Doktorka Lucia Podhorová: Fascinovala ma ženská krása

0
Doktorka Lucia Podhorová: Fascinovala ma ženská krása
Foto: Lucia Podhorová

Doktorka Lucia Podhorová prešla od hematológie k vysnívanej dermatológii, založila súkromnú kliniku dermatológie a estetickej medicíny a vyhrala ocenenie Slovenka roka 2016 v kategórii Biznis a manažment.

Venujete sa dermatológii, prečo ste si zvolili práve tento odbor?

Odmalička ma fascinovala ženská krása. Často som si detailne študovala fotky modeliek v časopisoch, ale úplne som prehliadala čo majú oblečené :-D Viac ako móda ma zaujímali ich dokonalé črty a bezchybná pleť. Samozrejme, odvtedy prešlo veľa času a moja cesta k estetickej dermatológii nebola úplne jednoduchá, ale som vďačná, že dnes môžem robiť prácu, ktorá ma baví a je mojím koníčkom.

Aké boli vaše pracovné začiatky?

Po skončení lekárskej fakulty v Bratislave som sa chcela zamestnať na kožnej klinike. Už vtedy to však nebolo jednoduché a dnes je bohužiaľ situácia pre absolventov rovnako zlá, keďže kožné lôžkové oddelenia v nemocniciach sa rušia a mladí lekári nemajú kde získať potrebnú prax. Preto som sa prvý rok po škole venovala hematológii. Je to veľmi zaujímavý a náročný odbor, ale od začiatku som cítila, že práca hematologičky by ma nenapĺňala. Napriek tomu túto „odbočku“ neľutujem, pretože poznatky z hematológie dodnes využívam vo svojej praxi a myslím si, že aj vďaka tomu sa snažím na pacientov (najmä s ochoreniami vlasov) pozerať komplexnejšie. Po roku na hematológii a vyčerpaní všetkých možností nájsť si miesto na kožnej klinike v Bratislave a okolí som sa rozhodla presťahovať sa do Prahy, kde som sa konečne začala venovať mojej vysnívanej dermatológii.

Ako vznikol nápad na založenie súkromnej kliniky? Nebáli ste sa ísť do takéhoto náročného projektu a nemalej investície?

Prvým impulzom na založenie súkromnej kliniky bolo moje osudové stretnutie s manželmi Inhou Voloshynou a Yurim Andrashkom. Obaja sú dermatológovia a v ukrajinskom Užhhorode už viac ako 15 rokov vedú veľmi úspešnú dermatologickú kliniku, organizujú kongresy, školenia. Ja som sa s nimi zoznámila počas môjho pôsobenia v Prahe a inšpirovali ma k založeniu vlastnej kliniky, kde zo začiatku figurovali ako 30-percentní spolumajitelia. Dostala som od nich veľa cenných odborných rád. Na čo som však bola od začiatku sama boli všetky administratívne, prevádzkové, marketingové, manažérske úlohy, ktoré so založením a rozbehom kliniky súvisia.

Nebyť začiatočníckej naivity, nevedomosti a s tým súvisiaceho obrovského odhodlania a 24-hodinového nasadenia, Dermarevolta by určite nebola taká úspešná a možno by vôbec neexistovala. Dnes, keď už viem, čo všetko podnikanie obnáša, vnímam to, že som sa všetko učila za pochodu princípom pokus-omyl, ako výhodu. Sú to obrovské skúsenosti, ktoré sa nedajú naučiť v škole, a ktoré mi nikto nevezme. Manželom Andrashkovcom pribudli k dvom dcérkam v roku 2017 dvojičky, preto svoj podiel vo firme predali, venujú sa svojim 4 deťom a klinike v Užhhorode a v Dermarevolte figurujú naďalej ako externí konzultanti. Všetko má aj svoje pozitíva, keďže do firmy vstúpil ako manažér a spolumajiteľ môj manžel a z Dermarevolty sa tak stala rodinná firma.

Prečítajte si ďalší článok o biznismenke, ale z oblasti showbiznisu.

doktorka, lekarka, dermatologicka
Foto: Dermarevolta

Povedzte nám niečo o svojej klinike DermaRevolta. Ako dlho pôsobíte na trhu a aké služby ponúkate?

Klinika Dermarevolta existuje od roku 2014. Od začiatku som mala jasnú víziu, že chcem, aby sa klinika zameriavala nielen na estetickú dermatológiu, ale aby sme ponúkala ľuďom komplexnú starostlivosť o kožu. Som presvedčená, že jeden lekár nemôže byť dobrým odborníkom na všetko, preto máme vynikajúci tím špičkových lekárov, z ktorých každý sa špecializuje na inú problematiku. Na kvalifikáciu a odbornosť kladieme veľký dôraz a napríklad aj naša kozmetička má zdravotnícke vzdelanie, ktoré si neustále rozširuje. Silným pilierom je u nás okrem estetickej dermatológie detská dermatológia a všeobecná dermatológia pre dospelých, trichológia (diagnostika a liečba vlasových ochorení), lekárska kozmetika a ponúkame tiež služby dermatochirurgie.

Aká veková kategória žien vás najčastejšie navštevuje?

Ak máte na mysli služby estetickej dermatológie, vyhľadávajú ju ženy rôzneho veku. Pred 30-tkou často riešia problematickú pleť, tie, ktoré myslia na prevenciu neskorších vrások, majú záujem o hĺbkovú hydratáciu pleti (mezoterapia, ošetrenie vlastnou plazmou…). Po 30-tke prichádza na rad botulotoxín, neskôr výplne vrások s kyselinou hyalurónovou…

Pomáhate aj ľuďom, ktorým vypadávajú vlasy. Aké sú možnosti liečby? Používate na to progenitorové bunky. Aké vlastnosti majú tieto bunky a ako prebieha zákrok?

Pri vlasových ochoreniach je najdôležitejšia správna diagnostika. Bohužiaľ sa v praxi často stretávam s tým, že pacient s nesprávne určenou diagnózou je roky zle liečený alebo neliečený. Pri diagnostike vždy začínam rozhovorom, kedy sa snažím získať čo najviac informácií o celkovom zdravotnom stave pacienta, keďže vlasy sú „barometrom“ celkového stavu organizmu. Výbornou diagnostickou pomôckou je digitálny trichoskop, špeciálna kamera, pomocou ktorej vyšetrujem s veľkým zväčšením vlasy, ústia vlasových folikulov, vlasovú pokožku. Spojením všetkých informácií sa dostávame k diagnóze a následne k určeniu správnej liečby. Nie každá liečebná metóda je vhodná pre každého, ale v zásade máme k dispozícii okrem domácej liečby injekčnú aplikáciu vlasovej mezoterapie, vlastnej plazmy a najnovšie unikátnu liečbu vlastnými progenitorovými bunkami, s ktorou dosahujeme výborné výsledky.

osetrenie, vlasy, lekarka, pacient
Foto: Dermarevolta

Čo považujete za svoj doteraz najväčší úspech?

Teším sa, že ľudia sú s našimi službami spokojní, vracajú sa k nám, privádzajú rodinných príslušníkov, odporúčajú nás svojim známym. Marketing má dnes veľkú moc, dajú sa ním pomocou platenej reklamy získať stovky, tisíce nových klientov. Ak ale nie sú spokojní, nevrátia sa. Nemeriam preto úspech počtom lajkov alebo followerov na sociálnych sieťach, ktorí sa dajú kúpiť, ale spätnou väzbou od našich stálych klientov. Udržať si klientelu a presvedčiť nových ľudí, aby v obrovskej konkurencii dôverovali práve našim službám nie je ľahké, je to o každodennej tvrdej práci a neustálom zdokonaľovaní sa. Preto sa na úspech nepozerám ako na nejakú konkrétnu udalosť alebo jeden splnený cieľ, ale skôr ako na kontinuálny proces zložený z malých každodenných splnených cieľov.

Vyhrali ste ocenenie Slovenka roka 2016 v kategórii Biznis a manažment. Prekvapilo vás to?

Vzhľadom na moje podnikateľské začiatky, kedy som netušila ani čo je DPH, by mi určite ani vo sne nenapadlo, že vyhrám ocenenie Slovenka roka a už vôbec nie v kategórii Biznis a manažment. Moje víťazstvo je dôkazom, že keď som to dokázala ja, môže to dokázať každý, kto pôjde postupne za svojím cieľom a nevzdá sa hneď pri prvej prekážke.

Aké máte ďalšie plány do budúcnosti? Čo je váš najväčší sen?

Do budúcna sa chystáme rozšíriť portfólio našich služieb, ale viac zatiaľ neprezradím. Dlhodobým plánom je udržať vysoko nastavenú kvalitu a stále sa zdokonaľovať.

Ako zvyknete oddychovať?

Čím dlhšie podnikám, tým viac si uvedomujem, aký je oddych dôležitý. Rada trávim voľný čas v prírode so svojím manželom, cvičím jogu a pilates. Príroda a pohyb ma dokážu nabiť neskutočnou energiou, ktorú potom môžem odovzdávať ďalej mojim pacientom.

Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať na cestu za vlastným snom.

1. Robte to čo vás baví.
2. Nezameriavajte sa na úspech. Ak budete robiť vašu prácu poctivo, úspech sa dostaví sám.
3. Treba mať „ventil“ a nebrať prácu príliš vážne :-)

žiadne príspevky na zobrazenie