Oliver Jakubík: Nikdy nebolo ľahšie začať s tvorbou podcastov, než dnes

0
Oliver Jakubík: Nikdy nebolo ľahšie začať s tvorbou podcastov, než dnes
oliver jakubik

Oliver Jakubík vyštudoval humanitné predmety so zameraním na psychológiu a pedagogiku. Roky pracoval v oblasti marketingu pre významné globálne značky. Dnes sa venuje vlastným aktivitám a jeho agentúra sa zameriava hlavne na oblasť marketingu a brandingu, budovanie značky. Oliver má za sebou množstvo verejných vystúpení a workshopov. Pozvanie prijal aj na našu biznis konferenciu v Poprade a porozpráva o tom, ako správne uchopiť emailmarketing.

Vaša agentúra MeBrand sa zameriava na „Rozvoj ľudí a značiek“. V čom konkrétne spočíva vaša práca a kedy vás ľudia vyhľadávajú?

Našim klientom pomáhame primárne v dvoch hlavných oblastiach. Prostredníctvom školení, workshopov a prednášok, zameraných na efektívnu osobnú a tímovú komunikáciu, psychológiu rozhodovania, prezentačné zručnosti, osobnú produktivitu a moderný leadership pomáhame firmám a individuálnym klientom rozvíjať ich osobnú značku a mieru osobného vplyvu.
Následne cez oblasti spojené s employer brandingom a HR marketingom pomáhame firmám atraktívne a autenticky komunikovať a rozvíjať ich zamestnávateľskú značku a pritiahnuť k sebe nových, a najmä vhodných kandidátov.

oliver jakubik
Foto: sympozium.skauting.sk

Ako ste sa k tejto profesii dostali?

To je pomerne dlhý príbeh. Ale aspoň v skratke – už počas štúdia na VŠ som mal možnosť pracovať v rôznych reklamných a marketingových agentúrach na lokálnych aj medzinárodných projektoch pre významné globálne značky.

Po asi desiatich rokoch práce v reklame a marketingu som sa presmeroval na oblasť osobného rozvoja a HR. Od roku 2008 primárne pracujem na osobnom rozvoji, personal brandingu, HR marketingu a, samozrejme, aj na rozvoji a marketingu firemných značiek.

Dnes je na trhu práce čoraz náročnejšie nájsť vhodných zamestnancov, a vtedy tiež prichádzate na rad vy. Aké sú tie kľúčové kroky, ktoré so zamestnávateľmi riešite?

Konkrétny postup vždy závisí od toho, čo klient očakáva a potrebuje, ako aj od objemu a kvalite doterajších aktivít. Snažíme sa postupovať od detailnej analýzy potrieb a očakávaní klienta, cez návrh optimálnej komunikačnej, akčnej a tiež hodnotovej stratégie, na ktorú mnohé spoločnosti, ale taktiež agentúry, zabúdajú. Až po realizáciu, často aj v spolupráci s existujúcimi marketingovými oddeleniami a tímami našich klientov.

Prečítajte si aj rozhovor s Jurajom Kováčom, autorom projektu Rozbehni sa

Priblížte nám HR marketing vo všeobecnosti? Čo si máme pod týmto názvom predstaviť?

HR marketing je vo svojej podstate marketing, zameraný nie na produkty a služby, ale na vnímanie konkrétnej firmy ako atraktívneho zamestnávateľa.
HR marketing ide ruka v ruke s Employer Brandingom, čo je proces, ako zaujať správnu cieľovú skupinu kvalitných zamestnancov a doručiť želané posolstvo atraktívnym spôsobom.

V praxi si môžeme HR marketing predstaviť ako všetky štandardné marketingové princípy a aktivity. Od kreatívneho vizuálneho a textového spracovania, cez tvorbu offline a online obsahu, správy sociálnych médií, tvorbu video a audio obsahu, optimalizáciu komunikačných kanálov (napr. email marketing, chatboty), tvorbu HR webu a HR blogu, performance marketing. A takto by sa dalo pokračovať ešte pomerne dlho.

oliver jakubik
Foto: profit.sme.sk

Stalo sa vám už, že ste sa stretli s tvrdohlavým klientom, ktorý na vaše návrhy nepristúpim, i keď vašu pomoc vyhľadal?

Jasné, a nepoznám asi nikoho z marketingovej oblasti, kto by nemal s takýmito klientmi skúsenosť.

Okrem týchto aktivít máte ešte jednu a to vytváranie podcastov. Tento trend sa pomaly udomácňuje i na Slovensku. Poraďte našim čitateľom, ako začať.

Začnem tým, že nikdy nebolo ľahšie začať s tvorbou podcastov, než dnes. Na vytvorenie vlastného podcast kanálu úplne stačí mobil (prípadne externý mikrofón) a aplikácia anchor.fm. Pomocou nej si v priebehu pár minút bezplatne vytvoríte svoj podcast účet. Priamo z tejto aplikácie viete distribuovať svoj obsah na všetky kľúčové podcast platformy, ako je Apple iTunes Podcast, Spotify, Google Podcasts a pod.

Váš podcast má názov Abeceda brandingu. Priblížte nám koncept tohto projektu. Čo vás osobne motivovalo s týmto podcastom začať a čo od výstupov môžu čakať?

Chcel som sa s ľuďmi podeliť o kombináciu praktického a zároveň hodnotovo nastaveného vnímania kľúčových oblastí, spojených s rozvojom a komunikáciou osobnej, firemnej alebo HR značky.
Abecedu som si zvolil pre to, aby som mal sám pred sebou záväzok a motiváciou tvoriť obsah pravidelne. To je u mňa vždy problém, keďže sa často pre niečo nadchnem, no postupne ma to omrzí. Žiaľ, nepomohlo, skončil som tuším na písmene „i“.

Podcast ale má aj napriek nedokončenej série veľmi dobré ohlasy a okrem iného mi priniesol viaceré oslovenia od firiem na spoluprácu. Takže aj toto môže byť pre ľudí motivácia, prečo začať tvoriť podcasty.

Klientom pomáhate aj s nastavením ich email-marketingu. Aké nástroje na to využívate a prečo?

Primárne pracujem s nástrojom MailChimp, ktorý patrí tak vo svete, ako aj u nás, medzi najznámejšie a najlepšie email marketingové nástroje. Podarilo sa mu v sebe spojiť intuitívnu jednoduchosť pre ľudí, ktorí s emailovým marketingom iba začínajú, s hĺbkovými pokročilými funkciami, ktoré skúsení užívatelia vedia využiť na veľké email marketingové kampane.

Priblíženie toho, ako email-marketing funguje, je i vašou témou na Biznis konferencii, ktorá sa uskutoční v sobotu 19.10.2019 v AquaCity Poprad. Vystúpite ako jeden zo spíkrov, prezradíte, na čo sa môžu návštevníci tešiť?

Na svojich prednáškach sa snažím vždy priniesť jasný, zrozumiteľný a praktický obsah, aby ľudia, ktorí sa prednášky zúčastnia, mali dostatok konkrétnych informácií pre reálnu aplikáciu do praxe.

Povieme si preto v skratke všetko podstatné o efektívnom a výsledky prinášajúcom email marketingu. Ako začať, ako si správne vytvoriť databázu odberateľov, ktorý z dostupných nástrojov si vybrať. Ako začleniť email marketing do svojich komunikačných aktivít na podporu poznateľnosti značky alebo zvýšenia predaja produktov a služieb. Ako vytvárať atraktívny obsah, ako napísať zaujímavý predmet, ako pracovať s textom, obrázkami a farbami. Ako aplikovať Call-to-Action prvky do kampane a akým najčastejším chybám sa vyhnúť.

Prosím, uveďte linky na vaše webové stránky a sociálne siete, ktorými sa čitatelia prelinkujú do vášho sveta:

Profil na LinkedIn, Instagram, web: oliverjakubik.com

žiadne príspevky na zobrazenie