Zo zákulisia zrodenia knihy – časť 4: Vyrieši niečo zázračný crowdfunding?

0
Zo zákulisia zrodenia knihy – časť 4: Vyrieši niečo zázračný crowdfunding?

Rozmýšľate o písaní knihy? Tento seriál vás prevedie zákutiami, čím všetkým si začínajúci autor prechádza, kým svoju vysnívanú knihu konečne drží v rukách.V minulej časti som písala o tlači knihy.

Hovorím si, že ten crowdfunding znie dobre, vlastne sa takto o knihe ľudia aj dozvedia. Marketing aj financovanie budem mať tak vyriešené a ja si môžem nohy vyložiť. :-) 

S dobrým pocitom som si otvorila stránku Startlab. Práve tam končila kampaň Iryny Zelik a jej knihy pre deti. Vyzbierala 850 % požadovanej sumy, približne 35 000 EUR. Wow! Pozerám, však táto pani píše niečo podobné, ako chcem napísať ja. Keď je taký veľký záujem o jej knihu, tak to sa musí aj moja kniha o detskom sebavedomí dobre uplatniť. Vyzeralo to ľahko, stačí vyplniť údaje o projekte, spraviť krátke video a šup kniha sa sama zviditeľní. Ľudia sa budú hrnúť k pred-objednávkam. 

Nechám si poradiť

Napadlo mi, čo keby ma Iryna mentorovala. Nie zadarmo, zaplatím jej, samozrejme, za konzultácie. Napísala som jej a o pár dní sa ozvala. Povedala, že na mentorovanie, bohužiaľ, nebude mať čas, ale že je ochotná mi odpísať na moje otázky. To bolo od nej veľmi milé. 

Ohľadom marketingu mi povedala, že aby som nečakala, že sa o crowdfundingovej kampani niekto dozvie, pokiaľ na tú web-stránku sama ľudí nedostanem. Uviedla moju naivnú predstavu na pravú mieru, že aby som nečakala, že marketing budú robiť za mňa. Odporučila, že najlepšie fungujú mediálne vstupy, t.j. dostať sa do rádia a televízie.

Pomyslela som si: “Fúha, hneď do televízie? Však tam nikoho nepoznám, ako by som sa tam mohla dostať?” Došlo mi, že výsledky ktoré dosiahla, nevypovedajú ani tak o téme jej knihy, ale o tom, čo sa jej podarilo v televízii, rádiu a rôznych časopisoch. Jej kampaň nie je štandardný výsledok crowdfundingu, ale asi jedna z najúspešnejších kampaní. Zložila som si teda ružové okuliare a moje nadšenie trošku ochladlo. 

Kniha od Iriny Zelyk – O dvoch jašteričkách a slnku

Ale aspoň mi potvrdila, že pre tlač si vybrala Polygrafické centrum v Bratislave, čiže rovnakú firmu, s ktorou som už nadviazala kontakt. Tak fajn, aspoň viem, že netreba hľadať ďalšiu tlačiareň a si to porovnávať, pôjdem s jej odporučením do Polygrafického centra (balaz@polygrafcentrum.sk). 

Predsa je to iba na mne

Uvedomila som si teda, že financovanie aj marketing je predsa len na mne. Či už pôjde kniha cez crowdfunding alebo nie, jedine odo mňa sa môžu ľudia dozvedieť o projekte. Takže žiadne vykladanie nôh a relax, čaká ma kopa roboty.

Objavili sa pochybnosti “Ako to všetko zvládnem?” Aby som sa ukľudnila, povedala som si: “Všetko má svoj čas. Nebudem riešiť všetko naraz, najprv sa budem venovať písaniu a ilustráciám a neskôr budem zisťovať čo s marketingom.” Začala som si teda kresliť ako bude asi vyzerať prvý obrázok a chystať podklady pre ilustrátora. 

Predo mnou je výzva

Netušila som, čo všetko ešte neviem o technických záležitostiach ohľadom ilustrácií a ako budem musieť za každú nevedomosť zaplatiť dvakrát. O tom nabudúce v 5. časti seriálu. Viac o pripravovanej knihe na podporu sebavedomia detí je na www.sebavedomie.com

žiadne príspevky na zobrazenie