Na prvú Bizniskonferenciu v Bratislave si zvolili Akčné ženy magický dátum 22. november 2019. Impact Hub v centre Bratislavy sa naplnil účastnikmi nielen z Bratislavy, ale i stredného Slovenska.
Prvá Bizniskonferencia bola zameraná na to, ako komunikovať prostrednictvom sociálnych sieti s dôrazom na Facebook a Instagram. Dôležitú úlohu v biznise zohráva aj komunikačný kanál Linkedln, ktorý používa aktuálne už 600 000 Slovákov. Ivana Brutenič porozprávala, ako môžu podnikatelia využiť LinkedIn na budovanie osobnej a firemnej značky alebo zvyšovanie B2B predaja.
Diskutovalo sa tiež o veľkom fenoméne sociálne podnikanie a možnostiach, ktoré je možné aktuálne využiť vďaka Centru pre sociálnu ekonomiku . Vzdelávať sa online je možné na túto tému aj vďaka Akadémii sociálnej ekonomiky www.akademiase.sk. Pojmy nám objasnila dvojica Jana Vlašičová a Richard Fekete zo Slovenskej sporitelne. .
Simona Mištíková a Martina Pálešová z agentúry Divino sa zaoberali Facebookom a Instagramom. Dozvedeli sme sa, ako pristupovať k tvorbe obsahu a aký je rozdiel medzi organickým a plateným dosahom. Rozbiehač Juraj Kováč. Jeho prezentácia Ako si overiť životaschopnosť nápadu bola veľmi dynamická. Radil v praktickej rovine, ako zistiť, či je náš nápad vhodný na podnikanie. Nemusíme sa pritom držať pôvodného nápadu, ale ho modifikovať a spraviť niečo iné, čo bude mať väčší úspech. Juraj predviedol aj vzorovú kalkuláciu produktu, ktorý by sme mohli ponúkať a vysvetlil, čo všetko vstupuje ako náklady a z čoho vypočítame zisk.
Martin Mažár sa podelil o svoj osobný príbeh a transformáciu z obchodníka na podnikateľa. Venoval sa aj najväčším chybám, ktoré robíme na Facebooku pri predaji. Sociálne siete prirovnal k “peniazovodu”, v ktorom máme však niekoľko dier. “Ak máme eshop, musíme sa na Facebooku zamerať na promovanie produktov, ak máme blog, treba postovat články a priviesť ich na svoj web. A vybrať si takú sociálnu sieť, kde sa vyskytuje naša cieľová skupina. Dôležité je uvedomiť si, kde je náš ideálny zákazník a čo mu môžeme ponúknuť. Starší budú skôr na Facebooku, mladšia generácia skôr na Instagrame”.
Zuzana Csontos sa venovala téme osobnej značky. “Našu značku by si klienti mali spájať s nami, alebo vizuálom, ktorý by sme mali používať vo všetkom, či už ide o tvorbu webu, vizitiek, alebo cenovej ponuky. Všetko, čo robíme, by malo nášmu klientovi priniesť pozitívny a emotívny zážitok:” Aj o tom bola jej praktická prednáška.
Tamara Gončárová rozprúdila náladu rozdávaním perníkových srdiečok za odpovede na jej otázky. Rozprávala o tom, ako efektívne využívať Instagram na to, aby prinášal zisk.
Oliver Jakubík si ihneď získal publikum svojím vtipom a sebairóniou a jeho prezentácia o email marketingu bola tak nielen náučná, ale aj pútavá. Rozprával napríklad po tom, ako vytvoriť predmet vášho emailu tak, aby bol zaujímavý, a ako podať predmet podnikania tak, aby zákazníka oslovil a vtiahol do problematiky.
Networking v plnom prúde
Slovo dostali aj prítomní podnikatelia, ktorí mali možnosť vystúpiť pred ostatných a podeliť sa o to, čomu sa venujú. Súčasťou programu bola aj tombola. Všetkým, ktorí venovali dary, ďakujeme.
Večer sme sa stretli s podnikateľmi Stankou Šeminskou, Štefanom Kozákom a Dušanom Plichtom. Stanka Šeminská sa podelila o svoje začiatky podnikania, keď sa počas materskej rozhodla, že sa bude venovať niečomu inému ako dovtedy.
Nasledoval Štefan Kozák, zakladateľ livemarketingovej agentúry CreativePro, ktorý rozprával o tom, čo ho na ceste za podnikaním najviac inšpirovalo, kto mu pomohol a najviac ho podporil. Dôraz kládol na dôležitosť vytvárania a udržiavania kvalitných vzťahov.
Dušan Plichta sa zameral na tému výživy a vyzdvihol aj to, že človek musí vo svojom živote dosiahnuť určitý balans, aby fungoval, pretože neustála práca ho môže priviesť k vyhoretiu.
https://www.instagram.com/p/B5cG2LYnuVo/
Koučingovú zónu nám zabezpečila spoločnosť Pro business solutions. Ďakujeme všetkým účastnikom, spíkrom a rovnako našim partnerom za skvelú atmosféru a tiež podporu prvej Bizniskonferencie v Bratislave.
Vďaka patrí rovnako umelkyni Ive Nechalovej. Vďaka nej si účastnici odniesli z konferencie nie len informácie, ale i vizuálny zážitok. Do jej vedomých obrazov, ktoré inšpirujú k akcii sa mohli zapozerať počas každej prestávky. V neposlednom rade ďakujeme za skvelý Cake bar excelentnej cukrárke a značke Víkendové mlsanie.
https://www.instagram.com/p/Bq7KenbAV-Y/