9 stratégií ako lepšie predávať pred Vianocami

0
9 stratégií ako lepšie predávať pred Vianocami

Pokiaľ ide o marketing, propagáciu a predaj, je dôležité načasovanie. Ak sa chcete uistiť, že blížiace sa Vianoce budú skvelými Vianocami aj pre vaše podnikanie, zabezpečte, aby ste potenciálnym zákazníkom dávali to, čo potrebujú, a v najvhodnejšom čase.

Ak teda chcete, aby bola vianočná marketingová kampaň úspešná, musíte vytvoriť sviatočné kampane, ktoré sú zábavné, slávnostné a priamo sa týkajú vášho publika.
Ak to však chcete urobiť, budete sa musieť pripraviť včas. Ako skoro? Len čo skončíte s marketingom na Čierny piatok, mali by ste plánovať svoje vianočné marketingové kampane.

1. Predstavte špeciálne balíčky

Prečo predávať jeden produkt, keď môžete predať dva … alebo viac? Balíčky produktov slúžia skvelému účelu a v každej sezóne nákupov môžu generovať značnú návratnosť investícií. Ak ste predajca online kurzov, a máte viac ako jeden kurz, vymyslite atraktívnu ponuku a vytvorte balík kurzov, ktoré budú ponúkať dva alebo viac kurzov za nižšiu cenu, ako je ich individuálny nákup. Týmto spôsobom ponúkate záujemcom možnosť kúpiť si viac kurzov naraz, čo šetrí čas i peniaze.

2 . Vytvorte špeciálne ponuky

Vianočné alebo sezónne špeciálne ponuky môžete zacieliť na verných zákazníkov, ktorí majú nárok na ročné  zľavy. Pre predajcov je december druhým najlepším mesiacom (po Black Friday), kde je veľký nárast predaja. Super je, že to môžete urobiť viacerými spôsobmi.
Môžete napríklad ponúknuť darček ako bonus pri zakúpení produktu v cene napríklad nad 20 EUR. Alebo poskytnúť zľavu na všetky produkty na prilákanie nových zákazníkov. Prípadne môžete vytvoriť kupón na obmedzený čas a ponúknuť tak zľavu.

3. Ponúkajte darčekové poukážky

Darujte lásku, venujte vianočný darček. Darčekové poukazy môžu fungovať pre tých, ktorí chcú kúpiť túto „maličkosť“ pre svojich blízkych, partnerov, rodinu a priateľov.

Príklad darčekovej poukážky na styling služby

Darčekové karty sú najžiadanejším darčekom už 9 rokov po sebe! Vynikajúcim spôsobom rozdávania darčekových poukážok je poskytnúť ľuďom možnosť kúpiť si váš produkt alebo službu pre tých, pre ktorých sú zaujímavé, ale nechcú na to cez rok míňať peniaze.

Darčekové karty sa vizuálne môžu inšpirovať vianočnými motívmi a môžete ich kombinovať s vianočnou kartou alebo novoročnými zľavami.

4. Podporujte charitu

Podpora charity môže byť prospešná pre malé podniky nielen z finančného hľadiska, ale aj z hľadiska budovania povedomia o značke. Výskum zo štúdie Cone Evolution Study z roku 2010 ukazuje, že 85 percent spotrebiteľov má pozitívnejší obraz o produkte alebo spoločnosti, ktorá podporuje charitu.

Je tiež pravdepodobnejšie, že zmenia značku, ktorá má rovnako kvalitné produkty a rovnako vysoké ceny ako vaše, ale budú nakupovať u vás. Propagácia charity vám môže dať výhodu oproti konkurencii a prilákať ľudí, ktorí chcú prispieť k dobrej veci.

5. Vyžite sociálne médiá

Využite kanály sociálnych sietí, ako sú Instagram a Facebook. Povedzte ľuďom, že ponúkate zľavu, a podeľte sa o to, čo práve ponúkate.

Vyhľadajte tiež online fóra a skupiny na sociálnych sietiach, ktoré súvisia s vašimi témami – predajca vecí pre deti, bude hľadať mamičkovské portály. Vyhľadajte stránky, o ktorých si myslíte, že sú súčasťou vášho cieľového publika a pripojte sa. Potom zdieľajte odkaz smerujúci na vašu cieľovú stránku (venovanú vianočnej kampani), kde ponúkate obsah zadarmo. Je ťažké ignorovať silný marketing obsahu v podobe blogového spotu alebo videa, ktoré vysvetľuje, kto ste, a kde predstavujete výhodné ponuky.


Pri používaní Facebooku môžete vymyslieť stránku s udalosťami, ktorá vám pomôže pri vytváraní očakávaní a pocitu naliehavosti pomocou vianočných ponúk na poslednú chvíľu. Môžete tiež vytvoriť niekoľko príspevkov o odpočítavaní dní, aby ste dali ľuďom vedieť, kedy vyprší platnosť vašich ponúk, napr. do 20. decembra.

6. Vytvorte webinár s tematikou Vianoc

Webový seminár môže skvele poslúžiť tým, ktorí ponúkajú služby alebo niečo vyrábajú. Zaujať môžu sprievodci a tutoriály o hand-made výrobe, remeslách, foodblogeri môžu prezentovať svoje kulinárske umenie. Z toho majú najväčší úžitok odvetvia stravovania, handmade výrobkov, služieb a maloobchodu, pretože sa môžu stať relevantnými pre vianočné obdobie. Handmade výrobkyňa môže bezplatne ponúknuť návod na to, ako si vyrobiť náušnice alebo pekne zabaliť darček. Kaderníčka môže dať tip na to, ako si pripraviť slávnostný účes.

Aj keď to nezaručuje zvýšenie predaja alebo vyššiu mieru konverzie, pomáha to ľudí zaujať a povzbudiť ich k nákupu produktov, ktoré sú špeciálne v tomto ročnom období v ponuke.

7. Zvážte pomoc iných podnikateľov

Efektívna môže byť aj propagácia vašich produktov či služieb na iných stránkach. So spriatelenými spoločnosťami môžete zdieľať svoje vianočné ponuky s obsahom na mieru určeným pre najaktívnejších sledovateľov. Týmto spôsobom by ste im dávali stimuly napr. darček za zapojenie, najčastejšie lajkovanie vašich produktov a pod.

Prípadne môžete vytvoriť exkluzívny kupón, ktorý distribuujete publiku svojho spriatelenej firmy a presmerujete ho tak na svoj web.

8. Ponúkajte bonusy na obmedzený čas

Spolu s ďalšími propagačnými ponukami môžete využiť časovo obmedzené bonusy, ktoré môžu pridať vašim produktom opticky vyššiu hodnotu. Bonusy môžu mať formu konzultačných hovorov, individuálneho koučovania, malého darčeka k objednávke alebo zľavy, prístupu k súkromným skupinám sociálnych sietí alebo iných elektronických materiálov, ako sú elektronické knihy, súbory PDF, videá atď. Tieto finty povzbudia ľudí, aby o vašich ponukách a produktoch uvažovali vážnejšie a začali konať, a to čo najskôr.

9. Pošlite propagačný e-mail

Ak máte e-mailový zoznam vašich doterajších zákazníkov alebo tých, ktorí si vytvorili účet na vašom webe, môžete rozposielať informačné vestníky a ďalší propagačný materiál. Každý e-mail by mal zákazníkov nalákať, aby navštívili váš web alebo aktualizovali svoje predplatné. Za týmto účelom nezabudnite podrobne predstaviť a vysvetliť ponuku, ako aj výhody, ktoré z nej môžu mať.

Zároveň je dobré vytvoriť určitú naliehavosť, napr. s časovo obmedzenými ponukami alebo zavedením termínu a nejaký „sociálny dôkaz“ pri zdieľaní príkladov minulých zákazníkov, ktorí použili váš produkt a získali tým niečo výhodné.

Viac o podnikaní nájdete v článku Ako začať podnikať bez peňazí, ako vytvoriť biznis plán a margetingovú kampaň

www.learnworlds.com

Ohodnoťte článok

0

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu