NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY BLOG PSYCHOHYGIENA

8 metód, ktoré zlepšia vašu koncentráciu

REDAKCIA
Share
koncentracia

Aj vám sa to už stalo, že každá jedna myšlienka v práci smeruje k pohodlnej posteli s príjemne mäkkým vankúšom? Nemajte strach, nie ste v tom samé. Aj akčné ženy majú nárok na únavu a vyčerpanie, existuje predsa niekoľko univerzálnych spôsobov, ako sa jej potom rýchlo zbaviť.

My vám predstavíme 6 účinných trikov, ktoré vám pomôžu prebudiť vaše telo a zostať v pozore počas celého dňa.

Ospalosť sa môže vyskytnúť kvôli nedostatku spánku, nesprávnemu osvetleniu v kancelárii alebo nevhodnému obedu. Ak sa však tento stav stane trvalým a nezmizne ani po dobrom odpočinku, odporúčame vám poradiť sa s lekárom. Ešte predtým však môžete vyskúšať osvedčené expresné metódy, ktoré pomáhajú bojovať proti únave naozaj dobre.

Pridajte do priestoru denné svetlo

Naše „biologické hodiny“ naň veľmi dobre reagujú. Naopak, keď je svetla nedostatok, mozog sa začína pripravovať na spánok. V práci však potrebujete vydať zo seba požadovaný výkon, aby to nadriadený na výplatnej páske aj ocenil.

Produkciu melatonínu, hormónu spánku, sa vám ale podarí zastaviť len vtedy, ak sa zlepší intenzita prirodzeného denného svetla. Ak ho je v miestnosti predsa len menej, choďte von alebo sa trochu posaďte k oknu. Ak vám zamestnanie takýto luxus neposkytuje, skúste si zapnúť stolnú lampu. Ale pozor, na tieto účely je najlepšie použiť LED žiarivky. Ich spektrum je najbližšie k Slnku, takže telu rýchlo dodajú požadovaný efekt.

Dajte si kávu alebo 15-minútový „šlofík“

Káva a krátky spánok sú osvedčenými prostriedkami v boji proti ospalosti. Tieto techniky fungujú ešte efektívnejšie, ak sa vzájomne a vhodne kombinujú. Pretože účinok kofeínu začína o 15 až 20 minút po vypití kvalitnej kávy, máte v tomto intervale čas na ďalšie nabitie energie pomocou mikrospánku.

Hlavným pravidlom nie je spať dlhšie ako 20 minút. Po uplynutí tejto doby sa telo dostane do štádia hlbokého spánku a s následným prebudením a bdelosťou to bude už horšie. Podobne to neprežeňte ani s kávou, lebo efekt bude presne opačný.

kava

foto: pixabay.com

Vyvetrajte miestnosť

Prísun čerstvého vzduchu je pre našu bdelosť a funkcie mozgu veľmi dôležitý. Veď nedostatok kyslíka je jednou z najbežnejších príčin ospalosti. Vydýchané kancelárske priestory spôsobujú únavu, ktorú môžu sprevádzať nepríjemné závraty a bolesti hlavy.

Tento stav sa dá ľahko odstrániť vetraním. Pokúste sa otvárať okná každých pár hodín najmenej na 10-15 minút. Telo sa zobudí a mozog prekrví, ak bude v miestnosti chladnejší vzduch. Ani tu sa to ale neoplatí preháňať, ideálna teplota je od 19 – 21 ° C.

Nezabudnite na ľahkú desiatu

Dobrá sladkosť vás naštartuje. Ale pozor, nepreťažujte svoj chrup príliš veľkým množstvom glukózy. Cukor spôsobuje opačný účinok a znižuje aktivitu buniek. Rozhodnite sa pre bielkovinové a ľahké rastlinné potraviny. Vyskúšajte bio čokoládu a neoľutujete. Alebo si nakrájajte plátky jabĺk, pridajte orechy, grécky jogurt alebo arašidové maslo. Hlavná vec je neprejedať sa. Pretože ťažké jedlo iba zvyšuje nutkanie na spánok.

Aby pritom neutrpel váš chrup, aplikujte z času na čas na vaše zuby špeciálne bieliace pásiky, o ktorých nebude v práci nikto vedieť. Pár minút jednoduchého a rýchleho bielenia robí zázraky a vy sa vďaka nim cítite sebaisto!

Prejdite sa po schodoch

Chôdza alebo beh po schodoch, ohýbanie, napnutie krku a paží alebo len prechádzka do susedných kancelárii vám pomôžu zbaviť sa únavy. Fyzické cvičenia zrýchľujú srdcový rytmus, rozprúdia krv, zvyšujú tonus svalov, zlepšujú tok živín a kyslíka do mozgových buniek. Okrem toho sa zvyšuje hladina endorfínov v krvi, ktorá nielen zmierňuje stres a únavu, ale tiež spôsobuje pocit ľahkosti a radosti. To všetko pomáha telu rozveseliť sa.

Pokúste sa nájsť si v práci odľahlé miesto na malú telesnú výchovu. Ak nemôžete opustiť pracovisko, venujte pozornosť cvičeniam, ktoré môžete vykonať počas sedenia.

Prečítajte si aj článok o tom, ako naštartovať svoj mozog v priebehu niekoľko sekúnd

schody

foto: pixabay.com

Umyte sa studenou vodou

Chladná voda dodá telu ten správny impulz. Pokúste sa opláchnuť si ňou tvár aj krk, aby ste sa rozveselili, uvoľnili napätie očí a obnovili pokožku. Ak sa bojíte rozmazaného make-up-u, držte pod prúdom studenej vody aspoň ruky. Účinok bude ešte silnejší a dlhší, ak okamžite vypijete pohár čistej vody.

Keď je telo dehydrované, cítime sa unavení a letargickí. Voda však zhusťovaniu krvi zabraňuje, zlepšuje krvný obeh a metabolizmus. V horúcich letných dňoch vám dobre pomôže aj minerálna voda v rozprašovači. Okamžite osviežuje pokožku a zmierňuje únavu.

Masírujte si uši

Samomasáž je ďalšou účinnou technikou v boji proti ospalosti. Pokúste sa ale venovať osobitnú pozornosť tým miestam, kde je veľa biologicky aktívnych miest. Ľahkými pohybmi masírujte ušné lalôčky, krk a oblasť nad obočím. Aj týmto spôsobom sa zlepší krvný obeh a po krátkom čase sa obnoví celkový tón tela.

Takáto masáž sa však odporúča vykonávať teplými prstami a ideálne v smere hodinových ručičiek. Hlavnou príčinou celkovej únavy a letargie tela je často aj napätie očných svalov, preto si vyskúšajte aj očnú gymnastiku.

Nasaďte si slúchadlá

Hudba je skvelý spôsob, ako sa uvoľniť a zároveň dostať do tej správnej polohy. Veselá a energická melódia pomôže obnoviť čistotu vašej mysle. Je vhodné počúvať neznáme skladby. Čím rozmanitejší je zoznam skladieb, tým rýchlejšie sa preberiete. Pozor na hlasitosť, musí byť taká, aby vám v práci nič dôležité neuniklo.

Vyskúšajte a dajte nám vedieť, či niečo z toho skutočne aj pomohlo.

REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X