Chcete napísať knihu? Do písania sa treba pustiť hneď a neodkladať to!

0
Chcete napísať knihu? Do písania sa treba pustiť hneď a neodkladať to!

Päť inšpiratívnych hostiek a každá s vlastným a jedinečným príbehom. Taký bol event Písanie ako sebarealizácia a zárobok v príjemnej kaviarni The Nook.

Návštevníčka Andrea hovorí: „Bolo to inšpiratívne. Najmä to, ako dámy zdieľali príbehy o tom, ako sa do toho pustili. Hlavná pointa je tá, že treba sa do toho pustiť hneď a neodkladať to. Ja už napríklad plánujem aj knihu aj blog.“

So svojim príbehom ako prvá vystúpila Martina Kavuliaková Stríbrnská. Martina píše od malička, ale inšpiráciu na napísanie Knihy zázrakov dostala na rovnakom evente Akčných žien, ktorý sa konal takto pred dvoma rokmi. Oslovila Soňu Borušovičovú a na vlastné náklady vydala knihu. Jej kniha je unikátna nielen v tom, že sa v nej podelila o svoje zážitky, ale zvolila aj atypický dizajn. Z jednej strany je biela a z druhej strany čierna. Aby dokázala čitateľa zaujať aj vtedy, keď ju na čas odloží, a vtedy si možno všimne, že má aj druhú stranu.

Kristína Puškelová sa podelila o rady týkajúce sa content marketingu. Porozprávala, odkiaľ môžeme čerpať nápady na písanie článkov a že v písaní sú najdôležitejšie štyri veci. Dať pútavý nadpis, vtiahnuť do deja nejakú osobu (napríklad pri rozhovore), dodržať v texte dynamiku (použitie krátkych viet) a poskytnúť zaujímavé informácie – pridanú hodnotu pre čitateľa.

Oli Džupinková predstavila svoju Rusínsku kuchárku. Ak túžite vydať knihu a nemáte na to financie, jednou z ciest je, že skúsite vyzbierať peniaze na jej vydanie cez portál Startlab. Ako pekne sa to podarilo jej, nám porozprávala v rozhovore.

Na záver si Martina zavolala k sebe dve dámy zo sveta blogovania – Veroniku Svobodovú alias Special Edition Life, ktorá založila platformu Superblogeri, a Ivanu Petrušovú alias Sweet Lady Lollipop.

Veronika rozprávala o tom, ako založila platformu pre blogerov a ako vznikla súťaž Superbloger 2019. Nepáčilo sa jej, keď boli iné súťaže odstupňované podľa prvého miesta až po tretie, a tak sa rozhodla, že vytvorí v rámci jednej oblasti (napr. móda) hneď niekoľko kategórií. A tak mohli blogerky dostať cenu za najlepší web či sociálne siete. Ivanka sa zverila s tým, aké boli jej pocity po tom, čo vyhrala súťaž v kategórii móda, a ako vníma to, že je influencerkou.

A čo ešte hovoria návštevníčky eventu?

Heňa:

„Páčil sa mi najmä pozitívny prístup, veľa nových informácií, informácie o content marketingu, ako si hľadať kľúčové slová, aké témy, na čo sa zamerať. Treba sa jednoducho nakopnúť a netreba čakať a ísť do toho. Každá spíkerka ma niečím zaujala. Bolo to veľmi obohacujúce.“

Karin:

„Celkovo to bolo veľmi prínosné. Myslím, že Maťka to krásne odštartovala z osobného pocitu, že nešlo o marketing alebo taktiky. Človek má byť prirodzený – to naozaj funguje. Úplne skvelo to bolo vystavané, že to skončilo akoby marketingovou bodkou alebo predajom na instagrame a podobných sieťach. Mňa osobne toto najviac v aktuálnej fáze zaujíma, keďže knižka je plus mínus hotová. Chystám sa riešiť predaj, influencerov a spolupráce, čo bol aj hlavný dôvod, prečo som sem prišla. Moje očakávania boli naplnené, som naozaj veľmi spokojná a výhry boli len takou milou bodkou na záver.“

Andrea:

„Tým, že píšem celý život, tak pre mňa 80-90% boli známe veci, ale samotné hostky boli pre mňa zaujímavé a spôsob, ako sa každá jedna z nich úplne iným spôsobom dostala k svojmu snu, k naplneniu túžby. Či už išlo o vydanie knihy… Takisto bolo zaujímavá aj rusínska kuchárska kniha… Odnášam si z toho asi toľko, že spôsobov je veľa a už sme teraz v takej dobe, že nie je čas sa vyhovárať. Ak chceme niečo vydať alebo zo seba dať von, tak je tu teraz ten čas. Lebo všetky ostatné prostriedky na to už máme na 100% pripravené.“

Foto: Lucia Hrapková, GaleriEmotion

žiadne príspevky na zobrazenie