Type to search

AKČNÉ TIPY BLOG MAGAZÍN ODPORÚČANÉ ZDRAVIE

Päť tipov ako sa chrániť pred koronavírusom od profesora Krčméryho.

Share

Proti Covid -19 sa vieme aktívne chrániť posilňovaním imunity. Možno sa pýtate, či to má ešte teraz zmysel. Upozorňuje a hovorí o tom profesor Vladimír Krčméry, odborník na tropickú medicínu, infektológiu a onkológiu. Je rektorom Vysokej školy sv. Alžbety v Bratislave a zakladateľom mnohých zdravotníckych, sociálnych zariadení a zahraničných humanitárnych misií v rozvojových krajinách.

Ako Čína úspešne bojuje s koronavírusom a prečo sa jej to darí. Čo robí Európa zle?

Rady profesora Krčméryho:                               

  1. Každý deň zjedzte 500 g čerstvého ovocia a 500 g čerstvej zeleniny.
  2. Denne buďte aspoň 30 minút na čerstvom vzduchu. Pohyb vonku, prechádzka, rýchlochôdza. Čokoľvek je lepšie ako nič.
  3. Denne vyhľadajte 15 minút pobytu na priamom slnku – prirodzený zdroj vitamínu D.
  4. Dopĺňajte vitamín D aj v doplnkovej forme pre organizmus – najmä v zimných mesiacoch.
  5. Sprchujte sa v studenej vode, aspoň pár sekúnd denne. Treba začať postupne, najprv chodidlá, lýtka, neskôr stehná, ruky, chrbát, hrudník. Studená sprcha výborne posilňuje imunitu.

Dôležitosť vitamínu D

Najprirodzenejším zdrojom vitamínu D je pôsobenie slnečného žiarenia.”Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.“ Bez vitamínu D je náš organizmus voči infekčným ochoreniam bezbrannejší. Vďaka slnečnému žiareniu je zabezpečený až 90% prísun vitamínu D. Dôležité je pritom odhaliť slnku aspoň polovicu tela. Vitamín D sa však v potravinách nachádza v minimálnom objeme, resp. 5-10%.

Najlepším zdrojom vitamínu D je treščia pečeň, morské ryby, vajcia, mlieko, syry. Odborníci však mimo letných mesiacoch odporúčajú  konzumovať vitamín D v doplnkovej forme, aby bola bezpečne pokrytá denná dávka vitamínu D. Nedostatok vitamínu D je však problémom aj u zdravých ľudí. Štúdie ukazujú, že takmer 60% populácie trpí deficitom vitamínu D, z toho polovica má hodnoty na hraničnej úrovni. Vitamín C dopĺňame akoby automaticky, avšak netreba zabúdať na suplementáciu vitamínom D. Vitamín D má aj veľký význam v rámci prevencie mnohých iných ochorení (depresie, diabetes typu I, kardiovaskulárne choroby a iné).

Ako ovplyvnil koronavírus malé a stredné podnikateľky?

Studená voda

Ľudia, ktorí dokážu dať prednosť studenej sprche pred teplou po dobu najmenej dvoch minút, trpia zriedkavejšie ochorením. Takisto je odporúčané máčanie bosých nôh v studenej vode. Mnohí poznáme otužilcov, ktorí napr. v Tatrách dupkajú v ľadovom potoku – tzv. knajpovanie. Ide o posilňovanie imunity, zlepšuje sa prietok krvi, srdce bije rýchlejšie. Predstavme si, čo urobí s nami umytie tváre studenou vodou. Tak čo potom urobí studená sprcha s naším telom?

Okrem iného zmierňuje stres a zlepšuje náladu. Môžeme hovoriť o prírodnom antidepresíve. Ak sa bojíme studenej sprchy na celé telo, na začiatok stačí mať aspoň 15 sekúnd bosé nohy pod studenou tečúcou vodou. Ale treba opakovane, každý večer. Jednorázovo to nefunguje. Potom natiahnuť bavlnené ponožky a šup, do postele.

Akčné ženy odporúčajú zdravú stravu a pravidelné cvičenie a dobrú psychohygienu!

Tagy

You Might also Like

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X