Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

MAGAZÍN PSYCHOHYGIENA RECEPTY ZDRAVIE

Neviete, čo variť? Výživová poradkyňa Janka ponúka 3 skvelé tipy na chutný obed

Martina Beňová
Zdieľať
Varenie má byť radosť, ktorou si skvalitníme zdravie

Jedlo je liek, ktorý by sme si mali vedieť správne dávkovať. Záleží od toho, aké zloženie si na tanier dáme a v akom množstve ho zjeme. Výživová poradkyňa Janka, ktorá založila aj platformu Nediétuj, prináša okrem tipov na cvičenie aj zdravé a chutné recepty. Ktorý z nich sa rozhodnete uvariť vy?

Janka Rybárová sa stará nielen o cvičebný plán svojich klientov, ale aj o správny jedálniček. Ako sama povedala v jednom z našich predošlých rozhovorov, hlavným poslaním jej projektu Nediétuj je edukovať a navádzať ľudí k dlhodobej úprave nielen stravovacích návykov, ale aj aktívneho pohybu či správneho spánku.

Dôležitou časťou je práve strava, ktorá tvorí základ zdravého životného štýlu. Ak hľadáte tipy na rýchle, ľahké a zdravé jedlá, inšpirujte sa nasledujúcim výberom:

1. Pre milovníkov exotiky – Kuskusový šalát s tuniakom

(čas prípravy 10 minút)

Potrebujeme:

  • kuskus
  • tuniak v konzerve
  • zeleninu podľa chuti
  • soľ, čierne korenie a kurkumu
  • vodu
  • mozzarellu
  • olivový olej

Postup:

Uvaríme si vodu. Kuskus nasypeme do misky a nakrájame zeleninu aj mozzarelu. Kuskus zalejeme vriacou vodou (asi 0,5 cm nad) a počkáme, kým ju vsiakne. Keď je kuskus hotový, polejeme ho troškou olivového oleja, dochutíme soľou, korením, kurkumou a dobre premiešame. Vsypeme doň nakrájanú zeleninu, tuniaka z konzervy a mozzarelu, všetko dobre premiešame a podávame.

Neviete, čo variť?Pozrite si jedálniček na týždeň so zoznamom potravín

2. Pre milovníkov mäsa – Cestoviny prosciutto crudo

(čas prípravy 15-20 minút)

Potrebujeme:

  • celozrnné cestoviny
  • plátky prosciutta
  • sušené paradajky
  • mozzarellu
  • pár kvapiek olivového oleja
  • pažítku
  • bazalku
  • soľ a korenie na dochutenie

Postup:

Do vriacej vody vsypeme cestoviny a pripravíme ich podľa návodu. Nakrájame si mozzarelu, prosciutto, sušené paradajky a pažítku. Keď sú cestoviny hotové, scedíme ich a vložíme na tanier. Pridáme nakrájané suroviny, pokvapkáme olivovým olejom a premiešame. Na záver dochutíme soľou, korením, bazalkou a podávame.

Hľadáte recept na chlieb? Rýchly chlieb, na ktorý vám stačí 5 ingrediencií

3. Pre milovníkov rýchloviek – Rýchly letný šalát

(čas prípravy 10 minút)

Potrebujeme:

  • rukolu
  • jogurt
  • dijónsku horčicu
  • kozí syr
  • paradajky
  • papriku
  • uhorku
  • chlieb na krutóny
  • avokádo

Postup:

Rukolu, paradajky, papriku, uhorku a avokádo umyjeme, očistíme, nakrájame a dáme do misky. Potom zmiešame jogurt s pár lyžičkami dijónskej horčice a zmiešame so zeleninou. Chlebík nakrájame na kocky a osmažíme na suchej panvici. Keď máme krutóny hotové, vmiešame ich do šalátu. Na vrch položíme kozí syr a podávame.

Tagy
Martina Beňová
Martina Beňová

Snažím sa robiť veci robiť naplno. Najmä tie, ktoré sú mojou srdcovkou :) Akčným ženám by som chcela odovzdať kus svojho entuziazmu a radosti zo života.

  • 1

Aj toto by sa vám mohlo páčiť

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X