Instagram Stories

0
Instagram Stories

Príbehy majú veľkú výpovednú hodnotu a humanizujú Váš biznis. Ak nevyužívate ich silu, prichádzate o väčšinu organického toku nových sledovateľov a klientov. Prichádzate o natívne referencie a vytvorenie si vzťahu s followerom.

Čo je to Instastory?

  • Je to krátke video (15 s) a fotka (boomerang, statická), ktoré sa objavuje vo fialovom prstenci nad domovskou stránkou v aplikácii Instagram. Jednotlivé fotky/videa, nálepky, text, smajlikov, tags (geo/hash) pridávate cez ikonku foťáčika. Po postnutí jedného príbehu môžete pridávať nespočetné množstvo ďalších a ďalších príbehov, ktoré samé o 24 hod. zmiznú.

Prečo ich mám pridávať, keď o 24 hodín aj tak zmiznú?

  • Humanizujete Váš biznis. Vnášate možnosť followerovi nakuknúť do zákulisia Vašej nedokonalej dokonalosti, do procesu tvorby či jednoducho ich vtiahnuť do komunikácie, dialógu, pýtať sa na názor, nechať ich hlasovať alebo ich pozabávať. Navyše, ak sa Vám stories (príbeh) naozaj vydarí, nemusí zmiznúť. Viete si ho archivovať medzi „highlights“ (také srdiečko dolu vpravo pri prezeraní stories) a dať do patričnej tematickej záložky. Takto archivované príbehy Vám poslúžia na lepšiu prezentáciu a kategorizovanie tém, ktorým sa ako bloger/odborník/autor/tvorca/podnikateľ venujete. Archivované stories vidno vo Vašom profilovom náhľade nad hlavným „feed“.

Prečo ich mám robiť?

  • Zvyšujete povedomie o Vašom zámere, unikátnosti ponuky, dôvode kúpiť, budujete dôveru voči Vám ako osobe a značke a vypovedáte o Vašej ľudskej stránke, profesionalite a dôvodoch, prečo tento biznis robíte. Práve cez stories vytvárate vzťah k osobe, ktorá je ľudská, vtipná, nápaditá, kreatívna, a je na miestach, kde sledovateľ nie je…ALE CHCE BYŤ…

Keď vás zaujíma, ako začať s instagramom, čítajte tu.

instaranajky, instagram, stories, mobil

Ako mám Instastory urobiť?

  • Vertikálne. Postavte si telefón tak, aby kamera bola hore a stredné tlačidlo dolu. Choďte do svojho profilu, stlačte domček dolu vľavo, pozrite sa hore vidíte ikonku foťáčika (klik). Pridajte fotku/video z galérie alebo si rovno skúste niečo vytvoriť; stlačením plus pridávate príbeh. Ak ho nestlačíte, tak príbeh nepridáte a môžete urobiť novú – lepšiu story. Nezabudnite pridať geotag (miesto, kde sa nachádzate cez nálepky v samotnej storke – taká kockatá tvárička), unikátny hashtag (mriežku – cez nálepky, alebo stlačením na písmenko hore vpravo) a pohrajte sa s textom.

Stories naučím tvoriť aj v našej skupine na Facebooku instabreakfast, takže sa tam pridajte. Nikto Instaučený z neba nespadol.

Čo mám postovať?

  • Geotag – cieľte na miesto pobytu Vašej cieľovej skupiny (ak to nie je vyslovene cestovateľský blog);
  • Hashtag – podľa oblasti podnikania, resp. unikátny pre svoju osobu/firmu, aby ste boli organicky nájditeľní;
  • Vytvorte z foto a video príbeh – preto sa to aj volá „Stories“ a dokonca tam vneste trochu dramaturgie, napätia a zápletky…aby bol dôvod dopozerať seriál dokonca;
  • Vytvorte video návod – krok za krokom ako napríklad namaľovať veľkonočné vajíčka voskom;
  • Používajte POLLs (hlasovanie), čím pritiahnete veľa odpovedí (interakcie) a konečne Vás Instaalgorytmus bude rešpektovať ako živé bytosti;
  • V stories sú užívatelia zvedaví na to, „AKO“ k niečomu prísť (dokonalosť prezentujte vo feed)
  • Zdieľanie zákulisných záberov – všetci chceme vedieť, ako to vyzerá naozaj. Divákovi dávate pocit, že zažíva niečo exkluzívne a o 24 hodín sa to vyparí – pffff…
  • Promujte – raz za čas si doprajte aj predajný/obchodný post.
  • Využívajte stories na vzájomné PR, kedy sa podľa dohody s inou firmou/blogerom označíte. Tak si vymeníte publikum a bezplatne vpustite čerstvý vzduchu do účtu.
  • Upozornite na nový článok, nápad, udalosť, stretnutie – a tu je priestor presmerovať ľudí na klikateľný link v BIO (musíte to polopate napísať „Klikni na link v bio a…stiahneš zadarmo, dostaneš za odmenu, prečítaš si viac, objednáš si so zľavou…!“;

instaranajky, instagram, stories, mobil

  • Ak nemáte 10 tis. followerov, v instastories nemáte možnosť pridať klikateľný link. Ak si platíte reklamu v instastories, po novom by ste už mali mať možnosť vložiť tam klikateľný link. Pozor, nedávajte tam však linky na affiliate programy;
  • Pridávajte krátke stories z „optimálnych“ eventov – tagujte miesta a ľudí – zvyšujete si tým vlastnú viditeľnosť;
  • Nezabudnite po týždni vyhodnocovať, aký obsah sa Vášmu publiku páčil v stories a postujte tam iba to, čo sa Vašim followerom páči a na čo najviac odpovedajú;
  • Navnaďujte followerov na projekt, ktorý pripravujete;
  • Pridávaj informatívne a užitočné info (nemusia byť o konfucionizme, ale ani chodidlá na tráve to nemusia byť);
  • Časovo obmedzené zľavy sú ako stvorené pre stories – robte pútavé upútavky, na čo sa followeri môžu tešiť a čo nesmú premeškať;
  • Postujte referencie, printscreen z telefónu, kedy Vás chvália, alebo vyjadrujú spokojnosť so službou/tovarom;

Pri tvorbe samotného obsahu si môžete pomôcť rôznymi aplikáciami, ale o tom nabudúce.

Ďakujem, že čítate Akčné ženy a sledujete instaranajky na Instagrame.

Krásnu Veľkú Noc a budúci týždeň si pripravte pero, vymenujeme si aplikácie pre tvorbu stories, aby Vaša kreativita mohla kvitnúť.

TAMI

 

žiadne príspevky na zobrazenie