Reštaurácie nevedia, dokedy udržia zamestnancov: Problémom je absencia stratégia boji s pandémiou

0
Reštaurácie nevedia, dokedy udržia zamestnancov: Problémom je absencia stratégia boji s pandémiou

O tom, akú husto tkanú sieť reštaurácií so sushi a ázijským jedlom dokázala za 10 rokov vybudovať dvojica spolumajiteľov značky Sushi Time, sa raz možno bude písať v učebniciach pre odbory gastronómia, ekonómia, podnikanie, manažment aj marketing. Zmariť to však môžu súčasné pandemické opatrenia. Hrozba prepúšťania zamestnancov je zo dňa na deň väčšia.

Aj na Slovensku nájdeme milovníkov kvalitného ázijského jedla, napríklad sushi a ďalších špecialít. Ideálne bez dlhého čakania na jedlo. Na túto kartu pred 10 rokmi stavili spolumajitelia dnes už známej značky Sushi Time a vytvorili koncept fastfood ázijského bistra s rozvozom. Vyplnili dieru na trhu a vďaka kvalitnému ázijskému jedlu, ktoré si ľudia mohli dopriať napríklad aj v práci, čo určite zlepšilo ich deň, si rýchlo získali verných klientov.

Tým, že koncept Sushi Time je od začiatku zameraný na rozvoz, by ho vládne nariadenie nemuselo postihnúť. Opatrenie dovoľuje iba výdaj jedla cez okienko a rozvoz. Ale naozaj nebude likvidačné?

„Táto vlna zatvárania sa, samozrejme, dotkla aj nás, ale myslíme si, že sme na ňu boli pripravení lepšie ako iní. Bistrá a kiosky sú otvorené len v obmedzenom režime, no rozvoz sme ešte viac posilnili a zoptimalizovali, aby sa jedlo dostalo k našim zákazníkom tak rýchlo, ako sa len dá. Novinkou je aj to, že nás fanúšikovia sushi a ázijskej kuchyne nájdu každý deň už aj vo vitrínach piatich supermarketov v Bratislave a Záhorskej Bystrici,“ hovorí Maroš Krivosudský zo Sushi Time.

Pohodlné pre zákazníkov

Sushi Time bola prvá donáška sushi na Slovensku. Už rok po otvorení sa jej podarilo expandovať na český a v roku 2018 aj na maďarský trh. Momentálne prevádzkuje rozvoz ázijského jedla, bistrá a kiosky v Bratislave, Prahe, Brne a Budapešti, kde ponúka kvalitné a čerstvé jedlo so značkou „rýchlo a pohodlne“.

Do kategórie „rýchlo a pohodlne“ patria aj inovácie, ktoré zákazníkom uľahčujú objednávanie a platbu za jedlo. „Vďaka novým terminálom môžu naši zákazníci už aj pri donáške využiť platbu stravovacou kartou. Stravné lístky a stravovacie karty budú určite jednou z množstva nevyhnutných maličkostí, ktoré nám pomôžu prežiť túto neľahkú dobu. Aj preto veľmi oceňujeme aktivity Edenredu na podporu a motivovanie stravníkov využívať tieto možnosti platby za jedlo,“ pokračuje M. Krivosudský.

Najväčšou hrozbou je nepredvídateľnosť

O tom, že pomoc pre gastrosektor, rovnako ako pre šport alebo kultúru je zo strany štátu minimálna a oneskorená, je podľa neho zbytočné hovoriť. „Ak však máme byť skromní, postačovala by v oblasti obmedzení a nariadení nejaká dlhodobá stratégia, ktorá by sa nemenila zo dňa na deň a na ktorú by sme sa vedeli pripraviť.“

Nepredvídateľnosť komplikuje plánovanie a nikto si nedovolí odhadnúť, čo bude o týždeň, dva alebo o mesiac. „Zatiaľ sme nemuseli pristúpiť k veľkému prepúšťaniu, no museli sme opäť optimalizovať prevádzkové procesy a 100 % plný stav sa nám nepodarilo udržať. Sme radi, že sme mohli napriek tomu ostať pri rovnakej ponuke jedál, ktorú sme ešte rozšírili o nové poké, polievky a sezónny špeciál Chicken Katsu,“ snaží sa o opatrný optimizmus M. Krivosudský.

Minulý rok dokázal Sushi Time mesačne rozviezť viac ako 17-tisíc jedál a obslúžiť 35-tisíc zákazníkov. Zároveň otváral nové a nové pobočky. Bolo to náročné, ale obdobie, aké zažíva v súčasnosti, sa vraj nedá porovnať s ničím. „Ani s expanziou  v roku 2018, keď sme otvorili 11 nových prevádzok, čo bolo organizačne, logisticky aj finančne náročné. Teraz žijeme absolútne nepredvídateľnú dobu a nikto z nás sa neodváži predpovedať, aký výsledok bude na jej konci,“ uzatvára M. Krivosudský.

žiadne príspevky na zobrazenie