10 nepríjemných zvykov na pracovisku, ktorých by ste sa mali zbaviť

To, ako sa správate na pracovisku, nemá vplyv len na vás a na vašu kariéru, ale môžete sa stať nepríjemným aj pre vašich kolegov. Čo sú najčastejšie pracovné zlozvyky?

1. Príliš veľa prestávok

„Keď máte 20 alebo 30 rokov, máte veľa energie a hormónov a venujete veľa času na flákanie, prestávky na fajčenie a rozhovory,“ hovorí Ketan Kapoor, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ softvéru na hodnotenie talentov Mettl. Do 40-tky by však všetok váš čas v kancelárii mal byť produktívny, nie rekreačný. „V tomto veku klesá vaša energetická hladina a nebudete schopní žonglovať s úlohami tak efektívne,“ vysvetľuje. To neznamená koniec všetkých spoločenských stretnutí, ale jednoducho si viac všímajte, ako trávite čas v kancelárii.

2. Sťažovanie sa

„Keď máte po 30-tke, ste príliš starý na to, aby ste sa sťažovali na svoje organizačné nedostatky a ospravedlňovali nedokončenie svojej práce,“ hovorí Kapoor. “Teraz máte autoritu a členovia tímu sa na vás pozerajú pre vašu motiváciu, hnaciu silu a vášeň.”

Aj keď sa v spoločnosti necítite dobre, je dôležité, aby ste si nasadili pozitívnu tvár kvôli svojmu okoliu – nehovoriac o sebe. “Šírenie negativity nielenže bráni vašej vlastnej úrovni produktivity,” vysvetľuje, “ale aj ostatným, ktorí sú ovplyvnení takouto negativitou.”

pexels.com

3. Častá kontrola telefónu a osobných e-mailov

„Zakaždým, keď presuniete svoju pozornosť, aby ste sa rýchlo pozreli na e-maily a telefón, trvá ďalšie dve až tri minúty, kým sa úplne koncentrujete a sústredíte sa na svoju prácu,“ vysvetľuje Kapoor. Keď máte viac práce ako kedykoľvek predtým, je načase, aby ste sa sústredili v každej minúte strávenej v kancelárii. Namiesto náhodného pozerania do svojho smartfónu, keď sa nudíte, „naplánujte si cez deň konkrétne prestávky na neproduktívnu prácu, ako je kontrola telefónu alebo e-mailu“.

4. Pohľad na hodiny

“Aby ste si udržali tempo, musíte si uvedomiť, že vaša práca nezačína a nekončí podľa času,” hovorí Sylvia LeRahl, zakladateľka strategickej poradenskej stránky Membership Fix. Namiesto toho, aby ste neustále hľadeli nahor na hodiny, aby ste videli, koľko času zostáva do obeda, je dôležité si uvedomiť, že to, čo určuje dĺžku vášho pracovného dňa, nie je čas, ale množstvo práce, ktoré ste urobili. „Všetko, na čom záleží, je dodávať výsledky,“ vysvetľuje.

Prečítajte si: Prečo je skvelé používať Google Analytics a ako s ním pracovať?

foto: unsplash.com

5. Ohováranie

„Mnohí odborníci na vedenie sa zhodujú, že ohováranie je kľúčovým ukazovateľom nezdravej organizácie,“ hovorí Val Grubb, kariérny kouč v TONE Networks. „Zamestnanci sú príliš zaneprázdnení bodaním jeden druhého do chrbta na to, aby skutočne vykonali prácu a/alebo fungovali ako tím,“ vysvetľuje. Sústreďte sa teda na svoju prácu, nie na ostatných. A pamätajte – ak nemáte čo povedať, nehovorte to.

6. Jete nezdravé jedlo, pretože je to pohodlné

Iste, môže byť jednoduchšie vybrať si McDonalds počas obedňajšej prestávky – alebo možno dokonca len keksík z automatu – ale výber jedál, ktoré urobíte počas pracovného dňa, vás sprevádza domov.

Podľa jednej štúdie publikovanej The Nutrition Study jednotlivci, ktorí v práci dostávali zdravšie jedlá, pokračovali v „približovaní výberu potravín k výživovým odporúčaniam“ počas zvyšku dňa. Aj keď možno nebudete môcť požiadať svoju spoločnosť o zdravé jedlá, môžete sa k tomu dostať blížšie. Stojí to viac ako tých päť až desať minút navyše, ktoré vám môže zabrať príprava niečoho výživného a chutného.

7. Fajčíte v práci

Fajčenie môže byť zlozvykom kdekoľvek to robíte, ale na pracovisku je to osobitný zabijak produktivity. Podľa štúdie Occupational & Environmental Medicine pracovníci, „ktorí pokračovali vo fajčení počas dvoch rokov, mali výrazne väčšiu celkovú stratu produktivity na pracovisku v porovnaní s tými, ktorí zostali nefajčiarmi“. Aj keď je ťažké prestať fajčiť, mohol by byť aspoň čas pokúsiť sa tento návyk vynechať počas práce.

fajcenie
foto: pexels.com

8. Máte veľké ego

Iste, vaša práca vám môže zvýšiť ego – ale to neznamená, že ak do práce privediete veľké ego, prinesie to pozitívne výsledky. Podľa výskumníkov z University of South Florida „jednotlivci s vysokým narcizmom sa správali kontraproduktívnejšie, ako jednotlivci s nízkym narcizmom“. Mnohým sféram vášho života by však prospelo zníženie ega – stačí pridať na zoznam ešte vaše pracovisko.

9. Hovoríte namiesto toho, aby ste niečo urobili

Ak chcete napredovať vo svojej kariére, hovorte menej a robte viac. V štúdii publikovanej v Personal Psychology výskumníci zistili, že proaktívna osobnosť bola spojená s inováciami, politickými schopnosťami a kariérnou iniciatívou, ale negatívne spojená s rozprávaním. Inovácia a iniciatíva sú zase spojené s rastom platov a povýšením, zatiaľ čo rozprávanie nie. „Byť videný a nepočutý“ je jednou z tých rád, ktoré vám budú dobre slúžiť aj naďalej.

10. Nakláňate hlavu smerom k obrazovke

Keď stojíte pred jasným, lesklým predmetom – t.j. obrazovkou počítača – prirodzenou reakciou je nakloniť hlavu smerom k nej, aby ste lepšie videli. Toto je však dôležitý zvyk, ktorého sa v záujme zdravia musíte zbaviť. Podľa štúdie publikovanej v Applied Ergonomics výskumníci zistili, že u kancelárskych pracovníkov, ktorí hlásili bolesti krku a ramien, bola silná tendencia nakláňať hlavu dopredu a ohýbať krk. Zatiaľ čo ortézu na chrbát a krk nikto neodporúča, trocha sebakontroly a vytvorenie nových návykov povedie k úľave od bolesti. Prečítajte si 10 tipov, ako si chrániť svoj zrak pred zhoršením

Zdroj: bestlifeonline.com