Už dlho sme chceli načať na webe sekciu reklám. Včera sme mali možnosť prechádzať cez viacero silvestrovských TV programov, no v pamäti nám najviac po silvestrovskej noci nechtiac ostala TV reklama na Dermacol pre mužov.
Scéna kabaretu a “chytľavej” pesničky nás nenechala chladnými. Už počas prvej dokrútky som ostala len v nemom úžase sedieť s otvorenými ústami. Groteska? Vtip? Alebo je to naozaj?
Ako efektívne a jasne odkomunikovať nový rad kozmetickej značky určený výhradne pre mužov? Ne-sexisticky a pritom účelne?
Značka Dermacol si s tým poradila po svojom. V hlavnej úlohe vystupuje populárna slovenská skupina No Name, ktorá boduje najmä v Čechách, speváčka Kristína Peláková a mladý český spevák David Gránský. Všetci spoločne veselo spievajú a tancujú v národných farbách na skladbu zloženú práve lídrom No name, Igorom Timkom.
Reklama je neuveriteľne dlhá, má až dve minúty, a v prvom momente pomedzi iné silvestrovské programy tipu “Repete” možno nie každý pochopí, že o reklamu vôbec ide. Čerešničkou na torte je záber na holé dámske pozadie…
Odlíšiť sa, zabodovať, zavtipkovať, stať sa virálnou reklamou, ktorá sa bude šíriť sama? Čo bolo cieľom a ako to autori a zadávatelia v skutočnosti s “posolstvom” mysleli?
Jedno im ale vyšlo výborne. Stopercentný virálny zásah v dobrom, no najmä v zlom – na fórach, a teda i v médiách a pamäti ľudí. Otázkou zostáva, či si teraz tieto produkty aj niekto naozaj zakúpi. Reakcie typu: “reklama viac pobúrila ako zabavila” na seba nenechali dlho čakať.
Čo na ňu poviete vy?
Zvracat zvracat a zvracat.. interpretom sa cudujem ze ucinkovali. V dnesnej dobe ked sexizmus je tak prepierany.. na mna nezaposobila. A chlapi v domacnosti iba zdvihli obocie. Ziaden dermacol doma nepribudol. A uprimne.. u mna ucelovo ani nepribudne. Tak snad dostali svoju cielovku