Prečo je obsah v súčasnom marketingu na prvom mieste?

pixabay.com

Obsah je jadrom dnešných marketingových stratégií, keďže firmy používajú webové stránky a blogy na demonštráciu svojich odborných znalostí. Sonja Jefferson vysvetľuje, ako vytvoriť výkonný obsah, ktorý vám pomôže predávať vaše služby a rozvíjať vaše profesionálne podnikanie.

“Obsahový marketing je jediný marketing, ktorý zostal,” – Seth Godin.

Ak dnes prevádzkujete akýkoľvek typ podnikania, asi viete, že z hľadiska marketingu sa svet dramaticky zmenil. Osvedčené aktivity na získanie pozornosti klienta jednoducho nefungujú ako kedysi:

  • reklama len zriedka dostane dostatočnú odozvu, aby ospravedlnila značné náklady;
  • vaše telemarketingové snahy sú často zmarené;
  • špecializovaná tlač, na ktorú ste sa spoliehali, sa zmenšila alebo dokonca zmizla;
  • webová stránka, do ktorej ste investovali čas a úsilie, negeneruje potenciálnych zákazníkov, po ktorých túžite (a je tiež veľmi ťažké ju aktualizovať);
  • dokonca ani vaša dôveryhodná sieť neposkytuje dostatok príležitostí na to, aby ste mohli pokračovať.

Ste odborníkom v tom, čo robíte, a viete, že existujú klienti, ktorí by si vašu pomoc skutočne vážili. Ako teda získate ich záujem?

1. Zmenené nákupné správanie vo svete riadenom webom

Za posledných päť až desať rokov web zmenil nákupné správanie. V minulosti, ak potenciálny klient chcel informácie o vašich službách, zavolal do vašej kancelárie a zapojil vás alebo niektorého z vášho obchodného tímu, aby získal prehľad o vašej ponuke. Dnes je prvým útočiskom zákazníkom nepochybne internet.

súkromie na internete
Foto: pexels.com/Kaboompics .com

Vyhľadá na Googli, pozrie si váš web a očakávate, že sa prihlási na odber aktualizácií článkov alebo sociálnych médií, aby zistil viac. Kontroluje, komu by mohol najlepšie dôverovať, aby vyriešil svoj obchodný problém. Očakáva, že nájde hodnotný obsah. Vaši klienti to majú pod kontrolou a vy by ste sa mali uistiť, že informácie, ktoré o svojej spoločnosti poskytnete, zodpovedajú ich otázkam a stavia vás ako dôveryhodný zdroj, ktorý hľadajú.

2. Kvalitný obsah a jeho zdieľanie

Dnes je efektívny marketing o vytváraní vysokokvalitného obsahu a jeho zdieľaní na webe. Pod kvalitným obsahom nemáme na mysli len informácie, ktoré sú dobre napísané alebo umne vyrobené. Máme na mysli informácie, ktoré majú v prvom rade skutočnú hodnotu pre vašu konkrétnu klientskú základňu.

Vzdelávajte svojich klientov, ukážte im osvedčené postupy, povedzte im, na čo si majú dávať pozor, poskytnite im cenné tipy, ako dosiahnuť úspech, ukážte, ako ste pomohli iným v ich situácii, odpovedzte na ich problémy, otvorte im oči.

Vytváranie a šírenie tohto druhu relevantných, hodnotných a presvedčivých informácií vám pomôže premeniť potenciálnych zákazníkov na kupujúcich a kupujúcich na dlhodobých fanúšikov.

3. Príležitosť

Vytvorte typ informácií, ktoré chcú vaši kupujúci skutočne čítať. Marketing s hodnotným obsahom je výhrou pre vašu spoločnosť a zákazníkov – vaši potenciálni klienti dostanú informácie, ktoré požadujú, a vy môžete preukázať svoju odbornosť a užitočnosť. Hodnotný obsah vám pomôže predávať. Pomáha vašim ideálnym klientom nájsť vás a uľahčuje im nákup u vás. Je to príležitosť prezentovať vašu spoločnosť ako miesto, na ktoré sa môžete obrátiť, keď príde čas na nákup.

Prečítajte si: Čo znamenajú tvary v dizajne?

pixabay.com

4. Iný prístup ku komunikácii s klientom

Ak chcete žať odmenu, ktorú prináša hodnotný obsah, musíte začať komunikovať inak. Tu platia rôzne pravidlá angažovanosti. Prístup k hodnotnému obsahu nie je o pokračovaní vykrikovania o tom, aká úžasná je vaša firma, ako sme to robili všetci v minulosti.

Nemyslite na to, čo ste sa naučili o predajných a marketingových správach. Vaša pozícia by nemala byť „pozri, akí sme skvelí“ (ako v tradičnej brožúre), ale „pozrite, akí sme užitoční – máme odpovede na vaše problémy“. Tento prístup je skutočne zameraný na zákazníka. Vytvárajte obsah, ktorý je skutočne užitočný pre vašich zákazníkov. Staňte sa nepostrádateľným.

Nie je to jednoduché, ale nevyhnutné

Vytváranie a dôsledné poskytovanie tohto typu informácií si vyžaduje úsilie. Musíte si vybudovať hlboké pochopenie potrieb vašej cieľovej klientskej základne a toho, kde a ako pridávate hodnotu. Chce to aj čas a zručnosť. Hodnotný obsah nemusí byť jednoduchý, ale je to nevyhnutný nástroj, ak sa chystáte rásť a udržiavať úspešné podnikanie v dnešnom svete riadenom webom.

www.marketingdonut.co.uk