10 tipov, ako zistíte, či je váš nápad vhodný na rozbeh podnikania

0
10 tipov, ako zistíte, či je váš nápad vhodný na rozbeh podnikania
biznis

Ak rozmýšľate nad začatím vlastného podnikania, potrebujete viac než len svoj nápad. Potrebujete predstavu, ktorá funguje. Určite pomáha aj to, keď budete pre svoj projekt a podnikanie zapálená, ale je veľmi dôležité, aby ste boli aj reálne a dobre informovaná.

Musíte urobiť určitý postup, aby ste zistili, či a ako pretransformujete svoj nápad do životaschopného podnikania. Redaktori z Business News Daily sa pýtali skúsených podnikateľov a iných odborníkov, čo by mali začínajúci podnikatelia zvážiť, keď chcú zrealizovať svoj podnikateľský nápad. Týchto 9 otázok vám pomôže objasniť váš koncept a zistiť, či sa posunúť dopredu, alebo nie.

1. Vyrieši váš biznis nejaký problém?

Podnikateľ a spoluzakladateľ školy na tvorbu webstránok, webdizajnér Mike McGee, si myslí, že najlepšie podnikateľské nápady sú tie, ktoré vyriešia určitý problém. „Ak sa vyskytne problém, ktorý sa týka vás, vašich priateľov, rodiny, spolupracovníkov, atď., potom je vysoká šanca, že postihuje aj tých ľudí, ktorých nepoznáte,“ povedal McGee.

2. Budú za to ľudia ochotní zaplatiť?

Sú to práve platiaci zákazníci, ktorí potvrdia, že váš nápad má zmysel, a určia, ktorá vaša myšlienka má najväčšiu šancu na úspech, povedal Wil Schroter, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Fundable. „Myšlienka je len nápad, kým sa na ňu nenájde platiaci zákazník,“ povedal Schroter. „Každý môže zdiskreditovať jednoduchý nápad, ale nikto nemôže diskreditovať platiacich zákazníkov.“

3. Akú môžete stanoviť cenu?

Charlie Harary, zakladateľ a partner investičnej spoločnosti H3 & Co uviedol, že zatiaľ, čo existuje veľa spôsobov riešenia problémov, skvelé podnikateľské nápady to robia spôsobom, ktorý je lacnejší ako iné ponuky na trhu.

„Akonáhle ste zistili, že riešite problém škálovateľným spôsobom, musíte určiť nielen hodnotu, ktorú toto riešenie prináša svetu, ale aj to, čo sú ľudia ochotný zaplatiť,“ povedal Harary. „Keď určíte cenu, potom môžete posúdiť, či je vaše riešenie obchodné alebo nie.“ Tým dosiahnete, že uspejete aj v konkurencii, pretože budete lacnejší.

Prečítajte si aj článok o podnikaní z domu

profit
Foto: pixabay.com

4. Je diera na trhu dostatočne veľká?

Bez dostatočne veľkého trhu sa váš nápad nikdy nikam nedostane. Musíte zistiť, či pre váš nápad existuje špecifický trh. Budete lepšie pripravený na úspech, ak vaša firma zlepšuje to, čo už existuje, a ak poskytuje riešenie a vypĺňa nejakú potrebu.

A ako môžete zistiť, či je existujúca medzera na trhu v skutočnosti trh, ktorý vám bude stačiť na rozbeh biznisu? Je to kombinácia „výskumu, vnútorného inštinktu a osobnej preferencie“, vraví Ari S. Goldberg, zakladateľ investičnej spoločnosti RNMKR. „Ja zvažujem celkové trendy v priemysle, objem investícií, ktoré sa v nedávnej minulosti uskutočnili, koľko som o tom čítal z pohľadu spotrebiteľa a či som počul, aby o tom ľudia hovorili,“ povedal Goldberg.

Ak si urobíte prieskum trhu a zistíte, koľko máte potenciálnych konkurentov, aj to vám môže pomôcť vytvoriť si obraz o tom, či je vaše podnikanie reálne. Ak nemáte konkurenciu a zdá sa, že aj dopyt je vysoký, choďte do toho. Budete mať pravdepodobne dostatočne veľký počet potenciálnych zákazníkov.

5. Ste pre myšlienku dostatočne zapálení?

Vaše podnikanie vás bude pravdepodobne stáť všetok váš voľný čas a bude trvať určitú dobu, kým uspejete, takže sa uistite, že máte dostatok vášne pre svoju víziu. Je dôležité, aby vaša myšlienka bola tým, na čom vám naozaj záleží, nielen tým, na čo ste sa zamerali, pretože sa vám zdalo, že to bude lukratívne.

„Od okamihu, kedy začnete podnikať, si to bude vyžadovať od vás mimoriadne množstvo času, energie a trpezlivosti. V ideálnom prípade budete stavať na vízii, pre ktorú ste zapálení, rovnako ako aj na tom, že máte na jej realizáciu schopnosti alebo skúsenosti“, povedala Melissa Bradley, generálna riaditeľka spoločnosti Project 500.

6. Testovali ste svoj nápad?

Nebudete vedieť, či bude vaša firma životaschopná, kým svoj nápad nevyskúšate na iných.

Otestujte si to – nielen na priateľoch, ktorí sú príliš zdvorilí, aby vám povedali pravdu, ale s priamymi ľuďmi, ktorí by mohli tvoriť vaše ideálne cieľové publikum, a vypočujte si spätnú väzbu,“ vraví Lisa McCartneyová, manažérka v matematickej spoločnosti PLYT.

„Ak vaša cieľová vzorka hovorí, že je váš produkt fantastický a pýtajú sa, kde ho môžu získať, viete, že ste na dobrej ceste. Ale ak nie sú príliš nadšení, pravdepodobne to nie je až taký dobrý nápad, ako ste si mysleli.“

test
Foto: pixabay.com

7. Ste otvorení každej rade?

Ak nie ste pripravení zmeniť alebo prispôsobiť svoj nápad tak, aby vyhovoval tomu, čo vaši zákazníci budú chcieť, váš podnikateľský nápad pravdepodobne nebude až taký vhodný.

„Úspech príde, keď ste ochotní počúvať a zvážiť radu iných,“ povedala Angie Yasulitis, generálna riaditeľka a riadiaci partner spoločnosti The YaZo Group. „Väčšina dobrých nápadov sa vylepšuje, aby sa dostali na trh. Byť uzavretý zabíja každý obchod.“

8. Ako budete promovať svoj biznis?

Mnohí podnikatelia rozmýšľajú o problémoch, ktoré ich podnikanie vyrieši, ale nie o tom, ako priblížia svoj obchod svojim cieľovým zákazníkom. Jesse Lipson, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Real Magic hovorí, že práve vaša marketingová stratégia dokáže určiť, či je vaša podnikateľská myšlienka dobrá.

„Ak máte dobrú marketingovú stratégiu a slušný produkt, pravdepodobne budete mať úspech,“ povedal Lipson. „Ale ak máte skvelý produkt bez znalosti, ako osloviť potenciálnych zákazníkov, bude naozaj ťažké urobiť váš biznis úspešným.“

9. Sú vaše ciele reálne?

Tak, ako je dôležité, aby ste boli nadšení zo svojho nového podnikateľského nápadu, je dôležité, aby ste s očakávaniami zostali pri zemi a boli realistickí. Thomas J. Gravina, spoluzakladateľ a výkonný predseda predstavenstva spoločnosti Evolve IP, povedal, že pri zakladaní podniku by ste nemali byť úplným snílkom.

„Len preto, že máte víziu a rozhodnete sa ju vybudovať, neznamená to, že zvyšok príde sám od seba,“ povedal Gravina. „Aj keď máte nápad, ktorý je originálny, mala by existovať skutočná trhová príležitosť, aby sa zabezpečil jeho úspech. Akýkoľvek nový obchodný prípad alebo nové úsilie musí mať životaschopný trh, kde môžete predávať hneď teraz. Nie teoreticky alebo na základe predpokladu, že sa uplatníte na trhu niekedy v budúcnosti.“

10. Spočítajte si to

Skúste si aspoň odhadom zrátať všetky vaše náklady a výnosy a prídete na to, koľko vlastne potrebujete týchto produktov alebo služieb poskytnúť alebo predať. Ak si otvoríte e-shop, kde budete predávať slnečné okuliare, a z každého kusu budete mať zisk 5 EUR, museli by ste predať aspoň 300 kusov mesačne, aby ste z toho mali nejaký zárobok.

Do výdavkov si zarátajte nielen samotnú hodnotu produktov, ktoré nakúpite napríklad od dodávateľa, ale zároveň aj náklady na založenie eshopu a jeho administráciu, marketing, správu sociálnych sietí, webhosting, fotografovanie produktov, účtovníctvo, daň, prípadne clo, ak ide o tovar zo zahraničia. A taktiež čas, ktorý budete venovať implementácii produktov a vedeniu obchodu.

Uvedomte si aj to, že ako živnostník si budete musieť platiť odvody. A v prípade založenia spoločnosti máte zase komplikovanejšie vedenie podvojného účtovníctva, kde si pravdepodobne budete musieť zaplatiť aj účtovníka.

Prečítajte si viac informácií o tom, čo je dôležité pre podnikanie a ako začať podnikať (aj bez peňazí)

Zdroj foto: pixabay.com

Zdroj: businessnewsdaily.com

žiadne príspevky na zobrazenie