Eszter Bačkaiová: Pripravte sa, že nebudete mať zisky hneď na začiatku

1
Eszter Bačkaiová: Pripravte sa, že nebudete mať zisky hneď na začiatku
Eszter Bačkaiova

Eszter Bačkaiová mala prax s prácou pre internetový obchod a tak hľadala sortiment, ktorý by bol vhodný na vytvorenie vlastného e-shopu. Jej priateľ hľadal kvalitné športové oblečenie, čo ich podnietilo k založeniu značky Roeback.

Prezraďte, čo ste pôvodne vyštudovali a kam vaše kroky viedli po škole?

Na Prešovskej univerzite som študovala manažment a popri tom som začala externé štúdium estetiky na univerzite v Budapešti. Už vtedy som popri štúdiu pracovala brigádnicky na rôznych miestach. Nakoniec som sa dostala do firmy, ktorá práve plánovala expandovať s tovarom na maďarský trh cez e-shop a začala som pre nich prekladať stránku. Popri prekladoch som sa dostala aj k iným úlohám, osvedčila som sa a nakoniec som mala na starosti celý maďarský e-shop. Pri tejto práci som sa naučila veľa o tom, ako e-shop funguje, všetko o riešení objednávok a asi tu prišla aj myšlienka, že by som to mohla skúsiť aj ja s vlastným e-shopom.

Ako a kedy vznikol nápad na založenie e-shopu so športovým oblečením?

To, že chcem vlastný podnik a najradšej e-shop, som mala v pláne dlhšie. Len som nevedela, akým smerom sa uberať, čo ponúknuť zákazníkom, aby to pre nich bolo lákavé. Mala som rôzne nápady (antikvariát, krmivá pre psov a mačky), ale s ničím z tohto som sa nevedela stotožniť. Potom, úplne náhodne, sme sa dostali počas dovolenky v zahraničí na jednu akciu pre bodybuilderov a môj partner s kamarátmi sa začali sťažovať, že tie značky sú na Slovensku nedostupné a začali bláznivo nakupovať oblečenie v stánkoch. Tak vznikol finálny plán a bolo rozhodnuté.

Podľa čoho ste si vybrali názov Roeback?

Najdlhšia dilema! Trvala pár mesiacov. Je to hrozné, keď má človek konečne presný plán, ale chýba už len taká “maličkosť”, akou je názov. Chcela som niečo osobné a určite niečo univerzálne a internacionálne. Názov vymyslela moja kamarátka. Ďakujem Emese. Obsahuje iniciály môjho mena E.Back., aj poľovnícku dušu mojej rodiny, keďže “roe deer” znamená srnku.

Mali ste v začiatkoch niekoho, kto vám poradil ohľadom podnikateľského plánu a financií?

Financie som riešila úsporami, dedičstvom a celým mojím majetkom. Samozrejme, že to nepokrylo všetko. Chcela som hlavne drahšie značky, zo všetkého to najlepšie aj čo sa týka marketingu alebo dizajnu. Jediné riešenie som videla v pôžičkách, aj keď som mala pocit, že to bude nereálne. Natrafila som na veľmi milú pani Viktóriu Pagurkovú zo Slovenskej sporiteľne, ktorá mala môj projekt na starosti a pomáhala mi od začiatku.

Čo sa týka programu, trvalo to dlhšie, kým som vypracovala všetky plány (finančné, cash flow) a často som mala pocit, že to nezvládnem, lebo vždy niečo vždy chýbalo, alebo bolo treba opraviť. S pani Pagurkovou sme boli v kontakte skoro každý deň, zisťovala ako by bolo treba plán zmeniť, čo pridať alebo ktorým veciam venovať väčšiu pozornosť. Bol to beh na dlhšiu trať, aj sme sa viackrát stretli osobne, a nikdy som z nej nemala pocit, že by som jej bola na obtiaž, aj keď som mala veľa otázok. Vďaka nej som financie na rozbeh nakoniec dostala.

Vzorový biznis plán

Aký máte pocit z vlastného podnikania?

Stále potrebujem motiváciu, aby som to nevzdala, ak nastane nejaký problém. Nie je to ľahká práca, neskončím po záverečnej. Robím aj cez víkendy, sviatky alebo počas dovolenky, ale stojí to za to. A ak ste obklopení úžasnými ľuďmi, posúva vás to ďalej aj cez prekážky a napĺňa pocitom spokojnosti.

Kto vás najviac motivoval a pomáhal vám?

Veľmi som sa bála, veď som ani nevedela ako, kde, s kým a s čím začať. A keby som nedostala toľko podpory od rodiny, kamarátov a najmä od priateľa, tak by som to sama nezvládla. Je to moja firma, ale nevznikla by bez pomoci mne blízkych ľudí.

Máte aj vy sama skúsenosti s nejakým športom?

Keď som začala bývať s priateľom, nahovoril ma na cvičenie, keďže často chodil do fitness centra. Chytilo ma to a už len výnimočne si nechám ujsť príležitosť zacvičiť si. Samozrejme, nové kolekcie z e-shopu ma vždy motivujú, veď čo je lepšia motivácia pre ženu ako krásne legíny alebo podprsenky!

Odkiaľ dovážate tovar a akými vlastnosťami sa vyznačuje vaše oblečenie?

Máme slovenskú značku, máme značku, ktorá je síce zahraničná, ale od slovenského dodávateľa a máme značky, ktoré dovážame z Anglicka, USA alebo Austrálie priamo od výrobcu. Vyberáme len kvalitné oblečenie s rôznymi užitočnými vlastnosťami pre športovcov, napríklad priedušnosť, nové technologické riešenie pre absorbciu potu či špeciálne materiály na cvičenie.

https://www.instagram.com/p/BvN8ADTg6sH/

Vo vašom e-shope ponúkate aj doplnky ako čiapky, tašky, batohy. Čo má u vašich zákazníkov najväčší úspech?

Najviac nakupujú ženy, hlavne legíny a podprsenky, ktoré môžu kombinovať aj s bežnými kúskami na každodenné nosenie. Je v móde byť fit. Ale obľúbené sú aj fitness rukavice.

Máte aj sklad, alebo fungujete na základe dopytu – vytvorenej objednávky?

Máme vlastný sklad. Všetko, čo je na e-shope, máme reálne k dispozícii na sklade a vieme tovar hneď poslať zákazníkovi.

S akými problémami sa pri prevádzkovaní e-shopu najčastejšie stretávate?

Vždy je niečo, čo treba zlepšovať a inovovať, sme ešte na začiatku. V úvode je ťažké zviditeľniť sa. Marketing je veľmi dôležitý, preto do neho a do produktov treba investovať najviac.

Podľa čoho ste si vybrali šablónu na e-shop?

V dnešnej dobe sa dajú vytvoriť veľmi krásne e-shopy priamo online a s rôznymi funkciami, čo je výborné pre začínajúcich podnikateľov. Niektoré platformy ponúkajú super šablóny, ale chcela som niečo úplne iné, také moje. Takže to nie je “šablóna”, ale vlastná tvorba a dizajn mojej šikovnej najlepšej kamarátky. Páčili sa mi tmavé farby a tzv. parallax riešenie. Vďaka skúsenostiam s e-shopmi som vedela, aké funkcie potrebujem a chcem mať.

Venujete sa aj online marketingu alebo ste si na túto oblasť našli odborníka?

Reklamu nám robí marketingová agentúra. Žiaľ, v tomto sa nevyznám tak dobre, ale plánujem to zmeniť a spraviť si nejaký marketingový kurz. Rada mám veci pod kontrolou, ale niekedy je to veľmi zlá vlastnosť. Za Facebook a Instagram zodpovedá môj priateľ, ktorý je v tom úžasný a vďaka nemu máme vždy viac a viac sledovateľov.

Váš e-shop má aj kvalitný blog. Kto tvorí tento obsah?

Písala som článok aj ja, aj moja kamarátka a niekedy články píšu externí ľudia. Blogovať sme začali len nedávno, ale články majú dobré ohlasy – keby si to niekto chcel vyskúšať, pokojne nás môže kontaktovať.

https://www.instagram.com/p/BvuU700ApOe/

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti?

Určite nové značky zo zahraničia, na tom pracujeme neustále. Chceli by sme expandovať na český a maďarský trh a rada by som raz spravila aj rad produktov pod vlastnou značkou. Všetko je to ale ešte hudba budúcnosti.

Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli venovať tomu, čo ich napĺňa alebo by chceli rozbehnúť svoj vlastný projekt.

1) Nikdy nepríde vhodná chvíľa. Nebudete mať viac času alebo menej problémov. Aj ja som sa bála. Ešte stále mám v hlave otázku, či mi toto chýbalo, keď sa pozriem večer na hodinky a ešte stále sedím pred počítačom. Ale nemenila by som to a určite by som do toho išla znova.
2) Viac stratíte, ak to ani neskúsite. Keď to fakt chcete a brzdí vás len strach, tak napriek tomu do toho choďte. Keď to ani len neskúsite, vždy budete mať chrobáka v hlave, čo by bolo, keby… Keď to skúsite a nevyjde to, tak možno stratíte peniaze a čas, ale nebudete ďalej pochybovať… A keď to skúsite, a vyjde to? Získate niečo unikátne.
3) Neexistuje “rýchlo a kvalitne” alebo “rýchlo a efektívne”. Pripravte sa, že pravdepodobne nebudete mať zisky hneď na začiatku. Keď chcete niečo robiť dobre, tak to robte pomaly, ale na 100%. Nechajte tomu čas, hlavne ak máte pochybnosti, nech už to je výber názvu, alebo spolupráce s agentúrami, dodávateľmi…

plan slsp

žiadne príspevky na zobrazenie

1 komentár