Spoločnosť Google zrejme nikomu netreba špeciálne predstavovať. S jej nástrojmi sa stretávame denne, minimálne v podobe vyhľadávania na internete, kde je Google vyhľadávač jednotkou na svetovom trhu.
Vedeli ste, že pár nástrojov od Google môžete využiť pre svoje podnikanie a to úplne zdarma? Predstavíme vám 3 najdôležitejšie, ktoré môžu byť prínosom pre váš biznis.
1. Google Analytics
Google Analytics je analytický nástroj, ktorý zbiera údaje z vášho webu a poskytuje vám užitočné štatistiky o vašich návštevníkoch. Poznáte odpoveď na nasledujúce otázky?
- Kto sú moji návštevníci webu?
- Odkiaľ chodia návštevníci na môj web?
- Čo robia návštevníci na mojom webe?
- Ako dlho tu trávia čas a ktoré stránky si prezerajú?
- Z ktorých stránok najviac odchádzajú?
- Aké produkty si prezerajú?
Pokiaľ neviete na podobné otázky odpovedať a máte webovú stránku, tak po nastavení Google Analytics zaručene odpovede dostanete. Tento nástroj je zdarma a pre jeho využívanie si stačí vytvoriť účet a vložiť sledovacie kódy na váš web. Tie budú následne odosielať dáta do Google Analytics, kde si ich môžete prezerať, analyzovať, vyhodnocovať. Začať môžete na tomto odkaze.
Správca webu Google
Tento nástroj je známy tiež pod názvom Google Search Console alebo ešte jeho starý názov Google Webmaster Tools. Slúži na základné nastavenia SEO a sledovania chýb na vašej webovej stránke. SEO – Search Engine Optimization – optimalizácia webu pre vyhľadávače slúži na lepšie zviditeľnenie stránky v rámci vyhľadávača resp. zlepšenie jej pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Ak niečo vyhľadávate napríklad vo vyhľadávači Google vybehne vám niekoľko tisíc výsledkov s odkazmi na rôzne webové stránky. Výsledky a teda odkazy na weby sa zoraďujú podľa určitého algoritmu, do ktorého vstupuje viacero faktorov (o tom snáď v ďalšom článku ?). Aby ste vedeli, ako stojíte vy s vašim webom, práve k tomu vám pomôže Správca webu Google. Viete si tam sledovať:
- Aké máte chyby na vašom webe
- Na ktorých pozíciách sa zobrazujete
- Ako sa spáva váš web v mobilných zariadeniach
- Kto odkazuje na váš web
- Či bol váš web napadnutý hackerom
A samozrejme, ešte oveľa viac. Používanie je opäť bezplatné a viete si to pre váš web nastaviť cez tento odkaz.
-
Google Moja Firma
Stalo sa vám už, že pri vyhľadávaní nejakej firmy sa vám zobrazil odkaz na firmu s viacerými údajmi, preklikom na web, telefónnym číslom, fotkami, recenziami a podobne? Práve to je výsledok nastavenia nástroja Google Moja Firma.
Používate Google Mapy? Často tam nájdete konkrétne firmy. Ako sa tam dostali? Práve pomocou nástroja Google Moja Firma.
Tento nástroj teda zviditeľní váš biznis vo výsledkoch vyhľadávania a v Google mapách. Registrovať sa môžete tu.
Tak čo poviete, idete do toho? ?
Pokiaľ by ste mali nejaké problémy so zakladaním alebo využívaním daných nástrojov, radi vám pomôžeme.
Zuzana Šurianska