Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY DOMÁCNOSŤ MAGAZÍN VYCHYTÁVKY

Poznáte pravidlo 30 dní? 17 tipov ako urobiť doma konečne poriadok

Zdieľať

V predchádzajúcom článku sme sa podelili o 10 tipov na upratanie domácnosti. V tejto časti vám prezradíme ďalších sedemnásť. Dozviete sa ako sa zbaviť nadmerného hromadenia papieru, prečo si vytvoriť krabicu na darovanie alebo ako dať stopku nadmernemu nakupovaniu.

1. Čo najskôr recyklujte papiere

Čo urobiť so všetkými tými papiermi, ktoré nie sú dôležité? Predtým, ako sa papiere dostanú do vášho bytu, roztrieďte ich, recyklujte a vyhoďte ich. Môžete to ľahko urobiť tak, že vedľa hlavného vchodu do vášho domova budete mať kôš na recykláciu, hovorí Amy Tokos, majiteľka Freshly Organized. Takto sa s nimi môžete rozlúčiť hneď, ako prejdete dverami. Funguje to nielen pre nevyžiadanú poštu, ale aj pre náhodné reklamy a čokoľvek, čo si môžete jednoducho odfotiť do telefónu.

2. Digitalizujte účtenky

Neustále nachádzate na dne tašky pokrčené účtenky? Najprv recyklujte tie, ktoré nepotrebujete, napríklad čokoľvek z rýchleho občerstvenia alebo víkendových nákupov. Tréner minimalizmu Rose Lounsbury navrhuje ponechať si všetky potvrdenky súvisiace s daňami, akékoľvek potvrdenky za veľké položky alebo tie, ktoré potrebujete pre možné vrátenie tovaru. „Skúste skenovaciu aplikáciu, ako je Scanner Pro, na digitalizáciu účteniek a ich nahranie na Disk Google alebo Dropbox,“ dodáva.

3. Majte svoje najužitočnejšie dokumenty poruke

Ak sa pristihnete, že sa vraciate k zoznamu, súboru alebo dokumentu, ktorý je obzvlášť užitočný v akomkoľvek aspekte vášho života, Hayman navrhuje, aby ste ho mali vždy po ruke. „Na usporiadanie súborov použite stolné triediče súborov alebo koše,“ hovorí. Alebo môžete použiť na uchovanie dokumentov na jednom digitálnom mieste svoj e-mail.

Prečítajte si: Ako ušetriť čas alebo 15 zlepšovákov na posielanie emailov

pixabay.com

4. Vytvorte si krabicu na darovanie

„Keď budete mať pripravenú škatuľu na darovanie, bude pre vás oveľa ľahšie rýchlo vypratať úzke svetre a rozťahané legíny,“ hovorí Lounsbury. Hneď ako bude vaša škatuľa plná, jednoducho všetko vysypte do vriec na odpadky a naložte na predné sedadlo auta, aby ste ich mohli najbližšie darovať darovať miestnej charite.

5. Stanovte si mesiac bez nakupovania

Niekedy je najjednoduchší spôsob, ako sa zbaviť neporiadku, vyhnúť sa vnášaniu neporiadku do vášho domova, a preto Tokos navrhuje mať mesiac bez nákupu. Počas týchto 30 dní si môžete kúpiť spotrebný tovar, ako je jedlo, ale nič, čo by sa nakoniec dalo klasifikovať ako odpad. Podľa Tokosa „prestávka vo vstupe vecí do vášho domu vám môže poskytnúť príležitosť pretriediť veci“.

6. Vyhoďte duplicitné náčinie

Lousbury hovorí, že toto je pilierom minimalistickejšieho životného štýlu. „Ani chobotnica nepotrebuje osem špajdlí a 15 drevených lyžíc,“ zdôvodňuje. Namiesto toho si vyberte svoje absolútne obľúbené – teda tie, ktoré vždy zvyknete používať – a zvyšok odstráňte. Koniec koncov, menej náradia, ktoré sa vám povaľuje v zásuvkách, znamená oveľa menej stresujúce varenie, pečenie a upratovanie.To isté môžete urobiť s duplicitným oblečením.

7. Náhradnú posteľnú bielizeň schovajte do kufrov

V prípade druhov bielizne, ktoré nepoužívate každý deň, ako sú napríklad vankúše pre hostí alebo náhradné prikrývky, ich skúste uložiť do kufra. „Sú ľahké a dajú sa ľahko odstrániť, keď potrebujete kufre,“ hovorí Dooley. Ako ďalšiu možnosť vám Dooley navrhuje použiť kufre na ťažké zimné bundy a sezónne prikrývky.

8. Investujte do opakovane použiteľných alebo viacúčelových predmetov

Niektoré položky zaberajú oveľa viac miesta, ako je potrebné – alebo ich dokonca vôbec nepotrebujete! Dooley napríklad navrhuje: „Namiesto papierových utierok používajte kuchynské utierky a čistiace utierky, prejdite na šampón a telové mydlo typu „všetko v jednom“ a použite súpravu misky s vrchnákom, ktorú možno použiť na jedenie, miešanie, skladovanie a podávanie.“

9. Dlhé oblečenie zaveste naľavo od šatníka a krátke napravo

Ak ste fanúšikom metódy KonMari dekontaminácie, možno vám je známa táto, o ktorej Dooley hovorí, že je obzvlášť dôležitá, pokiaľ ide o udržanie poriadku v skrini. „Zaveste si oblečenie s najdlhším vľavo a najkratším vpravo,“ vysvetľuje. Podľa Marie Kondo vám to pomôže cítiť sa pozitívnejšie. Čo s voľným priestorom, ktorý vytvoríte pod oblečením na pravej strane? „Pridajte malú komodu s tromi zásuvkami alebo poschodový stojan na topánky, aby ste maximalizovali tento otvorený priestor. Alebo použite malé kocky na uloženie tašiek a peňaženiek,“ navrhuje Dooley.

unsplash.com

10. Rozlúčte sa s ponožkami

Vaša zásuvka na ponožky je pravdepodobne plná potulných ponožiek, ktorým chýbajú ich kamaráti. Je veľká šanca, že ich ani nepoužívate, takže nie je dôvod sa ich držať. „Pocítite úľavu, ak zahodíte jednotlivé ponožky. Zaberajú len cenné miesto vo vašich zásuvkách a spôsobujú neporiadok,“ hovorí profesionálna organizátorka Tova Weinstock.

11. Zbavte sa nenápadných fotografií

Ak sa držíte starých, rozmazaných výtlačkov fotografií, ktoré nemajú žiadnu sentimentálnu hodnotu, Weinstock hovorí, že je čas sa ich zbaviť. „Ľudia sa na mňa za toto hnevajú, ale myslím si, že staré fotky by sa mali vyhodiť,“ vysvetľuje. Stále odolávate? Skúste ich naskenovať a nahrať do digitálneho albumu a potom sa zbaviť tých menej sentimentálnych. „Môže byť osviežujúce zhustiť šesť starých albumov do štyroch s fotografiami, ktoré sa vám skutočne páčia,“ hovorí Weinstock.

12. Eliminujte hardvér typu „just-in-case“

„Máte skrutku navyše a pokyny na inštaláciu komody, ktorú ste postavili pred piatimi rokmi? Je čas, aby ste sa ich zbavili,“ hovorí Weinstock. Ak máte nahromadené staré príručky – ktoré môžete ľahko nájsť online – a uvoľnený hardvér, ktorý ste dostali s vlastným zmontovaným nábytkom, je treba nechať ísť. V zriedkavých prípadoch, keď budete tieto kusy v budúcnosti skutočne potrebovať, vždy môžete nájsť náhradu. Niektoré obchody s nábytkom dokonca ponúkajú náhradný hardvér zadarmo!

13. Všetko si označte

Štítky sú najstaršie a najdôveryhodnejšie organizačné zariadenie. Aby bolo všetko čo najjasnejšie, Jenkins navrhuje používať nadrozmerné štítky. „To znamená, že môžete vidieť veci na diaľku, aj keď osvetlenie nie je dobré,“ hovorí. Je to skvelý tip na uvoľnenie priestorov, ako sú pivnice a garáže, ktoré sú zaplavené tým najväčším haraburdím. Dobré je si označiť aj krbice, v ktorých máte topánky.

unsplash.com

14. Neignorujte úložný priestor pod posteľou

Dokonca aj tí najčistotnejší ľudia majú pravdepodobne niečo schované pod posteľou. Je to jednoduché miesto na uloženie predmetov, ktoré nepotrebujeme každý deň. Podľa Cattana by to však mohlo spôsobiť viac škody ako úžitku. „Toľko ľudí má problémy so spánkom a myslím si, že prašné veci nepomáhajú,“ hovorí. Na vyčistenie tejto oblasti použite handru na prach alebo papierovú utierku a čistiaci sprej. Vytiahnite a zotrite všetko spod postele a potom škatule vráťte na miesto.

15. Požiadajte priateľov o pomoc

Decuttering nemusí byť sólo podnik. Trénerka osobného života Christine Hasslerová v skutočnosti odporúča urobiť z toho aktivitu s priateľom. „Každý má priateľa, ktorý je naozaj dobrý v organizovaní, ktorý nie je citovo viazaný na vaše veci,“ hovorí. Váš priateľ bude ochotnejší pustiť z rúk veci, ktorými si nie ste istí, a navyše vaši najbližší priatelia si budú môcť všimnúť veci, ktoré videli, že ich nosíte alebo používate.

16. Praktizujte pravidlo 30 dní

Platí pravidlo, že ak ste si to do 30 dní nepozreli alebo na to nepomysleli, zbavte sa toho. Jediná výnimka? Sezónne položky. „V lete nemusíte vyhadzovať zimné oblečenie, pretože ste ho nemali na sebe 30 dní. Zamerajte sa na letné oblečenie a spomeňte si na to, čo ste v zime naozaj nemali na sebe,“ hovorí Hassler. Okrem toho navrhuje pozrieť sa na dátumy spotreby na položkách – ako sú potraviny v špajzi, kozmetika alebo lieky v lekárničke a dátumy na starých časopisoch – ktoré sú kľúčovými pokynmi v umení nechať to ísť.

17. Žite ako by ste cestovali

Keď ste na dovolenke, pravdepodobne si beriete len to najnutnejšie. A Hassler hovorí, že toto je najlepší spôsob, ako premýšľať o tom, čo potrebujete a čo nepotrebujete aj doma. „Na ďalšej ceste sa naozaj pozrite na to, čo denne používate. Veci, ktoré ste si nepriniesli, keď ste cestovali, ste skutočne nepotrebovali,“ hovorí. Takže idú do darovacieho koša alebo odpadu!

REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

X