NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ ŽENY HUDBA KARIÉRA MAGAZÍN ONLINE NÁSTROJE ROZHOVORY

Soňa Karavasileva: Aby ste zaujali personalistu, musí byť od prvého momentu cítiť, že tou prácou žijete

REDAKCIA
Share

Soňa Karavasileva založila agentúru, ktorá pomáha ľuďom nájsť prácu. V rozhovore nám prezradila napríklad:

  • aké je to rozbiehať vlastný projekt a čo je na tom najťažšie
  • aké sú najväčšie problémy uchádzačov o prácu a s čím im vie pomôcť
  • aké chyby najčastejšie ľudia robia na pohovore
  • o čom bude jej pripravovaný webinár
  • aké ťažiskové body má podla nej úspešný marketing

Ste zakladateľkou poradenskej spoločnosti CV na mieru. Aké je to rozbiehať vlastný projekt a čo je pri tom najťažšie?

Je to vzrušujúce, som z toho nadšená a veľmi ma to baví. Som pánom svojho času a všetko si viem plánovať ako potrebujem. Na druhej strane náročné a vyžaduje si to veľa sústredenej práce. Najťažšie je nemať „veľké oči“ a do najmenších detailov premýšľať o každej maličkosti.

Cca pred rokom som čítala rozhovor s majiteľom firmy, ktorú bližšie poznám. Jedna veta vo mne zarezonovala: „Od začiatku išlo všetko do firmy. Žiadne drahé autá a dovolenky, všetko sme investovali späť do firmy a tvrdo makali“. Toto bol u mňa spúšťač, kedy som si povedala, že mám dosť skúseností a chcem svoj biznis, ktorý budem budovať a má predpoklady byť dlhodobo úspešný.

Pre koho sú vaše služby určené, čím všetkým sa zaoberáte?

Naším cieľom je byť nápomocní ľuďom počas celého procesu hľadania novej práce. Primárne sa sústredíme na tvorbu profesionálnych pracovných životopisov, motivačných listov a prípravu na pracovné pohovory. Okrem týchto platených služieb pomáhame a radíme, kde hľadať prácu, ako komunikovať s potenciálnym zamestnávateľom, ako sa prezentovať na sociálnych sieťach atď.

Niekoľko krát sa stalo, že zákazník bol vďačný už len za to, že sme ho vypočuli a snažili sa v tejto neľahkej dobe motivovať.

Aké sú najväčšie problémy uchádzačov o prácu?

Často sa stretávame so základným problémom, kedy ľudia poriadne nevedia, čo chcú robiť.

To je alfa omega celého procesu hľadania novej práce. V týchto prípadoch jednoduchými otázkami zistíme preferencie uchádzača, silné a slabé stránky, platové očakávania. Dôležitým faktorom je tiež, čo človeka baví a napĺňa. Toto všetko spoločne zo zákazníkom vyhodnotíme a máme okruh pracovných pozícií, na ktoré sa ideme sústrediť.

Stáva sa, že zákazník žije v regióne, kde je málo relevantných pracovných ponúk. Ku každému pristupujeme individuálne a v rámci možností pracujeme na najoptimálnejšom riešení: zvažujeme možnosti dochádzania za prácou, prechádzame a vyhodnocujeme dostupné ponuky na pravidelnej báze atď.

Kde podľa vás robia ľudia najväčšie chyby pri pohovoroch?

Chýbajúca sebadôvera, nedostatočné reflektovanie na pracovnú pozíciu a základný prehľad o spoločnosti/zamestnávateľovi. Uchádzači majú tendenciu si pri pohovoroch menej dôverovať. Z toho pramení nervozita na osobnom stretnutí so zamestnávateľom a odrazí sa to na celkovom dojme. S klientmi si preto prejdeme jednoduché uvoľňovacie techniky alebo spolu hľadáme spôsob, ako sa dostanú do „svojej pohody“ aj počas stresujúcich situácií.

Reflektovanie na pracovnú pozíciu znamená, že uchádzač v maximálnej možnej miere komunikuje svoje predošlé pracovné skúsenosti v nadväznosti na predmetnú pozíciu. Toto si treba uvedomovať počas celého pohovoru.

Uvediem konkrétny príklad:

Zákazník bol pozvaný na pohovor na pozíciu obchodného zástupcu. Hneď na začiatku cvičného interview mal porozprávať niečo o sebe. Jeho prvá veta znela: „Pochádzam odtiaľ a odtiaľ,…“

Aby ste zaujali personalistu, musí byť od prvého momentu cítiť, že tou prácou žijete, že vás motivuje plniť ciele a dosahovať výsledky. Napríklad: „Predaj ma vždy bavil. Pri komunikácii so zákazníkom ma motivuje hľadať spôsoby, ako ho presvedčiť o kúpe.“

Čomu sa budete venovať v pripravovanom webinári?

Počas webinára si s účastníkmi prejdeme kompletnú prípravu životopisu a motivačného listu. Samostatne sa povenujeme každej jednej sekcii životopisu, akým spôsobom uvádzať informácie, akú štylistiku zvoliť.

Navyše, pri motivačnom liste porozprávam o odporúčanej obsahovej náplni jednotlivých odsekov. Cieľom je, aby uchádzači následne vedeli pripraviť oba dokumenty reflektujúce na nimi zvolenú pracovnú pozíciu.

Sme hrdí, že klienti, ktorí nám zverili prípravu svojho CV a motivačného listu, následne dostali pozvanie na pohovor.

V minulosti ste sa venovali marketingu, ako využívate svoje znalosti pri propagácii vášho projektu? Čo je podľa vás najdôležitejšie?

Skúsenosti z marketingu mi určite pomáhajú, nie len pri propagácii. Rozhodli sme sa ísť primárne cestou „word of mouth“ a popri tom nezabúdame na sociálne siete a ppc reklamu. Využívame Google a najnavštevovanejšie sociálne siete vzhľadom na našu cieľovú skupinu.

Pre náš business sú najdôležitejšie odporúčania a referencie od klientov. Preto každému, kto nám prejaví dôveru a rozhodne sa pre spoluprácu, prinesieme aj niečo navyše, pridanú hodnotu. Jednému uchádzačovi sme pomohli pripraviť efektívnu videovizitku, viacerých sme prepojili priamo so zamestnávateľom, atď.

Ktoré kanály si najviac využívate?

Od spustenia CV na mieru komunikujeme cez Facebook a LinkedIn. Zdieľame hlavne články z nášho blogu, ktorý tvoríme spôsobom, aby bol pre čitateľa vždy prínosom a dozvedel sa nové informácie, ktoré mu pri hľadaní zamestnania pomôžu. Nedávno sme spustili nový instagramový profil a v priebehu pár dní máme 400+ followerov, čo nás veľmi milo prekvapilo.

Čo považujete za svoj doteraz najväčší úspech?

Za úspech považujem najmä pozitívnu spätnú väzbu od zákazníka. Uchádzač, ktorý so životopisom od nás dostane pozvanie na pohovor. Absolvent prípravy na pracovný pohovor, ktorý postúpi do užšieho výberu alebo dostane pracovnú ponuku. To je zmysel našej práce v CV na mieru.

Aké máte ďalšie plány?

V najbližších týždňoch spúšťame naše služby aj v anglickom jazyku. To je pre nás interná priorita. Zároveň pracujeme na vývoji vlastnej aplikácie, ktorá bude generovať životopisy a motivačné listy v profesionálnom grafickom dizajne. Aplikácia bude uvedená do prevádzky v prvom polroku 2021.

Skúste nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.

  1. Nápad a nadšenie
  2. Sebadôvera a vytrvalosť
  3. Poctivá práca prináša výsledky
    Ak máte dobrý nápad a ste z neho nadšená, poraďte sa o ňom s blízkymi. Pýtajte si negatívnu spätnú väzbu, aby ste vychytali nedostatky. Nech sa deje čokoľvek, musíte v seba veriť. Veriť, že cieľ, ktorý ste si zadali, zvládnete! Rozhodujte sa na základe dát, ale nezabúdajte aj na svoj inštinkt. Keď budete systematicky a poctivo pracovať, výsledky sa dostavia. Držím nám palce, dámy! :)

Tagy
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X