NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY AKČNÉ ŽENY MAGAZÍN

Čo by nemalo chýbať v strave a doplnkoch počas koronavírusu

Martina Novotná
Share
vitamíny počas koronavírusu

Ospevovaná pestrá strava je teraz alfou a omegou. O dostatočnom množstve tekutín už kolovali aj fámy, že koronavírus vylieči. V každom prípade je potrebné piť tekutiny, zdravo jesť, dostatočne a kvalitne spať. 

Mladá vedkyňa, Monika Wikarska, spisuje zoznam vitamínov a minerálov, ktoré by nemali chýbať vo vašej strave.

Príjem ovocia a zeleniny je nevyhnutný, ak si chcete urobiť zásoby jedla a navštevovať obchody čo najmenej, čerstvé rastliny vám nahradia doma vypestované klíčky zo semienok a strukovín. Pri prevencii je však vhodné suplementovať uvedené látky. Pri liečbe je ich užívanie veľmi prospešné až nevyhnutné.

Zdroj: vyzivovo

Jedzme spirulinu, minerály selén a zinok a vitamíny D2, D3, C, A, B-komplex, E

  • Vitamín D2 / D3 momentálne zo Slnka nestačí, je potrebné ho suplementovať aj vo vyšších dávkach – nárazovo až 50000 IU a denne 2000 IU po kratšiu dobu. V tele sa totiž ukladá a ak sme ho doteraz nebrali, je možné, že máme deficit. V zimných a jarných mesiacoch na Zem nepreniká UVB žiarenie, ktoré vytvorenie vitamínu D v našom tele dokončuje (Parekh, 2018). 
  • Vitamín C sa v tele neukladá, je preto potrebné prijímať ho neustále. Pri nákaze je možné brať denne až do 5 gramov. Vitamínom C sa nedá predávkovať, môže však spôsobiť nevoľnosti a mierne oslabiť obličky, ale dostatok tekutín to môže vynahradiť. Bolo dokázané, že denná dávka 3 x 1 g vitamínu C zmiernila symptómy ochorenia (ZhiYong, 2020). 
  • Spirulina! Skvelé antivirotikum, ktorého účinná látka je C-fykocyanín – bolo dokázané, že účinne bojuje proti vírusom ako herpes simplex, ale aj HIV a Influenza A, ktorá patrí tiež medzi pandemické respiračné ochorenia (McCarty, 2020; Murugan, 2011; Chen, 2016). Asi nie je potrebné čakať na výskum v súvislosti s COVID-19, jednoducho je vhodné ju brať aj ako prevenciu. Výskumy odporúčajú 2000 mg denne.

Čítajte aj:

PODPORTE združenie Akčné ženy a podnikanie žien na Slovensku



Päť tipov ako sa chrániť pred koronavírusom od profesora Krčméryho. Epidémia podľa neho skončí už v máji

  • Flavonoid kvercetín účinne pôsobí proti vírusom (dokázané napr. pre adenovírus, herpes simplex a iné) – nachádza sa v hroznových šupkách a jadierkach, čučoriedkach, víne, červenej cibuli, keli, šaláte, moruši bielej, moringe, zelenom čaji, bobuliach, ginku… (David, 2016). Znova, vedci nestihli preskúmať v súvislosti s koronavírusom, je však predpoklad, že proti nemu pomôžu.
  • Selén – nevyhnutný pre fungujúcu imunitu proti vírusom vo všeobecnosti. (Hoffman, 2008) 2 para orechy denne by mali stačiť.
  • Zinok – tekvicové semienka, orechy, celozrnné výrobky, pri suplementovaní je lepší v tabletkách na cmúľanie, pozor však na predávkovanie
  • Vitamin A, E – väčšinou stačí pestrá strava farebná zelenina a ovocie (mrkva, listová zelenina, …), rôzne za studena lisované oleje, semienka a orechy 
  • B vitamíny – väčšinu B vitamínov prijímame zo stravy, B12 by mal ale suplementovať každý

Zdroj článku: Facebook: wikarska.symbiotics

☣‼️ O KORONAVÍRUSE z vedeckého pohľadu ☣‼️ Tento článok vznikal bez prestávky posledné dva dni. Prečítala som stovky…

Uverejnil používateľ Wikarska symbiotics Štvrtok 19. marca 2020

Tagy
Martina Novotná
Martina Novotná

Založila som projekt Akčné ženy. Podporujeme všetky ženy v tom, čo ich napĺňa a robí im RADOSŤ. Pomáhame si v podnikaní, kariére a vzdelávaní.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X