Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY AKČNÍ MUŽI ROZHOVORY ROZHOVORY O MARKETINGU

Chcel pomôcť synom a teraz jeho zdravé raw tyčinky miluje celé Slovensko

Zdieľať

Kto stojí za výrobou prvých raw tyčiniek na Slovensku? Ako sa nedostatok zdravých výrobkov pre synov s intoleranciou stal motiváciou pre vlastnú výrobu? Rozprávali sme sa s výrobným riaditeľom a konateľom spoločnosti HAPPYLIFE, Ing. Petrom Malgotom. V rozhovore nám prezradil:

  • kde všade sa dajú kúpiť slovenské raw tyčinky doma aj v zahraničí,
  • dôležitosť správneho výberu ľudí,
  • ktorá obilnina je bezlepková,
  • ktorá tyčinka by nemala chýbať v kabelke akčnej ženy ako rýchlodobíjač energie.

Ste vyštudovaný stavebný inžinier. Tušili ste, že váš životný príbeh sa bude uberať týmto smerom?

Ako to v živote chodí: „človek mieni, Pán Boh mení“, netušil. Keď je človek mladý, rozhoduje sa podľa vzorov v svojom okolí a podľa toho, čo ho baví. Mojím vzorom bol v tom čase môj otec geológ, geotechnik, profesor na vysokej škole, človek s veľkým srdcom. Bolo akosi prirodzené, že ma ťahalo práve technickým smerom. Neskôr doba priniesla príležitosti súkromného podnikania, kde som mohol technické zručnosti zlúčiť s talentom pre detail.

Založil som reklamnú agentúru. Vďaka jej činnosti som mal prístup k rôznym firmám, ktoré potrebovali pomoc so zviditeľnením sa a tak sa otvárali mnohé dvere a oblasti, do ktorých som mal možnosť nahliadnuť. Tvorba niečoho jedlého a zdravého prišla až neskôr, keď sa naskytla možnosť prezentovať v Bruseli slovenské syrové korbáčiky z vlastnej tvorby. Od toho bol už len krôčik k tvoreniu, ktorému sa venujem momentálne: výroba biopotravín, ktoré majú dušu.

Ťahalo Vás ku zdravej strave alebo ku gastronómii?

Počas života som vyskúšal mnoho filozofií bytia, pôsty, vegetariánstvo. Súvislosti potravín študujem už nejaký rok, zaujímajú ma súvislosti a ich vplyv na zdravie ľudí i zvierat. Gastronómia a ja? Moja žena sa zo mňa neraz smeje, že som vianočný kuchár, pretože prípravy menu toho dňa som sa zhostil nastálo. Rád však chystám pre rodinu kotlíkovú fazuľovicu, či guláš, alebo cuketové lečo v čase letnej sezóny. Inak prenechávam varechu a kuchyňu mojej manželke a deťom. Tie radi varia a pečú. Baví ich to. Zdá sa, že ma to časom neminie tiež, nakoľko najmladší synovia ma chcú zasväcovať do tajov varenia po svojom.

Keby nebolo vašich zdravotných ťažkostí, nevznikol by HAPPYLIFE?

HAPPYLIFE primárne nevznikol na podnet mojich osobných zdravotných potrieb, aj keď nie dobrá znášanlivosť laktózy ma sprevádzala už od detstva. Práve naopak: vnímal som veľkú potrebu akútneho nedostatku jedlých a chutných vecí pre deti a dospelých s rôznymi potravinovými alergiami. Keď sa vrátite v čase desať rokov dozadu, opýtajte sa celiatikov, alebo ľudí s problémovým trávením laktózy, čo bolo v tom čase k dispozícii okrem zvláštne chutiacich DIA keksov. Z domáceho trhu asi nič.

Až keď moji najmladší synovia mali problémy okrem trávenia laktózy stráviť aj droždie, bolo mi už jasné, že tvorba zdravých potravín, ktorú môže jesť každý, kto má zuby, takpovediac od dieťaťa po starčeka sa zíde aj u nás doma. Sú veci, ktoré naozaj nevysvetlíte, prúd života vás dovedie tam, kde máte aktuálne byť.

Ste prvým výrobcom bio raw tyčiniek na Slovensku. Čo by ste dnes urobili inak ako pri zakladaní v roku 2009?

Viete, neviem, či by som urobil niečo inak. Vďaka vývoju, ktorý sme museli vo firme podstúpiť, sme dnes tým, čím sme. Trh bol v tom čase mladý, praktické skúsenosti s podobnou tvorbou chýbali a tak sa robilo najlepšie, ako sa mohlo a vedelo. Spomenul som si práve na krédo mojich synov v procese učenia: „Chyba je naša kamoška“.  Ak sa niekde vyskytla, naučil som sa spolu s pracovným tímom robiť veci inak a lepšie, alebo sa našlo oveľa príjemnejšie riešenie. Pri tvorení je to asi najviac o ľuďoch: či máte pri sebe takých, s ktorými môžete rátať v časoch začiatočníckych a aj tých skúsenejších. Možno po tých niekoľkoročných skúsenostiach by som bol viac opatrnejší práve v tejto oblasti.

Kam najďalej sa vaše produkty dostali? 

Fúúú. Viem, že tyčinky si brávajú na koštovku aj ako výbavu na rôzne akcie športovo zdatní ľudia. Iron Man v zahraničí, horolezecké výpravy, cyklistické preteky. Popravde ani netušíme, kde všade naše produkty robili športovcom spoločnosť, ale sú aj takí, čo preliezli s nimi po vrcholoch celý svet. Nepýtali sme si od nich „selfíčka” s tyčinkami (úsmev). Potešilo nás, že sa ozvali a dali nám vedieť, že im v časoch náročných na svojich cestách robili spoločnosť práve naše výrobky. Čo s určitosťou vieme povedať je, že sa objavili na Tour de France vďaka privátnej značke pre rodinu Petra Sagana.

V ktorých komunikačných kanáloch (platformách) sa vaša spoločnosť najviac aktivuje a v ktorých ešte vidíte potenciál, ktorý zatiaľ nevyužívate?

Úprimne? Najlepší a najviditeľnejší kanál pre výrobcu je, keď vidí na vlastné oči zažiariť oči ochutnávača jeho výrobku (úsmev). Tento pocit – prvý a nehraný je tým najväčším pohonom pre ďalšie tvorenie. Na prezentáciu noviniek a akcií používame platformu web stránky a intenzívne aj Facebook a samozrejme Instagram. Prax ukazuje, že sa o nás ľudia dozvedajú primárne z pultov predajní, článkov v časopisoch a z Facebooku.

Ktorý produkt je vaša “srdcovka”?

Ťažká otázka pre každého tvorcu (úsmev). U mňa však vedie kokosová tyčinka „kokoska” na všetky spôsoby. Aj čo sa týka tvorenia a dolaďovania chuti. Možno preto, že ja sám mám kokos veľmi rád a viem ho oceniť. Momentálne sa vytešujem z našej úplne čerstvej novinky a to Happylife kolagénových kokosových tyčiniek malinových, jahodových a čučoriedkových. Ich tvorbe a vývoju som sa venoval celé leto 2020 a som s nimi veľmi spokojný.

Čo vnímate ako najväčšiu výzvu, najnáročnejšie procesy z pohľadu zakladateľa spoločnosti? 

Už som to spomenul vyššie a považujem to za základ čohokoľvek, čo človek či spoločnosť robí: a to sú ľudia a medziľudské vzťahy. Vo výrobnom procese sa dosť opieram o vedomosti, súvisiace z kombinácie potravín a prirodzených cyklov života, ktoré nám ukazuje lunárny kalendár. To sa obísť nedá, iba ak spoznať a rešpektovať. Tie sú ako základné piliere domu. Ale tie tehly okolo, dlažba i strecha sú práve ľudia, na ktorých sa môžete spoľahnúť. Je to o tzv. účte dôvery: fungovali sme na princípe rodinnej firmy, kde každý z členov bol pre nás dôležitý. Ako na tom je, ako sa cíti a čo prežíva, s čím do tvorenia prispieva.

Nebol to len pracovný výkon, ale aj jeho nálada a životná situácia. Peniaze sú dobrým motivačným faktorom, ktorý ľudia potrebujú na prežitie, platenie účtov a budovanie domovov. Sú potrebné. No rovnako je potrebný aj pocit súnáležitosti a ocenenia, pocit, že s ľuďmi spoločnosť ráta. Vďaka tomu sme prežili nejednu skúšku a absolvovali veľmi prísne certifikačné mechanizmy biovýroby alebo certifikačného systému IFS, ktorý je celosvetovo uznávaný ako jeden z najprísnejších vo svojom obore.

Veľmi známym produktom sú Babičkine pohánkové oblátky. V čom vidíte benefity oproti chipsom a iných podobných produktov?

Tieto oblátky sú vyrobené z pohánky, ktorá je v dnešnej dobe veľmi nedocenenou obilninou z čias minulých, no aktuálna pre ľudí dnešnej doby. Je prirodzene bezlepková, čo je jej výhodou. Okrem vysokého obsahu vlákniny obsahuje najvyšší pomer rutínu spomedzi všetkých rastlín, ktoré sú mi dosiaľ známe. Ten je veľmi nápomocný pri prevencii ochorenia žíl, srdcového svalu, krvácania z nosa i ďasien a posilňuje imunitný systém. Z tohto dôvodu tento výrobok z hľadiska zdravotných benefitov ťažko s niečím porovnať. Ešte som takú pochutinu nenašiel. Nedajú sa porovnávať ich s chipsami alebo inými „televíznymi gaučovými“ snackovými produktami. Je to samostatná kategória.

Okrem toho, že sú pohánkové tak sú hlavne „čisté“, neobsahujú žiadne Éčka, pridané farbivá, konzervanty a inú potravinársku chémiu. Znamená to hlavne, že ich môžete s absolútnym kľudom konzumovať spolu so svojim detičkami s vedomím, že si pochutnáte a vášmu zdraviu len prospejú. Máte na výber z obľúbených oblátok tekvicových, cviklových, orechových  a jablkových. Sú chrumkavé a chutné. K nim sme do výrobného portfólia pridali aj typické slovenské chute syrové a bryndzové s vysokým obsahom syra (7%) a 100% ovčej bryndze (15%). Taký vysoký obsah nemá žiadny podobný konkurenčný produkt. Tie predávame pod názvom Fajnô maškrtenie – oblátky bezlepkové pohánkové.

Kde všade môžeme nájsť vaše produkty? 

Na Slovensku nás nájdete skoro vo všetkých tzv. nezávislých predajniach zdravej výživy. Taktiež vo veľkých obchodných sieťach, ako sú Tesco, Kaufland, DM Drogérie Markt, Billa a sieť potravín Domáce potraviny a čo je dôležité – tiež v sieti čerpacích staníc OMV a Shell.

Taktiež si môžete v tomto „pandemickom“ čase kúpiť naše produkty online cez náš e-shop.

S kým zo zahraničia spolupracujete?

V zahraničí aktívne spolupracujeme s odberateľmi v rámci celej Európskej únie, ale hlavne v Nemecku, Rakúsku, Španielsku, Švédsku, Holandsku, Slovinsku, Chorvátsku a Rumunsku. Mimo Európskej únie naše výrobky ochutnali ľudia z Ruska, Ukrajiny, Izraela, USA, Mexika, Kanady, Kataru, Bahrajnu, Číny.

Vyrábame veľa privátnych značiek do zahraničia, pri ktorých dostávajú naše výrobky iný šat. Samozrejme, o tých sa naši fanúšikovia zo Slovenska nedozvedia, ale stáva sa nám, že zo zahraničia privezú tyčinku k nám a povedia: „Táto mi chutila.“ Našou odpoveďou je úsmev, pretože ide o našu tyčinku vyzerajúcu inak. Takéto príhody rozosmejú a zahrejú. Vtedy vieme, že na ceste tvorenia ideme dobre.

Aké sú vaše plány do budúcnosti alebo váš najväčší sen?

Rád by som vyrábal našu produkciu zo slovenských surovín. Ale žiaľ, do dnešného dňa to ešte stále nie je možné. Naša krajina si svoju poľnohospodársku sebestačnosť ešte musí vybudovať a naučiť sa znova pestovať bez pesticídov a chémie. Dovtedy sme odkázaní dovážať suroviny do našich výrobkov. Tento sen je asi to najsilnejšie, čo ma sprevádza v tvorbe viac ako desať rokov. Ale verím, že ten čas raz príde.

Ktorý chutný produkt z vášho portfólia by nemal chýbať v kabelke akčnej ženy? Nejaký rýchlodobíjač energie?

Bežný deň ženy v dnešnom uponáhľanom svete je ako maratón športovca, bežiaceho cez prekážky. Povinnosti, stres a rad aktivít, ktoré potrebujú stihnúť. Čas a tvorba mi ukázali, že ženy sú náchylnejšie na kolísanie energie okolo 9 – 11 tej hodiny doobeda a často im „padá cukor“ v krvi, pri zvýšenom strese aj skôr. Od našich známych ochutnávačiek tyčiniek máme informácie, ktoré tyčinky schovávajú najčastejšie v svojich kabelkách: raw tyčinky slivková, malinová a ovocné kokosky.

Veľký úspech majú dnes kolagénové ovocné kokosové tyčinky. Ženy pre svoje zdravie a krásu robia oveľa viac ako muži a toto je jedna z nich: mať po ruke niečo bez farbív, konzervantov a pridaného cukru, čo im chutí a dodá energiu v momente, keď im dochádza. Nech sa páči, skúste si vybrať podľa svojej chuti z nášho výrobného portfólia aj vy svoju tyčinku akčnosti. Nech vám chutí.

 

Zanechaj nám svoj komentár

X