Začínala ako foodblogerka a dnes organizuje najväčšiu sieť blogerov na Slovensku. Okrem toho je maminou malého Riška a pripravuje vydanie kuchárskej knihy. Na otázky nám odpovedala akčná a podnikavá Jana Malaga.
Ako si spomínate na vaše prvé zamestnanie?
Prvé peniaze som si zarobila už ako 12-ročná na letnej brigáde, keď som umývala okná na čerpacej stanici. Od vtedy až do štátnic nebolo leto, keby by som nemakala.
Kedy ste začali mať vzťah k svetu blogovania? Ako vznikol nápad usporiadať súťaž Bloger roka?
Milujem variť a piecť. Táto záľuba ma priviedla do sveta influencerov, keď som si pred 4 rokmi založila foodblog a začala som objavovať komunitu slovenských a českých blogerov. Do mojej pozornosti sa dostalo mnoho kvalitných blogerov, ktorí venovali svoj voľný čas a energiu svojmu blogu a nik ich za toto úsilie neoceňoval. V Českej Republike som vtedy postrehla súťaž Blogerka roku a tento nápad sa mi zapáčil natoľko, že som v tom okamihu kúpila doménu blogerkaroka.sk. postupne sa tento nápad pretavil do oceňovania nielen blogeriek, ale i mužov-blogerov.
Ako vznikol nápad založiť Asociáciu blogerov?
Určite poznáte dnes už známu súťaž BLOGER ROKA®. Mala som tú česť stáť pri jeho zrode a stretávať sa s mnohými talentovanými slovenskými blogermi. Keď sme sa spolu rozprávali, často som počúvala to isté. Naši blogeri sa chceli navzájom stretávať, spoznávať, vzdelávať sa a ďalej tak rásť. Blogovanie ich všetkých baví, je to však pomerne izolovaná práca a mnohým chýbala spoločná platforma. Preto som sa rozhodla vypočuť tento hlas a založiť Asociáciu blogerov ako prirodzený ďalší krok po oceneniach BLOGER ROKA®.
Poslaním Asociácie je zastupovať blogerov a chrániť ich záujmy, pomáhať im získať uznanie a rovnocenné miesto medzi ostatnými marketingovými nástrojmi a ponúknuť im platformu na vzájomné spoznávanie sa a ďalšie vzdelávanie. Verím, že spoločnými silami sa nám tento cieľ podarí dosiahnuť.
Povedzte nám niečo o najbližšom ročníku Bloger roka – kedy sa začína hlasovanie a koľko bude kategórií? Ako sa určuje víťaz – podľa hlasovania alebo podľa výberu poroty?
Štvrtý ročník súťaže BLOGER ROKA® začne 1. mája. Aj v tomto ročníku sa budú blogeri o titul BLOGER ROKA® 2018 uchádzať v 10 kategóriách. Medziročne sme kategórie mierne upravili, aby sme reflektovali na trendy a počet aktívnych blogerov naprieč kategóriami. Súťaž má dve kolá. V prvom kole bude o finalistoch rozhodovať sms hlasovanie a výber porotcov. Vo finále bude mať posledné slovo odborná porota.
V Asociácii blogerov pomáhate blogerom rásť – organizujete pre nich napr. workshopy. Čo sú ďalšie výhody členstva? Zvyknete aj odporúčať konkrétnych blogerov firmám?
Kým nevznikla Asociácia blogerov boli blogeri dosť izolovaní a limitovaní len na online svet. Dnes sa vďaka Blogger mEATingom, školeniam a uzatvorenej skupine na FB táto komunita spojila a vznikli nové kamarátstva. Veľmi sa tomu teším. Na druhej strane, ak nejaká značka hľadá vhodných slovenských influencerov pre promo svojich produktov a služieb, v rámci agentúry Content agency im vieme navrhnúť adekvátnych blogerov, keďže máme k dispozícii najväčšiu a najaktuálnejšiu databázu na Slovensku. Sme v tom jednotka a svedčia o tom aj kampane pre top značky.
Téma blogerov sa rozoberala aj na podujatí organizovanom akčnými ženami, viac sa môžete dozvedieť tu.
Aké kritériá by mal spĺňať úspešný bloger? Akú dennú návštevnosť považujete za dostatočnú na úspešnú spoluprácu?
Za úspešného považujem blogera s priemernou unikátnou mesačnou návštevnosťou nad 5-tisíc. Veľmi úspešný blog dokáže na svoje stránky prilákať cez 25-tisíc užívateľov mesačne. Práve návštevnosť je jedným z najdôležitejších ukazovateľov, či daný bloger vytvára kvalitný obsah, ktorý je vyhľadávaný a žiadaný.
Ako si zadeľujete svoj čas? Čo všetko máte ako riaditeľka Content agency na starosti?
Už desať mesiacov som v prvom rade mama a až v druhom riaditeľka agentúry, organizátorka súťaže BLOGER ROKA, zakladateľka Asociácie blogerov, foodblogerka, editorka knihy, a aby toho nebolo málo, rozbieham v Prešove jeden srdcový projekt J. Prežívam náročné obdobie, ktoré si vyžaduje svoje obete. Aby som sa dokázala venovať práci a spĺňať úlohy na čas, bokom idú moje záľuby, aktívny pohyb, čítanie kníh a musím pracovať po večeroch a cez víkendy. Zároveň mám oporu v 4 zamestnankyniach a veľmi mi pomáha aj muž, mama a opatrovateľka.
Kto alebo čo vás vo vašej práci inšpiruje?
Úmyselne sa obklopujem mladými ľuďmi. Ich ambície a energia ma nabíjajú. A každá mama vie, že baterky najlepšie dobíjajú deti a ich úsmev. Zisťujem na vlastnej koži, že je to pravda.
Čo považujete za svoj doteraz najväčší úspech?
Neviem. Nepokladám sa za úspešnú. To by skôr mali uznať a zhodnotiť iní.
Aké máte ďalšie plány do budúcnosti? Čo je váš najväčší sen?
Plánov je veľa, musím sa krotiť. V najbližšej budúcnosti ma čaká vydanie kuchárskej knihy „Mama, mňam“, v ktorej si nájdu mamičky recepty od 25 mám influenceriek, v júni ju budeme uvádzať na trh. To bol môj sen a pomaly, ale isto sa mi vypĺňa. Ďalšie sny si nateraz nechám ešte pre seba.
Ako zvyknete oddychovať?
S rodinou. Najlepšie si vždy oddýchnem obklopená tými, ktorých mám najradšej.
Skúste nám dať tri rady, pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.
- Začnite hneď a neodkladajte štart na potom
- Pripravte sa na to, že pre naplnenie snov, musíte obetovať nielen svoje úspory, ale aj svoje pohodlie.
- Nebojte sa meniť svoje plány.
Kde sa s vami vieme stretnúť?
Nedávno som si konečne založila osobný IG profil @jankamalaga, pretože dovtedy som bola na IG len ako @foodblogerka. Moje projekty sú zhmotnené na týchto webových stránkach: www.contentagency.sk, www.asociaciablogerov.sk, www.blogerroka.sk, www.panikolacikova.sk, www.box4you.sk, www.foodblogerka.sk a čoskoro aj portál www.mamamnam.sk.