Toto je najväčší problém s „lajkovaním“ článkov online, zistila štúdia

0
Toto je najväčší problém s „lajkovaním“ článkov online, zistila štúdia
pixabay.com

Je iróniou, že stlačenie tlačidla „páči sa mi“ môže svetu povedať oveľa viac, než si myslíte.

Je veľká šanca, že váš vzťah so sociálnymi médiami je v dnešnej dobe trochu napätý. Väčšina z nás prechádza svojimi informačnými kanálmi, ktoré poskytujú rýchly pohľad na príspevok a ponúkajú jednu z mála „reakcií“, ktoré nám aplikácia poskytuje.

Na Twitteri, Facebooku a Instagrame môžeme vidieť titulok článku, ktorý sa k nám prihovára, aby sme dali príspevku „Páči sa mi to“. Ale ukázalo sa, že „palec hore“ môže v skutočnosti spôsobovať nejaké problémy. Podľa nedávnej štúdie z Ohio State University je veľký problém s tlačidlom „páči sa mi to“. V skutočnosti jeho používanie znamená len jednu paradoxnú vec: Strávili ste menej času čítaním článku, ktorý sa vám „páčil“.

Výskumníci z Ohio State University uskutočnili experiment zahŕňajúci 235 vysokoškolákov, ktorým boli ukázané štyri rôzne verzie spravodajského webu pokrývajúceho kontroverzné témy potratov, sociálnych dávok, kontroly zbraní a afirmatívnej akcie. V dvoch scenároch výskumníci oznámili prostredníctvom bannerovej reklamy, že „hlasovanie“ o témach je povolené, zatiaľ čo v ďalších dvoch bolo oznámené, že hlasovanie bolo ukončené.

Prečítajte si: Ako funguje algoritmus na Facebooku?

pixabay.com

Ľudia lajkujú aj články, ktoré nečítajú

Výsledky ukázali, že subjekty strávili minútu a pol čítaním článkov, ktoré súhlasili s ich názormi, na rozdiel od toho, že strávili menej ako minútu čítaním tých, ktoré im odporovali. Zistili však aj to, že subjekty strávili o 12 sekúnd menej čítaním každého článku, keď sa dozvedeli, že môžu lajkovať – a dokonca lajkovali 12 percent článkov, ktoré nikdy nečítali.

„Keď ľudia hlasujú, či sa im páči alebo nepáči článok, vyjadrujú tým sami seba,“ uviedol vo vyhlásení Daniel Sude, PhD, hlavný autor štúdie. „Sú zameraní na svoje vlastné myšlienky a menej na obsah článku.“

Dodal: „Je to ako stará fráza: ‚Ak hovoríš, nepočúvaš.‘ Ľudia sa k článkom vracali bez toho, aby počúvali, čo im hovoria.“

Zložitý vzťah s tlačidlom like

Štúdia štátu Ohio nie je prvá svojho druhu, ktorá spochybňuje náš zložitý vzťah s tlačidlom „páči sa mi to“. Pribúdajú dôkazy, že naše duševné zdravie môže byť výrazne ovplyvnené počtom kladných hlasov, ktoré naše príspevky získajú – dokonca aj od samotných tvorcov týchto platforiem.

V roku 2019 generálny riaditeľ Twitteru Jack Dorsey povedal, že „nie je fanúšikom tlačidla „páči sa mi“ v tvare srdca a že Twitter sa ho „čoskoro“ zbaví,“ uviedol Daily Mail. Ako vám však môže povedať každý používateľ Twitteru, existuje aj dnes. Vyhlásenie prišlo po štúdii, ktorá vyzývala na „etickú revíziu“ sociálnych médií po tom, čo sa zistilo, že „lajky“ môžu paradoxne spôsobiť depresiu na sociálnych sieťach u užívateľov sietí.

mobil
pixabay.com

Napriek tomu niektorí výskumníci tvrdia, že najväčší problém s „lajkovaním“ článkov online vzniká okamžite.

„Neklikajte len na tlačidlo ‚páči sa mi to‘

Prečítajte si článok a zanechajte premyslené komentáre, ktoré sú viac než len pozitívne alebo negatívne hodnotenie,“ povedal Sude. „Povedzte, prečo sa vám článok páčil alebo nepáčil. Spôsob, akým sa vyjadrujeme, je dôležitý a môže ovplyvniť spôsob, akým o probléme uvažujeme.“ A ďalšie informácie o tom, ako efektívne komunikovať v digitálnom veku, nájdete v článku Ľudia vám neveria, ak píšete s týmto interpunkčným znamienkom, hovorí štúdia.

Zdroj: bestlifeonline.com, pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie