Facebook zdieľa naše údaje tretím stranám

0
Facebook zdieľa naše údaje tretím stranám
Foto: pixabay.com

Nedávno ste pravdepodobne zachytili škandál s poskytnutím osobných údajov z 87 mil. Facebook účtov spoločnosti Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg sa ospravedlnil a uznal „nesprávne“ nakladanie s údajmi, avšak podľa COO Sheryl Sandberg nikdy osobné údaje nepredávali.

Či už sa získané informácie využili na ovplyvnenie voličov (USA), alebo nie, je v našom prípade irelevantné.

Bežného užívateľa zaujíma, ako k neregulovanému úniku údajov z môjho osobné profilu a údajov o mojich kamarátoch, vôbec dôjde.

Užívateľ, ktorý rád trávi facebookový čas na kvízoch, hrách a appkách pred ich použitím súhlasí s prístupom k uživateľským údajom, obrázkom, zvukovým správam. To, že údaje preliali do analytickej databázy mimo Facebook, je neprijateľné. Ale nikto užívateľa predsa nenútil pochutnať si na „syre zadarmo“.

mobil, dáta, udaje, facebook, marketing
Foto: pixabay.com

Mali by sme si ako užívatelia sociálnych sietí, ale aj iných vymožeností technického sveta (vrátane wifi zadarmo, stiahnutých appiek, cookies s kávou, atď.), dávať väčší pozor. Je na každom z nás, aké digitálne stopy zanechávame. Môžeme ovplyvniť to, aké obrázky zdieľame, s kým sa v digitálnom svete prepájame, čo vyhľadávame, aké aplikácie sťahujeme, cez aké kanály komunikujeme a koľko súkromia do online sveta vypustíme.

Ako užívateľ sa snažím minimalizovať únik dát, ktoré nie sú verejné. Avšak nezabránim, aby moje údaje, ku ktorým má prístup Google, Facebook, Youtube, LinkedIn, WhatsApp a dokonca wifina v kaviarni, zneužili práve na cielené marketingové aktivity a iné manipulačné techniky.

Ak chcete vedieť, ako využiť Facebook na maximum, prečítajte si tento článok.

pocitac, udaje, facebook, marketing
Foto: pixabay.com

Len vďaka vyprofilovaným a detailným informáciám sa marketéri a politici snažia na nás cez množstvo kanálov cieliť svoj obchodný odkaz. Chcú nám ponúkať relevantné a optimálne veci, o ktoré eventuálne prejavíme záujem. Nepovažujem to ani za dobré, ani za zlé – je to tak, a s informáciami sa obchoduje.

Mám Facebook (Instagram) rada a určite neplánujem zrušenie účtov. Ono to totiž nemá zmysel. Informácie o Vás Big Data už dávno má a sú na predaj. Avšak chráňte svoje deti, blízkych a súkromie maximálne ako môžete. Využívajte sociálne siete radšej ako marketér a obchodník na cielenie obchodného odkazu.

pocitac, udaje, facebook, marketing
Foto: pixabay.com

Ak Vás práve marketingové využitie Facebooku či Instagramu zaujíma, tak sa pridajte do mojej skupinky na FB instabreakfast a veľmi sa poteším Vášmu followovaniu na Instagrame instaranajky. Pravidelne vysielam LIVE na Instagrame, takže sa môžete aj e-vidieť a využívať sociálne siete na vzájomnú podporu a komunikáciu.

Vaša TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie