10 trendov v instamarketingu 2018

0
10 trendov v instamarketingu 2018

Instagram ide raketovou rýchlosťou vpred a za posledný rok si doprial mnohé vylepšenia a funkcionality, a každým dňom sa zvyšuje jeho populárnosť aj na Slovensku. Už to dávno nie je iba „sociálny fotoalbum“, ale médium, ktoré okrem pekných fotiek ponúka dobré texty, videá, krátke príbehy a komunikačnú základňu pre budovanie značiek a podporu predaja. Instablogy majú silný komerčný podtón, kedy sa prostredníctvom instagramu budujú obchodné vzťahy. Instagram rastie a začína dominovať svetu sociálnych sietí. Poďme si spomenúť trendy, aby ste boli IN v roku 2018.

online marketing, instagram, nove trendy, seo
Zdroj: pexels.com

1. Kvalitný obsah
Obsahom myslím aj video, texty (copywriting) či fotky, komunikácia a interakcia na úrovni a vysoká angažovanosť sledovateľov, naťahovanie v stories a ich archivácia. Algoritmus organickej podpory a percento ukazovania postov sa zmenil, aj my musíme zmeniť stratégiu. Už netreba postovať veľa, stačí každý druhý deň, ale musí to byť kvalitný kontent.

2. Autoposting a autonotifications
Instagram umožnil autoposting – automatické publikovanie obsahu aplikáciami/servismi tretej strany priamo na váš instaúčet, už nemusíte každý „naplánovaný“ príspevok manuálne odklikávať. A super je to, že ak Váš obsah niekto „repostne“ alebo použije, príde Vám upozornenie.

3. Detailná štatistika
Instagram poskytuje biznis účtom celkom podrobnú štatistiku. To znamená, že si viete bezplatne vyhodnotiť efektivitu Vášho pohybu a úspešnosti komunikácie na Instagrame.

4. Rozšíril ponuku GIF a POLLS
Pre spestrenie do Instagramu implementovali viac ako 100 tis. GIFs, aby sme sa ako pozorovatelia stories za tých 15 sekúnd nestihli unudiť. Pre vyššiu angažovanosť viete v stories použiť aj ankety (polls).

5. Curiosity marketing
Najdôležitejšie je vyvolať, rozvíjať a udržiavať zvedavosť u followerov. Závislákov jednoducho potrebujeme.

onlie marketing, trendy, instagram
Zdroj: pexels.com

6. Úloha Instagramu
Stále platí, že Váš instagram má motivovať, inšpirovať, zlepšiť náladu, dať nápad, hodnotu, zavtipkovať, dať tipy/riešenia a byť užitočný.

7. Video
Robte video vo všetkých možných polohách a dĺžkach, miestach a šírkach, naživo aj naneživo. LIVE video sa dá zdieľať s iným expertom, ktorého prizvete do svojho prenosu. Prepojíte sledovateľské základne a aha, efektívne krížové organické promo je na svete, tadám.

8. Autenticita
Falošné identity sa teraz nenosia. Ľudia chcú vidieť človeka, ktorý nie je dokonalý, ale je sám sebou a je zaujímavý.

9. Príbeh
Význam naberá rozprávanie príbehu najmä pri osobnej značke, ktorú promujete na Instagrame.

10. Monetizácia
Čaká nás úchvatné speňaženie followerov na instagrame, krásne farebné cenovky na uhladenej fotke, ľahký nákup a automatizovaná komunikácia cez direct- ale pssst, nikto o tom nevie!

Zhrňme to podľa slov Marie Forleo tromi C- Content (obsah), Connections (vzťahy a prepojenia) a Communication (komunikácia) sú trendami na tento rok. S výrokom „Content is new currency“ ostáva len súhlasiť.

instagram, instaranajky, marketing

Instagram sa instantne (rozumej okamžite a rýchlo) mení a zajtra nemusí platiť to, čo dnes, a to je to, čo ma na ňom baví. Ak chcete vedieť o všetkých aktuálnostiach, tipoch, vychytávkach, možnostiach Instagramu, a ako to využiť vo Váš prospech, sledujte instaranajky na Instagrame a live vysielanie každý utorok o 9:00.

Teším sa a buďte #instatrendy

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie