Šesť krokov k dobrej psychohygiene

Životný štýl a najmä neustále sa zvyšujúce tempo spôsobujú, že dochádza k častému vyčerpaniu nejednej z nás. Okrem toho, že nie je dobré zanedbať svoje telo, mali by sme upriamiť pozornosť aj na svoju psychiku.

Ak ste v poslednej dobe zažili veľa stresu a pociťujete, že potrebujete reštart, práve kroky k psychohygiene sú kamarátom, ktorý zaručene pomôže. Jednoducho, treba si dopriať maximálnu starostlivosť. Tak sa udržíte v dokonalej forme a váš život naberie energiu a rýchlejšie obrátky.

1. Pohyb ako základ

Jedným z kľúčov úspešnej psychohygieny je pravidelný pohyb. Práve pohyb zlepšuje duševné schopnosti a rôzne aktivity dokonca napomáhajú i v upevňovaní vedomia vlastnej hodnoty. V neposlednom rade odbúrava psychické napätie, znižuje pocity úzkosti a depresie. Svet sa hneď bude zdať krajší.

V závislosti od typu cvičenia, ktoré uprednostňujete, môžete podporiť stav kostí, naštartovať chudnutie a zvýšiť svalovú silu. Fyzická aktivita počas 30 minút denne nevyžaduje veľa času, ale môže výrazne zlepšiť vaše zdravie.

2. Balans medzi prácou a súkromným životom

Práca má tendenciu pohlcovať veľké množstvo času. Niekedy sa tomu nedá vyhnúť, ale ak vaša práca berie všetok váš čas a energiu, mal by nastať čas, kedy zhodnotíte, ako využívate svoj čas. Udržiavanie pozitívnej rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom môže zvýšiť celkovú spokojnosť a znížiť úroveň stresu.

3. Dostatok spánku

Dobrý spánok je vždy dobrý nápad. Spánok umožňuje telu uzdraviť sa a nabiť, čím vám na ďalší deň poskytne viac energie. Ak vás pred spaním niečo ruší, podniknite kroky na jeho odstránenie. Napríklad stimulantov ako je kofeín, alkohol alebo obrazovky (mobilné telefóny, televízia, notebooky atď.). Vaše telo vám poďakuje za dostatok spánku a čoskoro si všimnete jeho blahodárne účinky!

Prečítajte si aj rozhovor s onkológom Pavlom Demeterom

4. Jedzte a pite s mierou

Zdravé stravovanie sa často môže javiť ako fuška. Aj keď vám do oka padnú skôr polotovary a balené potraviny, môže vás to stáť vitamíny a výživnú hodnotu. Výber zdravých možností je pre vaše zdravie oveľa lepší! Aj keď si to môže vyžadovať trochu viac plánovania, potraviny, ktoré sú čo najbližšie k poľu alebo farme, sú zvyčajne dobrou voľbou.

Nezabudnite na pitný režim, a to aj počas zimných mesiacov! Asi netreba pripomínať, že najlepšia je čistá voda.

5. Urobte niečo pre seba!

Veľakrát sa hovorí o relaxe vo wellnesse a dovolenkách. Relaxácia však môže mať najrôznejšie formy: malá pauza pri kávičke s kamarátkou, obed s priateľmi, prechádzka, čítanie knihy, dýchacie cvičenia či modlitbu. Ak sa počas celého dňa sústredíte na niečo, čo je relaxačné, zlepší sa váš stav mysle a zníži sa úroveň stresu.

Ak chcete spojiť príjemné s užitočným, môžete navštíviť prvú interaktívnu konferenciu na Slovensku, kde sa dozviete množstvo ďalších tipov a rád, ako sa reštartovať čo najefektívnejšie.

6. Využite možnosti prevencie

Každý by mal v prvom rade zhodnotiť, či má dostatok informácií a či chodí na preventívne prehliadky, ktoré by sa nemali zanedbávať. Aj preto vám dávame do pozornosti jedinečnú a konferenciu Pre zdravie ženy.

Hlavným cieľom je motivácia, aby sa ženy a muži zamerali na prevenciu a konečne mysleli aj na seba. Okrem iného, prvá interaktívna konferencia na Slovensku s názvom Pre zdravie ženy sa venuje hlavnej téme Pohyb je život.

Každá si zaslúži maximálnu starostlivosť.

Návštevníci sa môžu tešiť na konzultáciu s odborníkmi a lekármi, ktorí budú vedieť presne zodpovedať na položené otázky. Poradia, ako si správne upraviť jedálniček, vysvetlia vznik rôznych ochorení a priblížia spôsoby liečby. To nie je ani z ďaleka všetko. Prítomní si budú môcť zacvičiť rôzne tipy cvičení, chýbať nebude ani joga či pilates. Samozrejmosťou budú rôzne druhy testov a vyšetrení, či dokonca možnosť darovať krv. 

Zdravie je to najdôležitejšie, čo v živote máme, tak si ho chráňme. Pretože ak ho máme, dokážeme čokoľvek!