Kancelária – miesto, kde rozvíjate svoj biznis

kvety notebook
pixabay.com

Zariaďujete si kanceláriu a neviete presne postup podľa ktorého sa riadiť? Poprípade potrebujete pár rád a tipov ako na to? Kancelária je miesto, v ktorom bude tráviť dosť pracovného času. Človek sa v nej musí cítiť príjemne no zároveň musí byť praktická a funkčná.

Ak sa jedná o kanceláriu, ktorú budú vaši klienti navštevovať, je veľmi dôležité, aby vás reprezentovala a vzbudzovala profesionalitu. Na druhej strane, možno pracujete z domu, a práve preto ju potrebujete oddeliť od priestoru, kde bývate, a zariadiť tak, aby vyhovovala vašim pracovným potrebám a bola dôstojným miestom na stretávanie s klientmi.

1. Oblasť podnikania

Je veľmi dôležité si na začiatku definovať, o akú pracovnú oblasť podnikania ide. Právnická firma? Developerská spoločnosť? IT technológie? Účelu podnikania potom treba prispôsobiť veľkosť, tvar, vybavenie i rozpoloženie nábytku.

2. Hra svetla a farieb

Výber farby bude ovplyvňovať vaša korporátna identita, teda farba loga a celková dizajnová prezentácia firmy na trhu. Na stenu je skvelým doplnkom mať umiestnené logo v drevenej, kovovej či plastovej podobe.

Svetlo je dobré mať v prvom rade z prirodzeného zdroja. Čím viac okien, čím väčšie okná, čím lepšie orientovaná kancelária k slnku, tým lepšie. Ak je prirodzeného svetla málo, treba hľadať umelé. To treba predovšetkým umiestniť nad zóny kancelárie, kde budete písať či čítať.

Prečítajte si aj článok 12 inspirácií na prácu na doma

nabytok
Foto: pixabay.com

3. Nábytok

Nábytok je asi najťažšia vec zo všetkých. Prečo? Pretože každý chce jednoznačne spojiť krásny dizajn s funkčnosťou. Prvým dôležitým kusom je výber stolov. Dnes sú v móde krásne jednoduché, tenké stoly s hliníkovými či kovovými nožičkami, ktoré v kombináciu s tmavou podlahou vytvárajú dojem luxusu.

Stôl by mal byť priestranný, aby sa na neho zmestili nie len papiere, ale i monitory či notebook. Poličiek a skriniek sa neodporúča mať veľa, niekedy je však firemnej dokumentácie toľko, že iná cesta ako veľké dlhé skrine neexistuje.

4. Stolička a kreslá

Stolička by mala byť ergonomická, aby podporovala vaše správne sedenie. V kancelárii by malo byť aj miesto pre klientov či iné návštevy. Tam sa odporúča ísť do kresiel, ktoré oddelia miesta pre zamestnancov a návštevu.

5. Kvetiny

Nábytok, stoličky, kreslá… Čo však dekorácie? Dekorácie sú široký pojem a ťažko definovať, aké by sa vám hodili. Minimálne jedna kvetina by však chýbať nemala. Dobrou voľbou môže byť napríklad bonsai. Je veľmi populárny a vašej kancelárii dodá tú pravá atmosféru.

bonsai
Foto: pixabay.com