Ešte predtým, než začneš písať prvé riadky svojho blogu, musíš spraviť viacero rozhodnutí. V prvom rade si skús zodpovedať na nasledujúce otázky.
Kde chceš umiestniť svoj blog? Chceš písať v rámci inej webovej platformy, ktorá umožňuje zverejňovať blogy na rôzne témy alebo chceš mať radšej svoj vlastný web pre svoj blog? Pri prvom, jednoduchšom riešení, sa stačí zaregistrovať na danom webe, napríklad aj u nás. Vyplníš formulár a zašleš nám svoj prvý blog. Nemusíš pri tom riešiť žiadne technické požiadavky, píšeš len holý text. Ak plánuješ alebo už máš svoj biznis, o ktorom by si chcela písať, je dobré mať aj vlastnú webovú prezentáciu alebo aspoň stránku na Facebooku. Ak potrebuješ poradiť ako na to, napíš nám a radi ti s tým pomôžeme. V každom prípade je dobré prezentovať sa a teda uverejňovať svoje blogy aj na viacerých miestach.
Ako napísať prvý blog?
Našla si si online priestor pre svoj blog. Teraz je na tebe, aby si ho pomenovala. Chceš blogovať pod vlastným menom alebo pod menom svojej firmy/značky? Dôležitý, ako vo všetkom, je úspešný začiatok. Otvárací blog potrebuje skvelý úvod. Uchopiť čitateľovu pozornosť, aby si ho dočítal do konca a potom mal záujem aj o ďalší tvoj blog ☺
Tipy, ako primäť čitateľa, aby chcel vedieť viac
Mysli na seba. Už si niekedy bola vtiahnutá do textu natoľko, že si ho musela prečítať do konca?
OTÁZKY – Polož čitateľovi otázku hneď na začiatku – otázky otvárajú čitateľovi myslenie a je možné, že bude chcieť i odpovede.
FAKTY – text, ktorý začína zaujímavým faktom alebo štatistikou vzbudzuje rovnako zvedavosť, pretože čitateľ si myslí, že sa môže dozvedieť niečo nové či zaujímavé.
Prečítajte si aj článok o SEO.
Ako čitateľa udržať na svojom blogu?
Máš čitateľov na svojom blogu a možno sa prekliknú aj na tvoj web. Teraz ich tam chceš udržať. Čo by ich mohlo ešte zaujímať?
Podobné TÉMY – nie každému sa chce vyklikať si ďalšie články z rovnakej kategórie, aj keď by ho možno zaujímali. Čitateľ potrebuje rýchlu navigáciu na podobnú tému. V blogovom príspevku preto vytvor vnútorné väzby /hyperlinky/, prostredníctvom ktorých sa vie dostať na témy, ktoré by ho mohli zaujímať.
Napríklad ak píšeš blog o sociálnych sieťach, je možné, že čitateľa bude zaujímať aj blog o Facebooku či Linkedine. Môžeš pridať odkaz priamo v texte alebo na konci jednoducho pridáš odporúčanie na podobné články/ďalšie tipy, v ktorých sa možno dozvedieť viac. Ďalšie odporúčania pomôžu čitateľovi nájsť rýchlo všetko, čo by mohol potrebovať. Zároveň si možno uvedomí, že si skvelým zdrojom informácii k danej téme.
KOMENTÁRE – pozvi čitateľa, aby ti zanechal komentár/svoj názor/doplnenie k blogu. Komentáre sú užitočným spôsobom nielen ako zapojiť ľudí do diskusie ale i návrat k tvojmu článku. Komentár je výborná priama spätná väzba pre teba ako autora. Vidíš odozvu, či pripomienky, na základe ktorých vieš svoj ďalší blog posunúť o krok ďalej. Alebo ti dokonca načrtnú ďalšiu tému samotní čitatelia. So svojimi čitateľmi si cez komentáre vytváraš vzťah.
Máš pre nás ďalšie tipy ako udržať čitateľa na svojom blogu? Poznáš viac spôsobov ako čitateľa inšpirovať? Podeľ sa o ne s nami v komentári ☺
Viac o téme blog: Ako mať úspešný blog