Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ TIPY BLOG INŠPIRÁCIE MAGAZÍN ODPORÚČANÉ OSOBNÝ ROZVOJ PSYCHOHYGIENA

12 spôsobov, ako si zaručene zlepšíte náladu

Zdieľať

Aj úplne jednoduché veci vás môžu urobť šťastnejšími. Neveríte? Pozrite si týchto 12 činností, vďaka ktorým doslova rozkvitnete.

1. Cvičte 10 minút

Cvičenie vás udrží zdravých a pomôže vám žiť dlhšie. Ale vedeli ste, že má aj niektoré reálne duševné výhody? Štúdia z roku 2018 publikovaná v Journal of Happiness Studies zistila, že fyzická aktivita zvyšuje vaše šance na to, že budete šťastní, aj keď je to len 10 minút fyzickej aktivity týždenne. Zdá sa, že je čas nájsť si cvičenie, ktoré sa vám páči, a praktizovať sa ho, aby ste si udržali dobrú náladu.

2. Pozrite si vtipné video

Všetky tie zábavné videá s mačkami, ktoré sa šíria po internete, sú v skutočnosti celkom prospešné. Štúdia z roku 2014 publikovaná v časopise Advances in Mind-Body Medicine zistila, že tí, ktorí si 20 minút pozreli pár vtipných videí, mali v slinách výrazne nižšiu hladinu stresového hormónu kortizolu ako tí, ktorí 20 minút pokojne sedeli a nič nerobili.

3. Pošlite nejaké selfie

Aj keď príliš veľa času stráveného pred obrazovkou neprospieva vášmu duševnému zdraviu, pravidelné fotenie selfie pre svojich priateľov môže skutočne posilniť vaše šťastie. Štúdia z roku 2016 publikovaná v časopise Psychology of Well-Being zistila, že používanie technológie týmto spôsobom vám môže skutočne pomôcť poraziť smútok.

foto: pexels.com

4. Prejdite sa po vonku

Nič nie je také zlé, aby to malá prechádzka na slniečku nenapravilo, však? Štúdia z roku 2015 v časopise Landscape and Urban Planning zistila, že aj menej ako hodina chôdze po vonku spôsobí, že sa budete cítiť šťastnejší. Ale to nie je všetko: Výskumníci tiež videli ďalšie výhody trávenia času vonku – zníženú úzkosť a lepšiu pamäť.

5. Čítajte v parku

Ak hľadáte viac outdoorových aktivít, ktoré môžete robiť práve teraz, porozmýšľajte o čítaní v parku. Štúdia z roku 2014 v časopise International Journal of Environmental Research and Public Health zistila, že ak vezmete do ruky deku a dobrú knihu a povaľujete sa uprostred nejakého zeleného porastu, okamžite sa budete cítiť šťastnejšími. Čím viac zelene bude v okolí, tým lepšiu náladu budete mať.

6. Doprajte si viac spánku

Ako dospelý človek môžete zostať hore dlho a nikto vás za to nebude karhať. Ale možno mali vaši rodičia pravdu v tom, keď vás posielalali spať skôr. Prieskum spoločnosti Amerisleep s účasťou 2 000 ľudí sa zameral na súvislosť medzi spánkom a šťastím a zistil, že najšťastnejší ľudia spia len o niečo viac ako 7 hodín za noc, zatiaľ čo menej ako 6,8 hodiny spánku viedlo k pocitu presného opaku.

Foto: unsplash.com, bruce mars

7. Zavolajte rodičom

Ak svojim rodičom prejavíte lásku, okamžite vám to dodá veľkú dávku šťastia. V štúdii z roku 2010 publikovanej v časopise Proceedings of the Royal Society B vedci zistili, že niečo také jednoduché, ako je počuť hlas rodiča, vás môže okamžite upokojiť a poskytnúť vám pocit šťastia, ktorý bude trvať dlho po zložení telefónu.

8. Tešte sa z maličkostí

Šťastie nemusí byť zložité. Štúdia z roku 2016 zverejnená v časopise Journal of the Association for Consumer Research zistila, že najväčšiu radosť ľuďom prinášajú jednoduché radosti v živote. Či už trénujete aportovanie so psom alebo si zdriemnete na dvore, nájdite si každý deň čas na pár malých pozitívnych drobností.

9. Míňajte peniaze na iných

Keď si kúpite niečo pre seba, môžete mať na chvíľu dobrý pocit, ale skutočný spôsob, ako byť šťastný, keď príde na míňanie peňazí, je kúpiť niečo pre niekoho iného. Aspoň to zistila štúdia z roku 2013 publikovaná v časopise Journal of Personality and Social Psychology. Navyše, poriadne tým zabodujete u svojich priateľov a blízkych.

10. Buďte láskavejší

Aj keď míňanie peňazí na niekoho iného vás môže urobiť šťastnými, aj láskavosť vo všeobecnosti má tento účinok. Štúdia z roku 2018 publikovaná v časopise Journal of Experimental Social Psychology zistila, že ak budete milí k ostatným, bude to prospešné aj pre vašu pohodu, či už ide o rozdávanie komplimentov alebo len počúvanie niekoho, kto sa potrebuje porozprávať.

11. Urobte niečo kreatívne

Kto hovorí, že musíte byť dieťa, aby ste si užili hru s umením a remeslami? Výskum z roku 2016 publikovaný v časopise Journal of Positive Psychology zistil, že robiť niečo kreatívne každý deň – či už je to maľovanie, tvorenie alebo písanie – vám pomôže v živote prekvitať. Vďaka tomu sa budete cítiť šťastnejší a pozitívnejší. Tak a teraz je ideálny čas začať s novým kreatívnym koníčkom, ktorý ste vždy chceli vyskúšať!

12. Spoznávajte nových ľudí

Zlou správou je, že online priatelia sa nedajú úplne porovnávať s tými skutočnými. Aspoň to zistili výskumníci v štúdii z roku 2013 publikovanej v časopise PLoS One. Tá ukázala, že pokiaľ ide o šťastie, nič sa nevyrovná stretnutiam s novými ľuďmi tvárou v tvár. Dobrou správou je, že v súčasnosti už existuje veľa spôsobov, ako sa po pandémii spojiť s ľuďmi.

Zdroj: bestlifeonline.com, pixabay.com

 

REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

X