Kampaň „Ži bez záBRAn“: Mila učí ženy, ako si správne vykonať samovyšetrenie prsníkov

0
Kampaň „Ži bez záBRAn“: Mila učí ženy, ako si správne vykonať samovyšetrenie prsníkov

I.D.C. Holding, najväčší výrobca cukroviniek a pečiva na Slovensku, sa rozhodol využiť silu svojej značky Mila na podporu dôležitej témy – prevencie rakoviny prsníka. V rozhovore s Petrou Švecovou, brand manažérkou značky, sme sa porozprávali o kampani „Ži bez záBRAn“, ktorá pri príležitosti No Bra Day učí ženy, ako správne vykonávať samovyšetrenie prsníkov. Petra nám prezradila, ako táto iniciatíva vznikla a ako sa spoločnosť snaží šíriť osvetu, ktorá môže zachrániť životy.

Prečo ste sa rozhodli, že práve značka Mila by mala byť hlasom tak dôležitej témy, akou je prevencia rakoviny prsníka?

V Sedite veríme, že spoločenská zodpovednosť nie je len prázdne slovo, ale akt, ktorý môže mať pozitívny vplyv na spoločnosť. Mila stojí pri ženách v dobrom aj zlom a vďaka svojej dôveryhodnosti nám umožňuje venovať sa aj tak dôležitej téme, akou je prevencia proti rakovine prsníka. Cieľom kampane je šíriť informácie o dôležitosti pravidelného samovyšetrenia, a preto vyzývame všetky ženy, aby dbali o svoje zdravie, pravidelne sa kontrolovali a nezabúdali na seba. Pre nás je to však viac ako len kampaň – je to záväzok ako šíriť toto posolstvo aj do budúcna všetkým ženám a rodinám, ktorých sa táto téma bytostne dotýka.

Ži bez zábranKampaň nesie heslo „Ži bez záBRAn“. Čo pre vás toto heslo znamená a prečo ste ho zvolili?

Tento headline (heslo) bol prvým komunikačným posolstvom, ktorý sme v úvode kampane zvolili. 13. októbra je NO BRA DAY, medzinárodný deň bez podprsenky, ktorý ma jasnú misiu: povzbudiť všetky ženy k pravidelnému samovyšetreniu prsníkov. V komunikácii sme sa rozhodli hrať práve s anglickým slovom „bra“, ktoré využívame v rôznych slovných hračkách či headlinoch kampane. Presne tak vznikli aj heslá „Ži bez záBRAn“ alebo „Dotkni sa bez záBRAn“, ktorými sme chceli u žien vzbudiť pozornosť a nasmerovať ju práve k tejto ťažkej, ale veľmi dôležitej téme.

Čo vás najviac prekvapilo, keď ste začali riešiť túto tému? Možno niečo, o čom si myslíte, že si verejnosť neuvedomuje?

Pre mňa osobne bolo tých momentov viac. Musím sa priznať, že som si spočiatku myslela, že ak pravidelne riešim preventívne prehliadky, je to dosť a plním si povinnosť voči svojmu telu a zdraviu. Zistila som však, že je to veľký omyl a pravidelné, každomesačné samovyšetrenie je nesmierne dôležité. Oslovili sme viaceré influencerky a ženy, ktoré si ochorením prešli, ale aj odborníkov/lekárov v danej téme a pri rozhovoroch s nimi som zistila, že aj ja osobne som robila dosť málo. Ich príbehy a posolstvá sú natoľko silné, že nás to ešte viac utvrdilo v tom, že tejto téme sa treba venovať, treba jej robiť osvetu a treba povzbudzovať ženy k tomu, aby si našli čas na samovyšetrenie každý mesiac, rovnako ako si ho dokážu nájsť napríklad na manikúru, kaderníčku či masáž.

Použitie nahryznutej oblátky ako metafory ženského poprsia je nápadité a originálne. Ako tento nápad vznikol? 

Nápad vznikol u kreatívcov v agentúre, s ktorou túto komunikáciu tvoríme. Cieľom bolo, aby kampaň nepôsobila vulgárne, ale ani odstrašujúco. Chceli sme, aby bolo jasné, že hovoríme o ženských prsiach, o prevencii rakoviny prsníkov, ale vzhľadom nato, že komunikácia ide cez oblátku Mila, tak sme hľadali niečo, čo ženy hneď v úvode neodstraší ale práve naopak upúta ich pozornosť a pri zahryznutí do ich obľúbenej oblátky si uvedomia dôležitosť samej seba.

Do kampane sa zapojilo množstvo známych osobností. Ako prebiehala spolupráca s nimi a akú rolu zohrali pri šírení posolstva?

Známe osobnosti dokážu vždy pomôcť pri šírení posolstva vzhľadom nato, že u svojich fanúšikov majú dôveru a istú dávku náklonnosti či stotožnenia sa s ich názormi. Musím však povedať, že sme boli veľmi milo prekvapení ako pozitívne reagovala veľká väčšina z tých, ktorých sme oslovili. Aj keď nie každý prijal našu výzvu na spoluprácu, našli sa aj takí, ktorí nás sami oslovili. Videli, aký potenciál má naša komunikácia a chceli byť jej súčasťou. A dokonca boli aj takí, ktorí chceli ísť do spolupráce bezodplatne, práve preto o akú tému ide. Mnohé z týchto spoluprác boli aj pre nás prínosné a obohacujúce, začo som nesmierne vďačná.

MILASamovyšetrenie prsníkov je citlivá, ale dôležitá téma. Ako ste zabezpečili, že informácie budú podané jednoducho a tak, aby ich pochopil naozaj každý?

Citlivosť a dôležitosť témy sme si uvedomovali od začiatku a obzvlášť pri spojení s našou skvelou oblátkou Mila. Kreatívci v agentúre, ktorých znovu spomeniem, však trpezlivo zapracovávali naše pripomienky a myslím, že nakoniec sa im podarilo nájsť cestu ako spracovať túto ťažkú tému čo najjednoduchšie, ale zároveň tak, aby zostala zachovaná dôležitosť a aj potrebná odbornosť. Išlo o kolektívnu prácu s jasným cieľom.

V kampani ste využili geolokačné cielenie a sociálne siete. Ako hodnotíte ich efektivitu? Pomohli vám technológie osloviť správnych ľudí?

V kampani sme využili kombináciu geolokačného cielenia a kreatívneho prístupu na sociálnych sieťach, čo sa ukázalo ako veľmi efektívne. Napríklad v geolokačných príspevkoch sme sa hrali so slovom „BRA” a zakomponovali ho do názvov miest ako BRAtislava, Brezová pod BRAdlom, DúBRAva či SoBRAnce. Tento nápad zaujal ľudí na lokálnej úrovni a pritiahol pozornosť k dôležitej téme prevencie rakoviny prsníka.

Celkovo nám sociálne siete umožnili osloviť široké publikum, pričom zároveň zdôraznili význam samovyšetrenia prsníkov. Kreatívne spracovanie a lokálne zameranie pomohli kampani získať väčšiu viditeľnosť a pozitívny ohlas, čo bolo naším hlavným cieľom. Dôraz na prevenciu prostredníctvom hravého a zároveň edukatívneho obsahu tak rezonoval medzi cieľovou skupinou nielen v mestách, ale aj v maličkých obciach po celom Slovensku.

Ako ste pri kampani mysleli na rôzne cieľové skupiny? Boli nejaké špeciálne prístupy pre mladé ženy, staršie generácie alebo mužov, ktorí by mohli byť podporou?

Cielenie na rôzne cieľové skupiny sme z časti zabezpečili práve prostredníctvom influenceriek, ktoré boli v rôznom veku s rôznymi záujmami, takže aj ich štýl komunikácie je rôzny, čím sme oslovili vždy inú časť cieľovej skupiny. Táto téma sa totiž týka všetkých žien v rôznom veku. Na druhej strane sa však výrazne týka aj mužov (rakovina prsníka môže ojedinele postretnúť aj ich), a to hlavne prostredníctvom žien. Každý muž má vo svojom okolí ženu, na ktorej mu veľmi záleží – či už je to mama, manželka, partnerka, kamarátka alebo dcéra… Ak ochorenie postretne jemu blízku ženu, výrazne to ovplyvní život danej rodiny. Prístupov sme mali teda viacero, ale nakoľko máme ešte veľa plánov pred sebou, zatiaľ by som to detailnejšie neprezrádzala.

Narazili ste pri realizácii kampane na nejaké prekážky, napríklad kvôli citlivosti témy alebo pravidlám sociálnych sietí? Ak áno, ako ste ich vyriešili?

Od začiatku sme si dávali pozor ako tému správne uchopiť, koho osloviť, s kým spolupracovať a myslím, že sme to úspešne zvládli. To výrazne prispelo k tomu, že pri samotnej realizácii sme sa už nemuseli pasovať so žiadnymi prekážkami alebo výraznými problémami.

Prečítajte si: Význam osvety o rakovine prsníka: Príbeh Janky Šiškovej a jej posolstvo ženám

Ocenenie Zlatý Středník je naozaj veľký úspech. Čo pre vás ako firmu táto cena znamená a ako ste ju vnímali vo vzťahu k tejto kampani?

Už samotná nominácia na short list nás milo prekvapila a na slávnostné odovzdávanie cien sme išli hrdí, nech už by bol výsledok akýkoľvek. Ocenenie v kategórii „Kreatívna idea“ (2. miesto) bolo veľkým zadosťučinením, ale zároveň aj motiváciou pokračovať v tejto kampani ďalej a hľadať nové idey ako tému priblížiť ďalším ženám.

Plánujete pokračovať v tejto téme? Má značka Mila ambíciu byť dlhodobým podporovateľom ženského zdravia?

V téme určite chceme pokračovať ďalej. Pre rok 2025 máme už viacero nových nápadov ako komunikáciu posunúť opäť o kúsok ďalej. Verím, že nás nič nezastaví a podarí sa nám pokračovať v nastavenej komunikácii. Zostávame však pri téme NO BRA DAY a nie je zatiaľ našou ambíciou púšťať sa do iných tém súvisiacich so ženským zdravím.

Čo by ste odkázali ženám a mužom, ktorí sledujú kampaň Mila? Ako ich motivovať, aby sa aktívne zaujímali o svoje zdravie a zdravie svojich blízkych?

Každý rok je na Slovensku diagnostikovaných takmer 4 000 prípadov rakoviny prsníka, pričom až 30 % z nich je odhalených v pokročilom štádiu. Preto je nesmierne dôležité, aby si ženy pravidelne robili samovyšetrenie a vedeli včas odhaliť akékoľvek zmeny. Samovyšetrenie prsníkov je niečo, čo môže urobiť každá žena doma a nepotrebuje na to nič iné, iba svoj čas a svoje ruky. Zopár jednoduchých dotykov je ideálne vykonávať každý mesiac, v 3. až 5. deň po skončení menštruácie. Vyzývame všetky ženy, aby dbali o svoje zdravie, pravidelne sa kontrolovali a nezabúdali na seba. Venujte si tento dôležitý moment, urobte si samovyšetrenie prsníkov podľa jednoduchého návodu. Pamätajte, že prevencia je základ a na svoje zdravie netreba zabúdať, nielen počas No Bra Day, ale every day.

Ak by ste mali kampaň zhodnotiť jednou vetou, čo by ste povedali? A čo vám osobne táto kampaň dala?

Značka Mila motivuje ženy, aby sa starali nielen o svoju krásu, ale aj o svoje zdravie, pretože pravidelné samovyšetrenie môže zachrániť život.

Mne osobne kampaň dala dosť veľa a to hlavne cez silné príbehy žien, ktoré si týmto ochorením prešli, ale aj cez výpovede lekárov, ktorí sa s touto ťažkou témou boria každý deň. A ak sa nám podarilo presvedčiť aspoň jednu ženu (ja sama však viem o niekoľkých z môjho najbližšieho okolia), aby si pravidelné samovyšetrenie zaradila do svojho kalendára, pokladám to za úspech a teším sa na ďalšie výzvy v tomto roku.

Ak sa chceš dozvedieť viac o tom ako si robiť samovyšetrenie, klikni sem: https://linktr.ee/mila_nobraday

zdroj foto: I.D.C. Holding

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu