Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN PSYCHOHYGIENA PSYCHOLÓGIA

Sociálne zručnosti, ktoré by mal ovládať každý človek, aj keď sa to nikdy neučil

Zdieľať

Zvládnutie týchto rozhodujúcich sociálnych zručností urobí z každej interakcie hračku. K nášmu každodennému životu patrí nespočetné množstvo sociálnych zručností, ktoré sú takmer neoddeliteľnými súčasťami našej osobnosti.

Či už pozdravíte svojho známeho, keď na neho narazíte alebo robíte kompromisy s vašou polovičkou, mnohé z týchto zvykov väčšina z nás robí tak ľahko, že ich prakticky robíme na autopilota.

Existuje však množstvo základných sociálnych zručností, ktoré mnohí z nás ešte ani v dospelosti nezvládli. Ak chcete posilniť svoju sociálnu inteligenciu a zabezpečiť, aby vaše interakcie prebehli bez problémov, je načase priblížiť si tieto sociálne zručnosti, ktoré vás nikdy nikto nenaučil.

1. Nadviazanie očného kontaktu

Váš telefón je vždy k dispozícii a láka vás odvrátiť zrak od osoby, s ktorou komunikujete. Ak však chcete zlepšiť svoje sociálne zručnosti, dobrým ťahom na začiatok je trvalý očný kontakt s niekým počas rozhovoru. „Je to prejav úcty a ohľaduplnosti, aby ste počas rozhovorov nadviazali solídny očný kontakt,“ hovorí psychologička Carla Marie Manly, PhD. Označuje za „jednoducho nevhodné“ venovať pozornosť mobilnému zariadeniu, keď s vami niekto hovorí.

2. Dozvedieť sa mená náhodných známych

Každý deň vidíte toho istého poštového pracovníka, baristu a predavača v obchode s potravinami, takže je čas naučiť sa ich mená. Aj keď neplánujete s nimi nadviazať vzťah mimo pracoviska, „je známkou vážnosti, naučiť sa meno osoby a uznať jednotlivca,“ hovorí Manly.

3. Úprimne sa ospravedlňujem

Aj keď väčšina ľudí bude ľutovať, keď niečo urobili omylom, priznať si svoje chyby je zručnosť, ktorá vám dobre poslúži. „Dôsledné ospravedlnenie odráža silný charakter, pretože zvyšuje budovanie dôvery. Ospravedlnenie má však aj osobný prospech, pretože umožňuje väčšie povedomie a rast po chybe,“ hovorí Manly.

priatelia

Foto: pixabay.com

4. Zostaňte láskaví, keď ste nahnevaní

Defenzíva alebo útok môžete vnímať ako najprirodzenejšiu reakciu, keď ste nahnevaní. Ale naučiť sa byť v pohode – a zostať láskavý – je vždy tá najlepšia voľba. „Môžeme sa naučiť zastaviť, potlačiť svoje rozrušenie a nekonať,“ vysvetľuje terapeutka z Los Angeles Evie Shafner, LMFT.

5. Pýtanie sa počas rozhovoru

Ak ste si niekedy uvedomili, že o sebe hovoríte vo väčšej časti rozhovoru, je čas popracovať na svojich schopnostiach kladenia otázok a odpovedí.

„Toľko milých, starostlivých a dobre mysliacich ľudí nevie, ako klásť otázky,“ hovorí Evie Shafner. Jej odporúčanie? Počas rozhovoru sa pýtajte a sledujte ďalšie témy rozhovoru. To bude dokazovať, že ste počúvali. „Výsledkom bude, že ľudia budú chcieť byť okolo vás,“ vysvetľuje.

6. Urobiť dobrý prvý dojem

Je veľký rozdiel medzi tým, či sa človek pred druhými jednoducho objaví, alebo naozaj urobí dobrý prvý dojem. „Keď niekoho stretnete prvýkrát, je dôležité usmievať sa, nadviazať primeraný očný kontakt (niekoľko sekúnd), podať ruku a použiť jeho meno,“ hovorí licencovaná manželská a rodinná terapeutka Jessica Small.

7. Čítanie reči tela

Ľudia vždy výslovne nevyjadrujú, čo v danej situácii chcú, takže je dôležité, aby ste vedeli čítať náznaky reči tela a odpovedať podľa nich. „Sociálne podnety sú často nepriamymi indikátormi toho, čo niekto potrebuje v sociálnej interakcii,“ hovorí Small. Napríklad, ak sa niekto, s kým hovoríte, začína rozhliadať po miestnosti, „je to indikátor toho, že by sa mohol nudiť, a je čas zabaliť príbeh.“

Prečítajte si: Mama 10 detí: Áno rodičovstvu neznamená automaticky nie mojim snom

8. Ak sa o niekoho zaujímate, jemne mu to povedzte

Možno to nie je vždy pohodlné, ale naučiť sa, ako niekomu jemne povedať, že vám na ňom záleží, je sociálna zručnosť, ktorá vám z dlhodobého hľadiska dobre poslúži. „Najmä preto, že čoraz viac ľudí bojuje so svojím duševným zdravím, je zásadné, aby ľudia vedeli, ako láskavo osloviť milovanú osobu, keď sa o ňu obávajú,“ hovorí terapeutka Lauren Cook, MFT, autorka knihy Name Your Story: Ako otvorene hovoriť o duševnom zdraví. Neviete, ako začať? Skúste sa opýtať, či je daná osoba v poriadku, a potom vyjadrite svoje obavy.

Foto: pixabay.com

9. Predstavujeme sa cudzincovi

Keď sa predstavujete novým ľuďom, môžete mať nepríjemný pocit, ale vedieť, ako na to, a mať pritom sebadôveru, vám môže v krátkom čase otvoriť sociálne obzory. „Je kľúčové, aby ľudia vedeli, ako sa predstaviť, zapojiť sa do “small talku” a nadviazať kontakt s novými ľuďmi,“ hovorí Cook. „To môže mať vplyv na získanie práce, príležitosť na rande a na iné príležitosti.“

10. Riešiť konflikty primerane

Či sa vám to páči alebo nie, konflikt je súčasťou života a je dôležité, aby ste pri jeho vzniku zostali v pohode. „Ľudia sa musia naučiť, ako sa správne presadiť, keď počúvajú druhého človeka,“ hovorí Cook. Ako sa to dá dosiahnuť? “Kontrolujte sami seba a uistite sa, že nespadáte do pasívno-agresívneho, uzavretého alebo podráždeného správania, ktoré vám sťaží zvládnutie problému,” vysvetľuje Cook.

11. Počúvanie bez opravy

Je lákavé pokúsiť sa pomôcť ľuďom, keď vám rozprávajú o svojich problémoch, ale odolať tomuto nutkaniu je nevyhnutná zručnosť. Ľudia často chcú len diskutovať o tom, čo prežívajú, vysvetľuje životná koučka a odborníčka na všímavosť, Brooke Nicole Smith, PhD. Smith odporúča ctiť si tieto želania „počúvaním s plnou pozornosťou, kladením otázok na objasnenie, opakovaním kľúčových bodov vlastnými slovami, aby ste porozumeli a poďakovaním osobe za dôveru a zdieľanie.“

12. Preberanie zodpovednosti za svoje pocity

Asi nezabránine vzniku nepríjemných pocitov, ale čo s nimi urobíte, je len na vás. „Keď nepreberáme zodpovednosť za seba, vedieme veľa zbytočných súbojov,“ vysvetľuje Smith. Namiesto toho, aby ste to hodili na niekoho iného, ​​odporúča podniknúť proaktívne kroky k riešeniu toho, ako sa cítite. Napríklad, ak niekto dorazí neskoro na obed a vy ste hladný a podráždený, objednajte si niečo namiesto toho, aby ste mu to vyčítali so zlou náladou, hovorí Smith.

foto: pixabay.com

13. Žiadosť o objatie

Tento súhlas siaha ďaleko za spálňu a opýtanie sa pred dotknutím sa niekoho je dobré v každej situácii. „Vaše dobre mienené objatie empatie alebo solidarity sa môže voči príjemcovi javiť ako veľmi rušivé,“ hovorí Smith. Odporúča, aby ste sa na to vždy pred týmto úkonom spýtali, aby sa druhý mal možnosť vyjadriť, či mu to vyhovuje.

14. Zvládnutie odmietnutia

Odmietnutie takmer vždy pociťujeme ako niečo negatívne, ale je dôležité naučiť sa, ako riešiť situáciu s láskavosťou. „Keď sa niekto rozhodne prerušiť vzťah a vy sa cítite odmietnutý, nie je to vždy o vás,“ vysvetľuje certifikovaný životný kouč Tom Marino, zakladateľ Monarch Life Coaching. Tom Marino odporúča vyjadriť vďačnosť dotyčnej osobe za váš vzťah a za to, čo ste sa naučili, skôr, akoby ste sa prejavili hnevom.

15. Pomenovanie svojich pocitov

„Mnoho ľudí cíti obrovskú vinu alebo hanbu nad emóciami hnevu, núdze alebo smútku,“ hovorí psychoterapeutka MUDr. Laura F. Dabneyová. Odporúča však prekonať toto nepohodlie a dať ostatným vedieť, ako sa cítite, aby boli tieto potreby splnené. „Nemali by ste si byť istí, keď chcete pomenovať svoje pocity z akejkoľvek situácie,“ hovorí.

16. Vyjadrenie svojho uhla pohľadu bez toho, aby ste sa snažili presvedčiť ostatných

Samozrejme, život na svete by bol ľahší, keby všetci zdieľali váš názor. Ak k tomu nedôjde, je dôležité vedieť vypočuť iný názor bez toho, aby ste „ignorovali svoj pohľad alebo vnucovali svoje hľadisko ostatným,“ hovorí Dabney, ktorý poznamenáva, že prezentácia vášho argumentu bez snahy zmeniť niekoho myseľ iného môže uľahčiť dosiahnutie kompromisu.

17. Dávať bez očakávania niečoho na oplátku

Aj keď je fajn predstaviť si, že sa vaše činy stretnú s vďačnosťou alebo odmenou, je nevyhnutné túto mentalitu quid pro quo odložiť stranou. „Keď niečo dávame a na oplátku niečo očakávame, robíme obchod, nie láskavosť,“ vysvetľuje trénerka stresu a úzkosti a učiteľka meditácie všímavosti Sandra Woznicki. To, čo sa začalo ako na prvý pohľad nezištné gesto pre príjemcu, sa môže rýchlo „zmeniť na úsudok, odpor a narušené vzťahy,“ hovorí.
Foto: pixabay.com
Tagy
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

X