15 trikov, ktoré vám uľahčia život

0
15 trikov, ktoré vám uľahčia život
pixabay.com

Predstavte si, že sa váš život zrazu zjednoduší, a nie preto, že by ste museli meniť niečo zásadné. Stále máte tú istú prácu, priateľov a rodinu, ale akoby zázrakom – všetko je ľahšie. Znie to dobre, však?

Svoj život si môžete uľahčiť, len musíte použiť niektoré inteligentné a čas šetriace stratégie, ktoré zvýšia vašu produktivitu a efektívnosť.

1. Spite o 30 minút dlhšie, ako obyčajne, keď potrebujete byť produktívni

Včasné prebudenie zažíva veľký boom, ale výskumy naznačujú, že spánok len o 30 minút dlhší, ako je obvyklé, dokáže s vašou úrovňou produktivity urobiť zázraky, a to znížením ospalosti, únavy a napätia. Ak si chcete dopriať kvalitný spánok, prečítajte si tieto tipy.

2. Buďte všade načas

Stále meškáte? Naplánujte si dôležité udalosti tak, aby sa začali o 10 až 15 minút skôr, ako je ich skutočný čas začiatku, aby ste zabránili meškaniu, a držte sa toho. To, že máte čas navyše, vás častokrát zbaví napätia. Urobte si z toho zvyk a užívajte si to, že si človek, ktorý je vždy načas!“

3. Automatizujte svoje účty, úspory a investície

Namiesto toho, aby ste sa trápili dátumami, kedy je splatnosť faktúr a koľko by ste mali každý mesiac ušetriť, využite výhody technológií na nastavenie automatických prevodov a platieb účtov.

„Keď som využila silu automatizácie svojich úspor, poistenia a investícií, môj svet sa zmenil takmer cez noc,“ hovorí Leanne Jacobs, expertka na bohatstvo. „Keď necháme veci na seba, aby sme to spravovali, zdá sa, že to bude vždy na zozname úloh, ktoré budú zajtra.“

4. Nahrajte správu do hlasovej schránky

Niektorí uprednostňujú telefónne hovory, ale v dnešnej digitálnej dobe môže byť využívanie rýchlych textových správ alebo e-mailov omnoho časovo efektívnejšie. Ak dáte ľuďom vedieť, ako vás najlepšie kontaktovať, aby ste dosiahli rýchlu odpoveď, ušetrí vám to čas a znížite počet zbytočných telefónnych hovorov. Ďalšie fakty o vašom telefóne nájdete v týchto 12 úžasných funkciách, ktoré ste o svojom smartfóne netušili.

 

5. Robte svoju najťažšiu prácu medzi 14:00 a 15:00

Výskum uskutočnený na Kalifornskej univerzite zistil, že u väčšiny ľudí sa pozornosť začína zvyšovať o 11:00 a vrcholí medzi 14:00 a 15:00, potom pozornosť výrazne klesá. Ak si vyhradíte túto popoludňajšiu hodinu na svoje najdôležitejšie a najnáročnejšie úlohy, budete môcť využiť prirodzenú koncentráciu vášho mozgu.

zena pocitac
Foto: pixabay.com

6. Určte si vo svojom kalendári voliteľné udalosti

Ak máte úplne šialený deň, týždeň alebo mesiac, je prirodzené dať si pauzu. Ukázalo sa, že na to môžete použiť samostatný „voliteľný“ kalendár na vaše koníčky alebo rozvoj. Caroline Liu, autorka knihy The Muse, vysvetľuje: „Do tohto kalendára vložte všetko, čo nie je povinné. V mojom živote to zahŕňa profesionálne podujatia, programy osobného rozvoja, miestne aktivity a pokojné sledovanie televízie. Toto sú udalosti, ktoré asi nebudem vedieť všetky stihnúť, ale sú prvé, ktoré zrealizujem, keď sa cítim v strese.“

7. Vyberte si tri farby šatníka a držte sa ich

Urobte to a už nikdy nebudete musieť premýšľať o tom, ako sa znovu obliecť. Ak všetko ladí, kombinovanie kúskov sa stáva neuveriteľne jednoduchým. Znie to príliš nudne? Vyberte si zopár farebných kombinácií, o ktorých viete, že fungujú, a nakupujte oblečenie iba v týchto farbách.

Napríklad čierna, červená a biela; námornícka, tyrkysová a biela; hnedá, oranžová a béžová, navrhuje Kathy Wertheim, výkonnú manažérku zbierky, ktorá používa túto metódu. Táto stratégia tiež uľahčuje balenie častým cestujúcim. Vyberte si jednu farebnú kombináciu a držte sa jej, aby ste dosiahli najrýchlejšiu dobu balenia.

8. Svoje e-maily kontrolujte iba trikrát denne

Mnoho ľudí má pocit, že sú celý deň pripútaní k svojej mailovej schránke a neustále hasia jeden oheň za druhým. Namiesto toho, aby ste sa zapojili do stáleho prúdu úloh, stanovte si limit, koľkokrát za deň skontrolujete svoj e-mail.

„Nekontrolujem svoje e-maily viac ako trikrát denne, pretože práca plodí ďalšiu prácu,“ povedala pre Well + Good Anna Kaiser, trénerka celebrít a podnikateľka. Navyše môžete zistiť, že e-maily, ktoré si vyžadovali vašu „urgentnú“ pozornosť, sa nakoniec sa urobia samé. „Ak prestanete a necháte ho dve hodiny iba dusiť, zvyčajne sa všetko vyrieši samo.“

9. Každé rozhodnutie zúžte na tri možnosti

„Máme veľa možností, ale veda naznačuje, že ak máme priveľa možností, vedie to k veľkému stresu a menšiemu pocitu šťastia pri výbere, ktorý urobíme,“ hovorí Scott Crabtree, konzultant, ktorý učí vedu o šťastí na pracovisku . „Ak si vyberiete zo 100 možností, cítite sa ohromení a existuje 99 vecí, ktoré nedostanete, keď si vyberiete jednu. Ak si vyberiete z troch možností, môžete ich ľahko porovnať a cítiť sa spokojnejší s výberom, ktorý urobíte.“

10. Nastavte chladničku a špajzu tak, aby ste videli presne to, čo máte

Možno nie ste pripravení naplno sa venovať štýlu Marie Kondo, ale jej rady o tom, ako si usporiadať jedlo, majú veľký zmysel: „Keď na prvý pohľad uvidíte všetko, čo je vo vašej komore, prestanete kupovať duplikáty a zbytočne skladovať zásoby. “ Pretože posledná vec, ktorú potrebujete, je ďalší výlet do obchodu s potravinami, kde si môžete kúpiť veci, ktoré už máte.

11. Nechajte niekoho zášť odpustiť niekomu

Či už si skutočne dáte čas na to, aby ste zavolali svojmu bývalému najlepšiemu priateľovi a povedali mu, že mu odpúšťate, alebo psychicky odpúšťate svojim rodičom nepríjemné chvíle v detstve, veda má jasno v jednej veci: odpúšťanie ľuďom uľahčuje náš život , menej stresujúce a potenciálne ešte dlhšie.

12. Keď nabudúce budete mať negatívnu emóciu, zapíšte si to

Zložité emócie – smútok, ľútosť, hanba atď. – zaberajú veľa pozornosti a priestor v mozgu. Namiesto toho, aby ste na nich zotrvali a umožnili im, aby sa vám premávali hlavou, uvoľnite časť psychického tlaku tak, že si presne zapíšete, ako sa cítite, zmačkáte papier a odhodíte ho do koša. Je to nielen uspokojivé cvičenie, ale veda ukazuje, že zapísanie svojich pocitov vám môže pomôcť objasniť svoje myšlienky a pocity a potom prejsť k lepším veciam.

13. Vytvorte cheat list

Ak zistíte, že neustále hľadáte stále rovnaké typy informácií, či už sú to štatistické údaje o vašom podnikaní alebo priemysle, správny formát určitého typu dokumentu alebo telefónne číslo niekoho, existuje jednoduchý spôsob, ako to vyriešiť: ťahák. Zostavte dokument so všetkými informáciami, ktoré najčastejšie hľadáte, a majte ho pripravený.

14. Na usporiadanie hesiel použite technológiu

Využite jednu z mnohých dostupných možností na bezpečné ukladanie hesiel. Či už používate webový prehliadač, aplikáciu alebo niečo iné, existuje veľa spôsobov, ako to urobiť bezpečne, a zaistiť, že už nikdy nebudete musieť strácať čas hľadaním hesla – alebo ešte horšie, hľadaním odpovedí na bezpečnostné otázky.

15. Unfollowte ľudí, ktorých nepoznáte

Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila Pace University, vám títo ľudia pravdepodobne spôsobujú len to, že sa cítite zle. Vedci zistili, že ľudia, ktorí často používali Instagram a sledovali vyšší počet neznámych ľudí (celebrity, influenceri a náhodní ľudia), boli náchylnejší na sociálne porovnávanie a depresívne príznaky. Navyše, s menším počtom príspevkov na pozeranie, pravdepodobne zbytočne strácate menej času zo svojho dňa nekonečným rolovaním.

Foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie