Type to search

INŠPIRÁCIE MAGAZÍN PSYCHOHYGIENA

5 tipov na knihy, ktoré by mali podľa vydavateľa ženy poznať

Martina Beňová
Share

Juraj Koudela a Filip Ostrowski založili vydavateľstvo s cieľom vydávať reportážnu literatúru. Tento rok sa blížia k stému vydanému titulu a neplánujú s tým prestať. Naopak, expandujú na český trh.

Juraj má na starosti grafy či komunikáciu s partnermi, Filip zodpovedá za reklamu a marketing. Ich vydavateľstvo pridalo k úspešnej edícii Prekliati reportéri aj edíciu 100% či Skica. Vďaka jedinečnému záberu a dielam z celého sveta prináša vydavateľstvo Absynt to najlepšie zo svetovej reportáže či myšlienky a pohľady na dôležité témy.

Prierezom z množstva publikovaných absyntoviek je aj Filipov výber, ktorým ponúka akčným ženám 5 tipov na čítanie:

#1 Svetlana Alexijevič – Vojna nemá ženskú tvár

„Táto kniha opisuje ženy vo vojne, no vôbec nie obyčajne… Tieto príbehy vás absolútne opantajú. Aj keď sa to nezdá, vo vojne nebojujú len muži. K tejto knižke mám veľmi osobný vzťah, pretože nám pomohla dostať sa do knižných poličiek nielen v kníhkupectvách, ale aj u vás doma. Navyše, autorka získala Nobelovu cenu za literatúru. A to absolútne zaslúžene.“

#2 Wojciech Jagielski – Všetky Larine vojny

„Toto je neuveriteľne silný a intenzívny príbeh matky, ktorá sa snaží zachrániť svojich dvoch synov pred vojnou a smrťou. Napriek tomu, že sa s Larou život v žiadnom prípade nemaznal, ona je stále plná elánu a nákazlivej energie. Neuveriteľné… Keby Shakespeare poznal Laru, napísal by príbeh o nej. Verte mi…“

View this post on Instagram

„TREBA ŽIŤ! ŽIŤ, NIE ZOMIERAŤ!” OPAKOVALA PRI KAŽDEJ PRÍLEŽITOSTI, AKOBY MALA POCIT, ŽE TÁ SAMOZREJMÁ PRAVDA ĽUĎOM STÁLE NEDOCHÁDZA. História tohto miesta je plná skúšok a súžení. Už jeho názov vzbudzuje v človeku bázeň, rešpekt i nepokoj. Kaukaz. Rodisko nezlomných ľudí, kolíska silných príbehov. Takým je aj príbeh Lary. Trápením preniknutý osud tejto neobyčajnej ženy bol priam predurčený na knižné spracovanie. Vďaka Wojciechovi Jagielskemu sa tak naozaj stalo. Lara nevedomky stelesňuje ideály feminizmu. Nechýba jej zvedavosť, iniciatívnosť, odvaha či vytrvalosť. Nechce byť unášaná prúdom života. Sama potrebuje držať kormidlo a určovať do akých vôd vpláva loď jej budúcnosti. Odjakživa preto vstupovala na bojové polia predsudkov a konvencií. Porážka a kapitulácia boli pre ňu neznáme. Zdalo sa, že v každom boji, ktorý si zvolí, je predurčená zvíťaziť. Nešlo však len o boj v prenesenom zmysle slova. Spoznala aj jeho smrtiacu podobu. Dlhé roky hrala s vojnou svojskú hru na naháňačku. Neúnavne pred ňou unikala, no tá jej, ako lovecký pes, bola neprestajne v pätách. Počiatočnej priazni nebies, ktorej sa tešila, však zahral umieračik. S vojnou si skrátka boli súdene. Hoci sa jej od mladosti snažila striasť, vojna napokon plazivo vnikla do jej života. Lara už nemala viac síl na útek. Obrátila sa a vojne sama vyšla v ústrety. Všetky Larine vojny nie je kronikou kaukazskej minulosti. Veľké dejiny nie sú pre túto knihu podstatné. Autor nezahlcuje čitateľa faktami. Nechce ho ťažiť informáciami, ktoré vníma ako podružné. Chce do sveta vykričať silný príbeh malého človeka. Lara sa vďaka tomu dočkala role sólistky, hoci v inom kontexte, než v akom po nej odjakživa túžila. Mier a pokoj sú na Kaukaze výnimočné. Nové boje sú tu vždy na dohľad. Ruka v ruke s nimi sa formujú ťaživé príbehy ľudí ako Lara a trpezlivo čakajú na svoje zaznamenanie. Vďaka @vydavatelstvo_absynt za to, že niektoré z nich prinášate slovenským čitateľom!