočný kontrolný zoznam a vymyslite si svoj plán posielania a obsahu e-mailov. Najskôr si položte otázku, kedy je najlepší čas na posielanie vašich e-mailov.

Posledné štatistické údaje z prieskumov ukazujú, že väčšina spoločností rozposiela svoj prvý e-mail 7 až 12 dní pred Vianocami, čo naznačuje, že je to najvhodnejšie obdobie. Ak však rátane s dopravou a nechcete si nechať rozposielanie vecí na poslednú chvíľu, začnite už 1. decembra.

V správe MailCharts sa podrobnejšie uvádza, že:

  • Na Vianoce sa posiela 8,15% e-mailov
  • 5% e-mailov sa posiela po Vianociach
  • 28% e-mailov sa odosiela do 7 dní pred Vianocami

Investujte do e-mail marketingu

Prostredníctvom e-mailov môžete jasne a priamo osloviť svoje zapojené publikum. Tajomstvom úspechu je však vytvorenie vlastného zoznamu e-mailov a optimalizácia obsahu e-mailov.

Tri tipy e-mailov, ktoré sú ideálne pre vašu sviatočnú marketingovú kampaň, sú:

Uvítacie e-maily: rozposielate novým zákazníkom/zaregistrovaným a vítate ich vo vašom obchode. Tieto majú mieru otvorenia až 45,7%, čo je oveľa viac ako pri propagačných e-mailoch na úrovni 18,8% a stojí za to sa im venovať viac.

Spôsoby optimalizácie: (a) pošlite uvítací e-mail ihneď po prihlásení na odber, (b) požiadajte ľudí, aby niečo vykonali, napr. aby absolvovali prieskum, kvíz, hovorte o výhodách prihlásenia (napr. zľavový kód pre budúci nákup), (c) urobte z nich priateľské uvítanie namiesto toho, aby ste napísali predvolenú nudnú správu s názvom „Vaša registrácia je potvrdená“.

Propagačné e-maily: zamerané na dokončenie nákupu alebo na inú konverziu. Pre tento typ e-mailov je dôležité zamerať sa na vzťah, ktorý budujete so svojimi zákazníkmi, a vysvetliť, kto ste – nielen uvedenie zrejmého.

Aj na Akčných ženách môžete využiť reklamu na propagáciu vášho podnikania

pixabay.com

Spôsoby optimalizácie:

  • segmentujte svoje publikum a dajte cenu alebo zľavu so zameraním na základné potreby vašich zákazníkov (potreba úcty, úspechu, sebarealizácie, slobody, ktorú môže ponúkaný produkt ponúknuť), aby podnikli ďalší krok 
  • pozor na frekvenciu odosielaných e-mailov – príliš veľa z nich môže priniesť opačný výsledok
  • experimentujte s rôznymi formátmi a typmi propagačných e-mailov, ako napr. záhadné ponuky, časovo obmedzené ponuky, newsjacking, súťaž, uvedenie nových produktov, zadarmo, predaj, selektívne propagácie.
  • upsell: e-maily zaslané po predaji, zamerané na zvýšenie predaja. Môžete navrhnúť viac služieb, ďalší z vašich produktov alebo balíček, alebo poslať kupón na ďalší nákup alebo ako darček priateľovi.

Rozhodnutie o kúpe

Odoslanie e-mailu pred Vianocami dáva zákazníkom dostatok času na rozhodnutie, či si kúpia alebo nekúpia, a buduje to vzrušenie. Nezabudnite tiež zákazníkom pripomenúť konečné termíny, aby mohli svoje balíčky dostať včas.

Môžete na to použiť e-mailovú šablónu „X dní do Vianoc“.

Vianočnú ponuku môžete pripraviť pomocou nasledujúcich tipov:

Vymyslite zaujímavý predmet

Predmet uvedie ľudí do e-mailu a je to prvá vec, ktorú uvidia. Ak chcete urobiť dobrý dojem, váš predmet musí byť zábavný, šikovný a pútavý, inak nebude mať požadovaný výsledok.

Nebojte sa tu použiť humor, sezónne emotikony ako vianočný stromček – ?, snehuliak – ⛄, Ježiško – ? alebo čokoľvek iné, čo pripomína sviatky, a experimentujte so správami, spôsobom kontaktu a načasovaním.

Prečítajte si: 9 stratégií ako úspešne predávať pred Vianocami

Predmet emailu, ktorý môžete použiť na propagačné účely:

„Najlepšie vianočné filmy na Netflixe“ od Thrillist
„Veselé Vianoce: náš darček pre vás“ od Mauricesa
„Shop the After Christmas Sale + End of Year Deals“ od spoločnosti Jenson USA
„Ušetrite ďalších 20% počas vianočného predaja!“ Od spoločnosti Kohls
„Už len 2 dni na to, aby ste to dostali do Vianoc + Až 50% zľava končí zajtra!“ Od Picaboo
„Populárne vianočné darčeky do 20 dolárov!“ Z Kogan.com
„12 vianočných dní – 4. deň“ od spoločnosti RitzCamera
„Vianočné úspory: ZĽAVA 30% na všetky ozdoby“ od Lowes
„Zima (oficiálne) pochádza“ od spoločnosti Skimm
„Sme veľmi veselí. Získajte 50% zľavu na svoju objednávku“ zo služby Shutterfly
„Dary, ktoré robia dobre … a cítia sa dobre“ od Just Give

Tip: Najlepšie frázy, ktoré sa majú použiť v ktoromkoľvek z týchto e-mailov – nové, zadarmo, vypnuté, výpredaj, teraz, sviatok, uložiť, deň, viac, až, darček, doprava, iba, Vianoce, posledné, dostať, dnes, vyhrať, špeciálne.

Zdieľajte obsah generovaný používateľmi

Uverejňovanie obsahu generovaného používateľmi na sociálnych sieťach je víťaznou stratégiou na získanie ďalších predajov, najmä počas sviatkov, či už je to Halloween, Čierny piatok, Cyber ​​Monday alebo Vianoce.

Ak toto chcete využiť, povzbuďte ľudí, aby označili vašu značku vo svojich príspevkoch alebo príbehoch na sociálnych sieťach a potom ich zdieľali vo vašom firemnom profile. Môžu to byť recenzie, fotografie, videá, texty alebo obrázky, ktoré pozitívne ovplyvňujú vašu firmu a vaše produkty.

Pripomeňte im výhody získavania vašich e-mailov

Vysvetlite výhody, prečo by ľudia mali dostávať váš newsletter. Skúste napísať napríklad „Náš newsletter je plný skvelých tipov na varenie“ alebo „Zostaňte v kontakte a dozviete sa viac o našich tajných gurmánskych jedlách“. Týmto zákazníkom pripomínate, prečo by mali dostávať váš newsletter, a zároveň im poskytnete dobrý dôvod, prečo tak môžu robiť naďalej. Takýto e-mail spojený s malou zľavou alebo kurzom zadarmo môže výrazne zvýšiť vaše vianočné tržby.

Vyzvite svoje publikum, aby sa zapojilo

Vynikajúcim nápadom, ktorý si môžete vyskúšať, je pozvať ľudí, aby sa zapojili do vašej marketingovej kampane. Môžete napríklad zvýšiť účasť pozvaním ľudí, aby sa podelili o svoje skúsenosti pri používaní vášho produktu, zapojením sa do súťaže prostredníctvom sociálnych sietí, napr. príspevky na Facebooku alebo fotografie na Instagrame, ktoré vám ukážu „najlepšiu vianočnú fotografiu“ alebo sa s vami podelia o svoje vlastné vianočné želania a pohľadnice pomocou hashtagov. Týmto spôsobom môžete prilákať viac ľudí a zistiť, kto sú vaši skutoční a verní sledovatelia.

Ďalšou zábavnou aktivitou je vytvorenie videa s vaším produktom, infografiky s vynikajúcimi štatistikami o Vianociach alebo akékoľvek iné pútavé médiá.

Zdroj: www.learnworlds.com

žiadne príspevky na zobrazenie