Chcete vedieť ako veľmi nás ovplyvňujú influenceri pri online nakupovaní?

0
Chcete vedieť ako veľmi nás ovplyvňujú influenceri pri online nakupovaní?

Influenceri sú momentálne základom každej reklamy. Firmám zabezpečujú väčší predaj. No v očiach bežného človeka sú nepotrebným zamestnaním. Prečo sú v oblasti reklamy influenceri nenahraditeľní, ako veľmi ovplyvňujú náš názor pri nakupovaní?

Väčšina ľudí sa pri online nakupovaní rozhoduje podľa svojho sociálneho okolia. Medzi toto sociálne okolie môžeme v súčasnosti bezpochyby zaradiť aj sociálne siete, najmä influencer marketing. Podľa viacerých štatistík influenceri najviac ovplyvňujú ľudí v Indii, v Číne, v Taliansku a v Brazílii. Naopak najmenej ovplyvnení sú ľudia v Japonsku a Dánsku. Užívateľov sociálnych sietí najviac ovplyvňujú „beauty“ a „fashion“ influenceri. Podľa prieskumov sme pri sledovaní ich obsahu najviac naklonení k nakupovaniu. Predpokladá sa, že v najbližších rokoch sa influencer marketing ešte viac rozrastie. Rásť by mal vplyv mikroinfluencerov a najmä foodinfluencerov.

V súčasnosti až 5 miliárd ľudí z celosvetovej populácie využíva internet. Navyše každý piaty človek má aspoň jednu sociálnu sieť, na ktorej trávi v priemere 2 hodiny denne. Na Slovensku má internet až 80% domácností. Instagram používa 1 miliarda aktívnych užívateľov, na Slovensku je to 6% populácie, Facebook 2,5 miliardy, na Slovensku 45% a Youtube takmer 2 miliardy užívateľov, na Slovensku 63%.

Bežný človek má pocit, že influencer je zbytočné povolania. No pre značky a firmy je influencer kľúčový. Influencer je forma reklamy, ktorej spotrebiteľ dôveruje najviac. Viac ako bežnej reklame v televízií alebo v inom médiu. Reklama podaná influencerom osloví až dvakrát viac spotrebiteľov ako reklama v televízii. Pretože influencer je skutočný človek, ktorý na sociálnej sieti vystupuje ako priateľský človek, ukazuje svoj súkromný život, čím má spotrebiteľ pocit, že influencera pozná a tým jeho názoru a odporúčaniu dôveruje. Navyše influencer ponúka nielen recenziu produktu, ale zvyčajne aj dostupnosť a cenu produktu. Zákazník tak získa všetky potrebné informácie veľmi jednoducho a rýchlo.

Prečítajte si: Čo je diverzita a inklúzia?

Kto je influencer

Influencer je človek, ktorý má moc ovplyvniť druhého človeka, schopnosť ovplyvniť potenciálneho zákazníka tým, že mu bude odporúčať určitý produkt prostredníctvom online komunikácie na sociálnych sieťach. Influceri sa začali v marketingových kampaniach používať už v roku 1920. Prvým najznámejším influencerom je Santa Claus, ktorý je dodnes súčasťou marketingu. Najprv boli influenceri len známi ľudia, dnes už môže byť influencerom naozaj ktokoľvek.  Stačí tvoriť obsah na sociálnych sieťach, ktorý zaujme followerov a zároveň ovplyvní ich nákupné myslenie.

Prieskum influencer marketingu na nákupné myslenie mladých Slovákov od 12 do 24 rokov

Podľa prieskumu vidadu takmer 68% mladých Slovákov verí názorom influencerov. Z toho 54% nakúpilo nejaký produkt na základe odporúčania influencerov. Dokonca až 60% z opýtaných za posledný mesiac nakúpilo na základe reklamy, ktorú videlo u influencera.

Až 55% ľudí, ktorí boli súčasťou  prieskumu tvrdia, že im záleží na relevantnosti reklamy, ktorú im influencer ponúka. Čo znamená, že viac ako polovica z opýtaných sa zaujíma o to či reklama, ktorú influencer tvorí je v súlade s jeho obsahom na profile.

Súčasťou prieskumu bolo tiež zistiť koľkým reklamám sme v priemere denne vystavený. Z prieskumu vyplýva, že denne zaznamenáme v priemere 4 online reklamy, ale toto číslo sa môže vyšplhať až na viac ako 11 reklám.

Najlepšie platení influenceri v zahraničí

V zahraničí je najlepšie platenou influencerkou modelka Kylie Jenner, ktorá za jeden príspevok zarobí 1,2 milióna amerických dolárov. Na druhom mieste je speváčka Ariana Grande so sumou takmer 1 milión amerických dolárov, v tesnom závese je futbalista Cristiano Ronaldo a herečka Selena Gomez.

Prečítajte si: Veľký prehľad koncertov na Slovensku na rok 2023

Rebríček 15 top slovenských influencerov za rok 2022

1.Maroš Molnár (kondičný tréner)

2.Adriana Poláková (cukrárka)

3.Petra Vlhová (profesionálna lyžiarka)

4.Garáž.tv – Rasťo Chvála (recenzent áut)

5.Dejepis inak – Sandra Sviteková (influencerka)

6.Monika Hilmerová (herečka)

7.Natália Pažická (greenfluencerka, aktivistka)

8.Zuzana Vačková (herečka)

9.Vedátor – Samuel Kováčik (teoretický fyzik)

10.Marek Fašiang (herec)

11.Veronika Cifrová Ostrihoňová (moderátorka)

12.Peter Popluhár (cestovateľ)

13.Simona Kozerawski (trénerka)

14.Kristína Tormová (spisovateľka)

15.Beth Sal (online specialist RTVS)

Zdroj foto: Pexels

 

 

 

Ohodnoťte článok

0

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu