8 tipov ako využiť Facebook na maximum

0
8 tipov ako využiť Facebook na maximum

Plánuješ svoj vlastný biznis alebo už podnikáš a rada by si sa dozvedela viac o tom, ako možno využiť sociálne siete v prospech svojej firmy?

Facebook, fenomén dnešnej doby, je momentálne číslom jeden v prezentácii pre všetky firmy, ktoré potrebujú so svojimi zákazníkmi aktívne komunikovať a byť viditeľné. Pozri sa na tipy, ako získať čo najväčší úspech.

Facebook pre tvoj biznis = Must have

Mnoho začínajúcich firiem nemá ani klasickú webovú platformu a prezentuje sa len prostredníctvom Facebooku alebo vznikne prípad, kedy vďaka úspešnej Facebookovej skupine alebo fanúšikovskej stránke jej majiteľ zistí, že je to vlastne skvelý podnikateľský nápad a postupne ho pretaví do reálneho biznisu. Príkladom je web www.cojediazdravedeti.sk pre mamičky, ktorý vznikol práve vďaka Facebookovej fanpage, na ktorej si mamičky vymieňali zdravé recepty pre deti.

Pozor na komentáre

K spätnej väzbe a komentárom sa budeme vracať pri každom leveli. Pri Facebooku obzvlášť platí, že spätná väzba je mimoriadne dôležitá. Na jednej strane nám pomáha šíriť dobré slovo, ale môže tvoj projekt rýchlo posunúť aj do negatívnej roviny. Rýchlejšie ako sa šíria dobré správy sa šíria, žiaľ, tie zlé. Ak sa stane, že niekto ostane s tvojím produktom nespokojný a napíše ti negatívnu referenciu, môže to mať veľmi zlý dopad na tvoj ďalší biznis.

Prečítajte si aj článok o podnikateľský plán.

Ako vyťažiť z prezentácie na Facebooku maximum a vyhnúť sa pritom možným nástrahám?

Pozri si 10 tipov, ktoré ti pomôžu pri tvorbe a spravovaní tvojej firemnej stránky.

  1. INFORMAČNÁ NAPLNENOSŤ – Vyplň svoj firemný profil v maximálnej možnej miere a aktívne ho spravuj. Nezabudni ho vždy, keď je to potrebné,- aktualizovať.
  2. PRAVIDELNOSŤ – Príspevky na stránke by mali pribúdať v pravidelnej miere, napríklad raz či dvakrát denne, záleží od druhu stránky. Nové príspevky si vieš vždy naplánovať aj vopred a dokonca si aj určiť čas, kedy budú zverejnené. Pomôže ti v tom napríklad aplikácia https://www.postplanner.com/ Pozor na príliš veľa príspevkov. Stále mysli na svojho čitateľa. Potešilo by ho 10 príspevkov denne alebo by skôr dostal pocit záplavy?
  3. AUTENTICKOSŤ – Príspevky by nemali byť spamom. Je dôležité ostať autentický, vierohodne písať svojím vlastným jazykom, resp. jazykom svojej firmy a publikum by sa malo tešiť, že si prečíta/uvidí niečo zaujímavé/vtipné, s pridanou hodnotou a zároveň bude dobre vedieť, že si mu to povedala ty alebo tvoja firma.
  4. PESTROSŤ – využívaj v príspevkoch všetky formy prezentácie. Obrázok ti napovie viac ako tisíc slov. Ale nenechávaj obrázok alebo foto bez popisu. Striedaj seriózne témy príspevkov s ľahším žánrom. Veľký úspech majú aj krátke videá, súťaže a odmeny fanúšikov za vernosť, či aktivitu.
  5. LOGICKÁ ŠTRUKTÚRA – uvažuj, aby si s fanúšikmi zdieľala ten správny post v pravý čas. Napríklad v pondelok zrána publikuj niečo na odľahčenie a pozitívny začiatok týždňa. V utorok seriózne témy, v stredu zvoľ mini súťaž, ktorá tvojich fanúšikov veľmi nezamestná, ale naopak poteší a vytrhne z bežného pracovného tempa a piatok zakonči vtipom.
  6. FEEDBACK – nezabúdaj sledovať spätnú väzbu. Reaguj, ideálne na všetky komentáre svojich čitateľov promptne a efektívne. Ideálne sa snaž usmerňovať vyvíjajúce sa diskusie správnou cestou.
  7. VÝZVA – Vyzývaj čitateľov, aby ti povedali svoj názor či skúsenosť, aby odpovedali na zaujímavú otázku a zapojili sa akýmkoľvek pozitívnym spôsobom do diskusie. Len tak sa dozvieš, ako tvoji zákazníci premýšľajú.
  8. ANALÝZA A ŠTATISTIKY– nezabúdaj sledovať a analyzovať svoj úspech na stránke cez Facebook analýzu. Sleduj vývoj krivky pri jednotlivých príspevkoch. Len tak sa dozvieš, ktoré príspevky majú pre čitateľov zmysel a ktoré úž nemusíš vôbec opakovať. Analýza je jasná spätná väzba, ktorá ťa vie rýchlo posunúť vpred. Štatistiky ti povedia rovnako veľa o tvojich fanúšikoch a pomôžu ti tak lepšie cieliť tvoj obsah.

Máš záujem o viac tipov, ako pracovať s Facebookom alebo využívať i ďalšie sociálne médiá? Napíš nám, čo by ťa zaujímalo a my sa radi budeme venovať konkrétnej téme.

žiadne príspevky na zobrazenie