PINTEREST A SEO

0
PINTEREST A SEO

Ako pri každom začiatku, aj tu je potrebná trpezlivosť a práca krok po kroku. Žiaden krok netreba preskakovať. Najprv sa svojim zákazníkom teda predstav, kto si.

Už si sa na Pintereste registrovala, teraz svoj účet prekonvertuj na firemný a môžeš sa pustiť do práce. Pri posilňovaní značky, jej dôveryhodnosti, lepšej viditeľnosti a v konečnom dôsledku aj väčšom počte zákazníkov ti pomôže dodržiavanie nasledujúcich pravidiel:

TVOJA značka = tvoj profil na Pintereste

Ako pri každej sociálnej sieti aj tu je potrebné zosúladiť celú komunikáciu so stratégiou tvojej značky. Pridaj k menu/značke aj svoje logo. Uveď v profile svoj web a popis k nemu. Vyplň celý svoj profil v maximálnej možnej miere. Rovnako sa snaž komunikovať v jednom vizuálnom koncepte. Využívaj farby svojej značky a jednotný štýl písma. Tvoja značka tak bude ľahko rozpoznateľná.

Nápady a emócie

Sústreď sa na to, že chceš návštevníkov potešiť a inšpirovať. Pridaj do pinov vlastné tipy a rady. Pinterest je o túžbe a pozitívnej emócii. Chceš vyvolať v zákazníkovi pocit  – toto by som naozaj chcel! Pohraj sa s obrázkami, neuverejňuj len suchopárne produkty. Pridaj k obrázku/videu príbeh.  K jednotlivým pinom vždy pridaj aj podrobné info. Napríklad cenu či informáciu, kde sa k danému produktu vedia dostať. Porozprávaj ľuďom o svojej značke prostredníctvom emočných obrázkov.

Aktivita

Pinterest ti dokáže na tvoj web priniesť návštevnosť a konverzie. Bez práce však nie sú koláče, aktivitu musíš vyvinúť prvá ty. Inšpiruj svojich fanúšikov pravidelne, aktívne pinuj, vytváraj nové podnetné a logicky prepojené nástenky, zdieľaj, jednoducho systematicky pracuj na kvalitnom obsahu. Každý pin, o ktorý sa dobre postaráš (explicitne pomenuješ/popíšeš ho, pridáš k nemu kľúčové slová) sa ti oplatí hneď viackrát. Google si s Pinterestom rozumie a sám má vysoký „PageRank“, čiže všetky linky, ktoré odtiaľ presmeruješ na svoj web, majú veľký zmysel pre vyhľadávanie (SEO). Rovnako podporujú indexáciu stránky. Tvojím cieľom je predsa fanúšika, ktorému sa tvoj produkt páči, premeniť na zákazníka, ktorý sa preklikne na tvoj web a produkt si kúpi či už priamo online alebo offline.

Využi všetky dostupné funkcie

Pri biznis účte máš k dispozícii rôzne možnosti, ako podporiť život svojich pinov. Integruj si na svojom vlastnom webe tlačidlá „Pin it“ (ulož to), ideálne aj viackrát v rámci stránky.

Pozri sa na analýzu tvojho Pinterest biznis účtu. Štatistika ti ukáže, ktoré piny/nástenky sú úspešné a tak vieš posunúť svoj obsah daným smerom.

SEO SEO SEO

Predávaš nábytok, ako povedzme Ikea v USA.

Tvoje jednotlivé nástenky teda odrážajú logicky aj kategórie nábytku, ktorý predávaš. Ale neponúkaš len suchopárne obrázky. Pinuješ emócie (nástenka „ako usporiadať detskú oslavu alebo oslavujeme jar“), hráš sa s farbami („oslavujeme v zelenej“), ponúkaš nápad, ako prekvapiť svoju mamu na Deň matiek a podobne. Inšpiruješ fanúšikov, ako rôzne možno použiť daný nábytok, kam dizajnovo zapadne, čo si doobjednať k danému kusu…Vyhľadávač Google dokonca uprednostňuje multimediálny obsah (obrázky, video, zvuk…), čiže si ho sám nájde a indexuje pre tých, ktorí ho v ňom vyhľadávajú. Ako som spomínala,

Pinterest + Google = veľká láska

Čo to reálne znamená pre teba? Že tvoj kus nábytku sa po zadaní v Google môže objaviť spoločne s linkom na tvoj pin na Pintereste. A odtiaľto už cestu poznáš.

Chcete sa dozvedieť viac o pintereste? Prečítajte si tento článok.

zdroj: www.pinterest.sk

 

Čo je to PAGERANK a INDEXÁCIA?

Pagerank je číslo, ktoré si Google priraďuje ku každej webovej stránke (presnejšie ku každému URL). Vyjadruje niečo ako vieryhodnosť alebo dôležitosť stránky. Pinterest má sám o sebe vysoký PageRank, čiže z neho vieš získavať výborné SEO. Dokáže zabezpečiť väčšiu návštevnosť ako Youtube či Linkedln!

Ak chceš mať teda čo najväčšie SEO, tak nezabúdaj na popisky, kľúčové slová a web, na ktorý má smerovať preklik pri každom jednom Pine. Predstav si samú seba. Aké kľúčové slová by si zadala, keby si chcela vyhľadať nejaký nápad či konkrétnu inšpiráciu?

Indexácia znamená spracovávanie súborov a ich ukladanie do databázy. Teda, index vyhľadávača je databáza web stránok prispôsobená tak, aby sa v nej dalo hľadať. Frekvencia indexovania je pre každú stránku rôzna a závisí predovšetkým na dvoch faktoroch. Prvým je už spomínaný PageRank (ten určuje relatívnu dôležitosť stránky. Dôležitejšie stránky si zasluhujú častejšiu indexáciu, preto stránky s vyšším PageRankom sú indexované častejšie. Druhým faktorom je frekvencia zmeny obsahu. Vyhľadávače chcú, aby bol ich index čo najčerstvejší/najaktuálnejší. Stránky, ktoré menia často obsah, indexujú častejšie než tie, ktorých obsah sa nemení vôbec.

Prostredníctvom Pinterestu vieš hravo podporovať príbeh tvojej značky. Ak dokážeš zaujať a inšpirovať, tvoj fanúšik sa ti odvďačí tak, že bude s radosťou tvoje produkty pinovať, zdieľať (šíriť) a nakoniec aj nakupovať.

Páčil sa ti článok? Chceš ešte niečo dodať, alebo sa opýtať? Napíš nám alebo pridaj komentár nižšie.

žiadne príspevky na zobrazenie