Veronika Němcová z Coca-Cola: Baví ma, že si náplň svojej práce môžem do istej miery určovať

Na uvedení nového nápoja Kinley Tonic Zero v Prahe sme sa mali možnosť porozprávať s riaditeľkou komunikácie, vzťahov s verejnosťou a udržateľnosti v spoločnosti Coca-Cola ČR/SK, Veronikou Němcovou.

Ako welcome drink bol prezentovaný nový nealko nápoj Kinley Tonic Zero. Návštevníci si mohli pri bare pozrieť barmanskú show Tomáša Kubíčka a ochutnať tri skvelé drinky s Kinley Tonic Zero. Novinka mala veľký úspech. Pri tej príležitosti sme vyspovedali aj Veroniku Němcovú, ktorá má veľmi zaujímavú prácu.

Ako ste sa dostali k značke Coca-Cola?

S ponukou práce ma z Coca-Cola ČR/SR oslovili napriamo. Vždy som mala šťastie na krásne značky, s ktorými sa človek môže stotožniť – National Geographic, ING Banka a teraz Coca-Cola. Tieto firmy spája určite to, že určujú trendy. Na mojej práci ma najviac baví, že mám na starosti aj témy ako spoločenská zodpovednosť či udržateľnosť a u všetkých týchto značiek to bolo ich silnou prioritou a súčasťou stratégie.

Máte možnosť nejakým spôsobom ovplyvniť tieto trendy? Alebo prichádzajú “zhora”?

Áno, niečo máte možnosť na danom trhu ovplyvniť, ale treba sa držať hlavnej línie. Coca-Cola má silné záväzky, ktoré musí na lokálnom trhu naplniť, a tie sú jej prioritou. V našom prípade je to znižovanie uhlíkovej stopy a udržateľné nakladanie s obalmi a vodou.

Čo je pre spoločnosť najkľúčovejšie?

V roku 2021 sme presadili, že našu vodu Natura predávame v 100% recyklovateľnom obale. Tiež sme sa zaviazali, že do roku 2025 bude celkový počet takýchto obalov v našom portfóliu 50%.

Čo vás najviac na vašej práci teší?

Teší má tá pestrosť a voľnosť. To, že si môžem svoju náplň práce do istej miery určovať.

Máte projekt, na ktorý ste najviac hrdá?

V minulom roku Coca-Cola slávila 50 rokov na trhu v Českej a Slovenskej republike. K tejto príležitosti sme pripravili celoročný projekt, ktorý bol podporovaný na poli marketingu, no aj v médiách sa o ňom veľa hovorilo.

Bolo pre nás veľmi dôležité spojiť oslavy s podporou spoločnosti, pretože sme sa chceli so svojou radosťou podeliť. Preto sme uskutočnili projekt 50 miest pre dobrý skutok, na ktorom sme spolupracovali s Červeným krížom a s našimi partnerskými neziskovými organizáciami. V Česku to bola Nadácia Terezy Maxovej, na Slovensku Úsmev ako dar. Spolu sme vytipovali 50 neziskových organizácií, ktorým sme bezplatne ponúkli akreditovaný kurz prvej pomoci. Celkovo sme tak preškolili sme 500 zamestnancov, ktorí vďaka získaným znalostiam nadobudli väčšiu istotu pri práci so svojimi klientami.

Ktorý projekt vám ešte utkvel v pamäti?

Veľmi ma teší grant od Coca-Cola Foundation, vďaka ktorému môžeme revitalizovať mokraď hneď vedľa nášho výrobného závodu a skladu v Prahe 14. Chceme podporiť biodiverzitu a zachovať divočinu uprostred mesta, vďaka čomu môžeme navyše šíriť environmentálnu vzdelanosť. V mokradi plánujeme vybudovať náučné chodníky a osadiť tabule, aby sme mohli edukovať nielen obyvateľov, ale aj deti zo škôl Prahy 14.

Ako sa spoločnosť stavia k diverzite a inklúzii?

Pôsobíme v 200 krajinách sveta, tak si viete predstaviť, ako vyzerá diverzita našich zamestnancov (úsmev). Pre firmu je otázka rovnakých príležitosti pre všetkých bez ohľadu na pohlavie a náboženstvo veľmi zásadná. Napríklad už tretím rokom budeme hlavným partnerom podujatia Prague Pride.

Máte v pláne ešte ďalšie projekty v Prahe 14?

Snažíme sa budovať dobré vzťahy tam, kde pôsobíme, podporovať komunitný život a skrášľovať mesto. Chceme byť “dobrým susedom”. Ďalší skrášľovací projekt v Prahe 14, kde sa nachádza aj náš závod na výrobu nápojov pre Čechy a Slovensko, je napríklad spolupráca na modernizácii autobusových zastávok, aby sa zamestnancom do práce lepšie cestovalo.

Ako vašu firmu zmenila situácia na Ukrajine?

Situácia nás ľudsky veľmi zasiahla. Investovali sme preto veľa financií a nápojov na humanitárnu pomoc, predovšetkým v spolupráci s Červeným krížom. V Čechách a na Slovensku celkový objem finančnej a materiálnej pomoci presiahol 200 000 €. Najdôležitejšie pre nás bolo hlavne to, aby sme pomohli zachovať bezpečie a naplnili potreby našich vlastných kolegov na Ukrajine. Niektorých zamestnancov sa nám podarilo z Ukrajiny premiestniť.

Mali ste v niečom náročnejšiu komunikáciu?

Posledné roky neboli vôbec jednoduché. Významne sa nás dotkla pandémia koronavírusu, pretože podniky boli dlho zavreté a turistický trh oslabol. To sa, samozrejme, odráža v internej aj externej komunikácii.

Čo v rámci vašej práce nerada robíte a najradšej by ste to odovzdali niekomu inému?

Mne nevadí množstvo práce. Dôležité pre mňa je, aby som mala okolo seba zladený tím ľudí.

Prezradíte nám, čo radi robíte vo voľnom čase, keď nepracujete?

Vo voľnom čase rada športujem, cestujem, mám rada hory a hlavne sa s láskou venujem rodine.

Tri rady iným ženám, získať prácu snov?

Vydržať. Odvaha a vytrvalosť sú veľmi dôležité, aj keď sa niečo nepodarí a zažívate neúspech alebo krízu. Nesmiete to vzdať, musíte vstať a ísť ďalej.