Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

Ako hovoriť, aby nás deti počúvali BLOG INŠPIRÁCIE OSOBNÝ ROZVOJ

Nielen deti si zaslúžia prázdniny

Simonne Vaďurová
Zdieľať
prazdniny, more, plaz

Rozhovor s kritickou dcérou:

Dcéra: Každý deň hovoríš, že ťa niečo bolí.

Mama: Každý deň? Sa mi zdalo, že v poslednom čase sa celkom držím.

Dcéra: Áno. Každý deň sa sťažuješ. Neviem, čo ti mám na to povedať.

Mama: Aha. Nemusíš hovoriť nič. Nepomôžeš mi.

Dcéra: Teraz si sa nahnevala.

Mama: Nie, len si myslím, že je to trocha inak.

© s.útulňa

stastie, more, volno, vychod slnka

Foto: pexels.com

Nielen deti si zaslúžia prázdniny.

Určite už máte pre svoje deti naplánované aktivity počas prázdnin. Chcete a staráte sa o to, aby ich prežili čo najpestrejšie, najzaujímavejšie, aby niečo zažili, a aj sa niečo naučili. Chcete pre ne to najlepšie, čo im môžete dopriať.

Doprajete to isté čo im aj sebe?

Vy, mamy aj otcovia, predsa tiež celý rok podávate výkony. A to nielen v práci, ale na mnohých frontoch, ktoré vyžadujú plné nasedenie.

Skúste počas leta zvoľniť. Naplánujte si voľné dni tak, aby ste si našli čas aj na seba a partnera. Povoľte si pár slobodných dní, ako si ich želáte vy. Možno len s knihou a drinkom na terase alebo na príjemnom wellness, pri vode alebo v horách. Začnite s tým, na čo ste počas roka nenašli čas a energiu. Viac sa hýbte, možno odľahčite stravu aj šatník. Prosto, urobte to, čo vám prinesie spokojnosť a len toľko, koľko sa vám bude chcieť. Nájdite vo vás to malé dieťa a pripomeňte si sladkú, bezstarostnú chuť prázdnin. Leto je na to stvorené.

Spoločné chvíle s deťmi prežite tvorivo. Buďte viac partnermi a kamarátmi. Dožičte si viac stíšených chvíľ bez prísneho plánovania a časových rozvrhov. Deti, aj tie veľké, sú vďačné za každú chvíľu, ktorú s nimi strávime bez vidiny bežnej rutiny každodenných povinností. Počúvajte sa, rozprávajte sa, pýtajte sa, porozumejte si navzájom. Dozviete sa o svojich deťoch veľa, aj o sebe. A nezabudnite na dotyky. Láskyplných objatí nie je nikdy dosť.

3 tipy pre deti a rodičov:

  •  Prázdniny trvajú 2 mesiace. Dajte rodine príležitosť, aby každý člen navrhol 2 veci, ktoré by chcel cez prázdniny vidieť a zažiť. Zoznam spíšte, menšie deti môžu svoje predstavy nakresliť. Potom sa o týchto návrhoch v rodinnom kruhu porozprávajte a pokúste sa nájsť riešenie a termíny na ich realizáciu. Pri bizarných nápadoch ponúknite svojim „uleteným“ rodinným príslušníkom invenčnejšie a realizovateľné náhrady.
  • Trávte čo najviac času outdoorovo a bez technických a mediálnych zariadení. Nechajte niekedy deti, aby boli strojcami dňa. Opustite aspoň na chvíľu režim a dovoľte im aj sebe malé prehrešky. Či už sa to týka ponocovania, jedla alebo iných pôžitkov, ktoré im alebo sebe bežne nedoprajete. Vyhovejte svojim tichým túžbam a snom svojich detí. A hlavne buďte pritom všetkom prítomní. Spoločné zdieľanie činností je to najmenej a zároveň najviac, čo môžete vašim blízkym dať.
  • Skúste jeden deň bez hodín. Odstráňte všetky hodiny, hodinky, mobily a iné veci, podľa ktorých viete identifikovať čas, z dosahu. Riaďte sa len pocitmi. Vstaňte bez budíka, ak deti dovolia. Nechajte sa viesť pocitom hladu, smädu. Monitorujte svoje potreby, chute, nálady. Pokúste sa sledovať len signály svojho tela a doprajte si aktivity, ktoré sa vám žiadajú. Je to výzva pre celú rodinu. Hlavne sa do ničoho nenúťte. Vyskúšajte si to a budete prekvapení množstvom zážitkov. A neberte sa vážne. Zasmejte sa z toho, keď niečo nebude tip top. Nikto to v tento deň od vás neočakáva, tak to využite.

Želám vám nadčasové leto, milé akčné ženy!

Tagy
Simonne Vaďurová
Simonne Vaďurová

Žijem v Bratislave. Mám 48 rokov, som vydatá. Mám dospelú dcéru - vrcholovú športovkyňu. Absolvovala som na PvF UK v odbore biológia, neskôr na FF UCM v odbore psychológia. Pracovala som s manželom v rodinnej firme, v OZ Liga za duševné zdravie SR ako vedúca kancelárie a projektová manažérka. V svojej súkromnej praxi sa venujem odbornému psychologickému vzdelávaniu, podpore a sprevádzaniu ľudí v náročných životných situáciách, v procese sebapoznávania a sebarealizácie, v budovaní zdravého životného štýlu, v nácviku relaxačných metód a nutričnému poradenstvu. Zaznamenávať svoje myšlienky som serióznejšie začala až v krízovej situácii. Pred vyše troma rokmi ma moje telo zastavilo. Chcelo prestávku, oddych a zmenu. Dostala som od neho stopku, a tým šancu na zmenu svojho spôsobu života. Pohyb sa popri problémoch s chrbticou stal mojou novou dobrou závislosťou. Vďaka svojej rodine a úžasným ľuďom, ktorých som na svojej ceste k zmene spoznala sa mi podarilo opäť naštartovať fyzicky aj psychicky. Skúsenosti s chronickou bolesťou a ostatné skúsenosti s prácou na sebe sa snažím pretransformovať a využívať ich aj v práci s ľuďmi.

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X