Príbeh Samanthy
Ženy majú predajnú moc
Ženy počúvajú o 16% viac ako muži.
- Dosiahnutie kvóty (zdroj: Xactly Insights) – ženy dosahujú o 8% vyššie kvóty ako muži. V priemere dosahuje kvótu 78% mužov a kvótu dosahuje 86% žien.
- Vedenie tímov ku kvóte (zdroj: Xactly report) – tímy vedené ženami majú vyššiu mieru dosiahnutia víťazstiev a kvót, a to na 94%, v porovnaní s tímami vedenými mužmi, na 91%.
V skutočnosti nie sme takí odlišní
- Diskusné okruhy: Muži a ženy majú tendenciu pokrývať veľmi podobné témy (ceny, ďalšie kroky, produkt atď.).
- Otázky: Muži a ženy majú tendenciu klásť podobný počet otázok, pričom na jeden hovor pripadá okolo 18.
- Trpezlivosť: Muži aj ženy majú takmer rovnaké skóre trpezlivosti, merané časom ticha medzi koncom monológu vyhliadky a začiatkom ďalšieho monológu AE.
- Jazyk: Používajú tiež spolupracujúci jazyk (my, my atď.) S podobnou frekvenciou.
- Emotikony: Muži a ženy používajú emotikony s podobnou frekvenciou, vrátane napríklad ~ 2% svojich e-mailov.
Ale počúvanie vyskočí ako kľúčová vec, ktorú muži a ženy robia inak. „Ženy sú v B2B predaji nedostatočne zastúpené na všetkých úrovniach a sú nimi už mnoho rokov. Dúfam, že s dátami dokážeme vedúcim predstaviteľom spoločností ukázať, ako prichádzajú o potenciálne príjmy tým, že si nenajímajú, neprihlásia sa alebo si neuchovajú inak pre inkluzívnejší tím, “ hovorí Lori Richardson, prezidentka spoločnosti Women Sales Pros.
Prečo počúvanie vedie k ďalším víťazstvám
Čo chcú kupujúci najviac? Samozrejme, okrem zliav. DÔVERU. Podľa správy o stave predaja LinkedIn z roku 2020 kupujúci tvrdia, že dôvera je kvalita, ktorú si u predajcu najviac vážia. A dôveru buduje počúvanie – áno, uhádli ste. Keď dáte kupujúcemu pocit, že ich počujete a rozumiete mu, inštinktívne veria, že ich problémy môžete vyriešiť.
Niet divu, že HBR hovorí, že ženy sú pripravené na úspech v predaji: „… ženy s vysokým výkonom skôr zdôrazňovali spájanie, formovanie riešení a spoluprácu, zatiaľ čo muži s vysokým výkonom sa viac spoliehali na zlepšovanie a riadenie výsledkov.“