Marianna Bilačičová: Najťažšie pre nás bolo vybudovanie si stabilnej klientely

0
Marianna Bilačičová: Najťažšie pre nás bolo vybudovanie si stabilnej klientely

Pri pohľade na Facebook alebo Instagram Marianny Bilačičovej a jej priateľa jednoducho neodoláte. Zaplavia vás fotografie nádherne vyzerajúcich zákuskov, ktoré nesú spoločný názov Víkendové mlsanie. Marianna nám porozprávala:

  • ako vznikla značka
  • s čím sa pri podnikaní najviac natrápili
  • kde čerpá inšpiráciu na lákavý vizuál
  • ako vznikajú recepty
  • a čo im najlepšie funguje v marketingu

Odkedy sa venujete pečeniu a ako ste sa to naučili?

Ja a môj priateľ Miro sa pečeniu venujeme už 6 rokov.  Prvé 3 roky sme piekli popri našich prácach iba sezónne a to iba na Vianoce. Posledné 3 roky je pečenie prácou na plný úväzok a konečne môžme povedať, že robíme to, čo nás naozaj baví (úsmev).

V čom sú vaše sladkosti unikátne?

Dávame si záležať na tom, aby naše koláče dobre vyzerali, ale hlavne, aby chutili.

Aké špeciálne prísady si zvyknete vyberať do svojich cukroviniek?

Samotné prísady tvoria samozrejme výslednú chuť a preto mak, vlašské orechy kupujeme od slovenských pestovateľov, jedlé kvietky od slovenského farmára pána Valentoviča, alebo používame tahitskú vanilku.

Odkiaľ čerpáte námety na recepty?

Priznám sa ja som úplný samouk, čo v preklade znamená POKUS/OMYL.Čo je na 99% omyl, ale treba skúšať a nevzdávať sa, ako napr. pri makrónkach (úsmev).

https://www.instagram.com/p/B8LaP2DnMLN/

Vaše cukrovinky sa sa pýšia nápaditým dizajnom, ako sa vám ho darí vytvárať? Kde beriete inšpiráciu?

Veľa sa inšpirujeme internetom, cukrárskymi knihami alebo aj návštevou dobrej cukrárne.

Prečítajte si aj rozhovor s Emmou Drobnou

Čo považujete za najťažšie pri začiatkoch podnikania?

Najťažšie pre nás bolo vybudovanie si stabilnej klientely. Keďže sme nemali priestor, kde náš produkt ponúkať, sme si klientelu budovali veľmi pomaly, ale precízne, čo znamenalo „od domu,k domu“.

Čo sa vám najviac osvedčilo pri vytváraní marketingovej stratégie?

Facebook a Instagram je kapitola sama o sebe, ktorú v žiadnom prípade netreba vôbec podceňovať, a preto sa snažíme vytvárať rôzne súťaže, pravidelné instastories, posty alebo aj platené/cielené reklamy s našimi produktami.

Čo býva najobľúbenejším produktom u vašich zákazníkov?

Úplne najviac obľúbený produkt je náš „Víkendový mix koláčikov“, od ktorého je vlastne aj odvodený náš názov „VÍKENDOVÉ MLSANIE„. Tento produkt je zaujímavý svojou rozmanitosťou, vizuálom a chuťou.

Ktoré zákusky máte najviac radi vy a aké druhy najradšej vyrábate?

Priznáme sa, že to sa veľmi často mení, ale momentálne vyhráva tartaletka so slaným karamelom, dozdobená karamelovým pukancom, ktorá sa v momente stála hitom :)

Chodievate aj na svadobné výstavy. Kde vás môžu zákazníci ešte nájsť?

Chodievame na dve svadobné výstavy, ktoré sa konajú v Bratislave. Jednou z nich je Perfect Wedding svadobná výstava v Refinerry Gallery a druhou je Svadobný veľtrh v Inchebe. Samozrejme robíme aj svadobné ochutnávkové krabičky, ktoré si budúci mladomanželia vedia vziať so sebou domov a v kľude a v pohodlí domova si vychutnať každý jeden náš koláč.  Zákazníci nás môžu sledovať na sociálnych sieťach na Facebook-u alebo Instagrame. 

V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať, budeme sa tešiť na stretnutie s Vami v našej cukrárskej výrobni v Bratislave vo Vrakuni.

Je niečo, čo by ste dnes urobili inak, ako na začiatku?

Iba jednu vec, začínali by sme s omnoho väčšou finančnou rezervou.

https://www.instagram.com/p/B8s6DBgnREc/

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

Naše najbližšie plány sú zastabilizovať našu výrobňu, pripraviť sa na svadobnú sezónu, nadviazať nové spolupráce s kaviarňami a v neposlednom rade pracovať na našom dlhodobom sne a tou je otvoriť si vlastnú cukráreň s dobrou kávičkou.

Čo by ste na záver poradili našim čitateľkám, ktoré uvažujú nad podnikaním?

Z nášho pohľadu to najhlavnejšie by sme zhrnuli do troch bodov:

1. Dostatočná finančná rezerva

2. Konzistentnosť.

3. Pevné nervy

 

žiadne príspevky na zobrazenie