NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY AKČNÉ ŽENY BEAUTY INŠPIRÁCIE MAGAZÍN ROZHOVORY ZDRAVIE

Trénerka Janka: Žiaden extrém nie je dobrý, dôležité je mať pozitívny vzťah so stravou

Martina Beňová
Share
Janka z Nediétuj vie, že ženy chcú zdravo jesť, ale sem tam si doprajú aj iné dobroty

Janka Rybárová vytvorila platformu Nediétuj, vďaka ktorej učí ženy zdravo jesť aj sa správne hýbať, pričom z tejto kombinácie vždy vyjde len dobrý výsledok, ktorý poteší každú z nás.

Čo hovorí na naše stravovacie návyky a čo je dobré jesť a piť?

Ako sa pozeráš na životný štýl Sloveniek čo sa stravovania týka?

Myslím, že v dnešnej dobe ženy viac ako v minulosti zaujíma, čo jedia. Na jednej strane je to dobre, ale na druhej strane to môže vyústiť až do posadnutosti kontrolovania, čo sme zjedli a koľko sme toho zjedli. Keďže som žena, viem, že každá z nás chce byť najlepšou verziou samej seba a to platí, myslím, aj v stravovaní.

PODPORTE združenie Akčné ženy a podnikanie žien na Slovensku



Ako sa vraví, žiaden extrém nie je dobrý a keď si sem tam niečo doprajeme, tak by sme z toho určite nemali mať výčitky, pretože to nie je správne. Dôležité je, aby sme mali pozitívny vzťah so stravou a vedeli sa správne stravovať a sem tam si niečo “hriešne” môžeme dopriať.

Moravské koláče ?Prvý krát som pri pečení z kvásku skúsila vymyslieť svoj recept len tak z hlavy a myslím, že sa…

Uverejnil používateľ Nediétuj Sobota 16. mája 2020

Často sa hovorí o tom, že strava je 70 a cvičenie 30 percent. Je to tak?

Plne s týmto pomerom súhlasím a pre mňa je kvalitná strava základ. Často sú ľudia v domnienke, že keď cvičia 3-4x do týždňa, tak môžu jesť na čo majú chuť a nemusia sa obmedzovať, ale nie je to tak. Strava a pohyb by nemali slúžiť len na “estetické účely”, ale hlavne by sme sa na ne mali pozerať ako zdroj energie a záruku pevného zdravia.

Predstavme si, že strava je palivo a naše telo je auto. Aj nášmu autu sa snažíme dať to najkvalitnejšie palivo a inak by to nemalo byť ani v prípade pre naše telo. Ak chceme, aby naše telo správne fungovalo, je dôležité mať pestrú a vyváženú stravu. Bez toho to jednoducho nejde, aj keby sme sa hýbali každý deň. Netreba sledovať len počet kalórií, ale aj to, z čoho tie kalórie prijímame.

View this post on Instagram

Už som sa veľmi tešila na to, keď sa vonku oteplí, a ja si budem môcť užívať takéto jedlá ? Ľahký šalát s fazuľou ?Zelenina podľa chuti a podľa toho, čo práve máte v záhradke alebo v chladničke ?Májová ovčia bryndza (tá je teraz najlepšia ?) ?Uvarená strakatá fazuľka (môže byť aj z plechovky, len ju treba dobre premyť) ?Hobliny ovčieho tvrdého syra ?Pár kvapiek olivového oleja a umeoctu na dochutenie Všetko spolu zmiešate, naaranžujete a môžete podávať ?. . . . . . #nedietujem #nedietuj #lunch #lunchtime #salad #vegetable #dnesjem #dnesvarim #zdravienatanieri #zdravienaprvommieste #healthyplate #healthylifestyle #healthyfood #zdravastrava #zdravoachutne

A post shared by Nediétuj (@nedietuj) on

Prečítajte si tiež: Janka rozbehla projekt zameraný na zdravý životný štýl: Ľudí chcem viesť k úprave návykov

Po dlhom čase núteného nič nerobenia a home officeov sa znova začíname hýbať. Ako správne naštartovať metabolizmus?

Myslím, že náš metabolizmus fungoval stále, či sme doma boli či nie. Možno niektorí z nás mali menej pohybu ako pred koronakrízou a nejaké to kilo pribrali. Netreba ale podliehať panike a siahať hneď po nejakých “zázračných čajíkoch na chudnutie či detoxoch”, čoho je aktuálne plný internet, televízia a odvšadiaľ to na nás skáče.

Ide leto, dni sa predlžujú a máme k dispozícii viac čerstvej zeleniny a ovocia, čo znamená, že by sme mali mať teraz viac pohybu ako cez zimu, kedy by naše telo malo viac oddychovať. Taktiež by sme mali odľahčiť aj stravu a prijímať to, čo nám aktuálne príroda ponúka. Verím, že takto sa aj toho kilečka navyše zbavíme raz dva a aj naše telo sa nám za to poďakuje.

Čo je nutné mať v jedálničku, ak chceme začať jesť zdravo a vyvážene?

To, čo mať v jedálničku, je veľmi individuálne, ale určite dobrým základom je sezónna zelenina a ovocie, celozrnné výrobky, strukoviny, obilniny, mäso, ryby a netreba ani zabúdať na dostatočný pitný režim. Veľa ľudí má pocit, že stravovať sa “zdravo” a vyvážene je veľká veda a je to aj cenovo náročne, ale nie je to tak. Ak budeme nakupovať len to, čo je aktuálne k dispozícii v prírode a siahať po lokálnych zdrojoch, nemusíme sa vôbec obávať. Toto nám zabezpečí zdravý a vyvážený jedálniček.

Neodoláme čokoládke či chrumkám, skrátka rady mlsáme. Naozaj je to také nezdravé?

Ak sa stravujeme zdravo a tak isto máme aj dostatok pohybu, občasný prehrešok si vôbec nemusíme vyčítať. V dnešnej dobe existujú už rôzne zdravšie alternatívy za “klasické mlsky” a dá sa ísť samozrejme aj touto cestou. Avšak všetko treba s mierou a to platí aj pri takomto mlsaní. Väčšina z nás má pocit, že keď má niečo v obchode označenie “fit s vysokým obsahom proteínu a bez cukru”, tak je to veľmi zdravé a môžeme toho zjesť neúrekom. Ale takto to bohužiaľ nefunguje.

Existujú potraviny, ktoré môžeme jesť donekonečna a neodrazí sa to na postave?

Jediná potravina, ktorú by sme mohli jesť donekonečna, je asi listová alebo zelená zelenina. Avšak ak by sme jedli len zeleninu, možno by naša postava bola chudá, ale určite by sme nemohli povedať, že je takéto stravovanie zdraviu prospešné. Ak sa chceme cítiť dobre a fit, je potrebné, aby sme mali pestrý jedálniček.

Pozrite si: Trénerka Janka radí, ako sa dostať do formy: Cvičiť možno aj pri varení

A na ktoré by sme si mali dať väčší pozor?

Myslím, že sa to takto presne definovať nedá. Naozaj je potrebné, aby sme mali stravu pestrú a vyváženú. Ako som už spomínala, veľa ľudí žije v domnienke, že ak je niečo v obchode s nálepkou “Fit” či “Raw”, môžu toho zjesť veľké množstvá a nepriberú. Ale aj tieto jedlá obsahujú kalórie a ak si nedáme pozor pri ich konzumácii, môže sa to odraziť aj na našej váhe či zdraví.

Ako je to so správnym pitným režimom?

Dodržiavanie správneho pitného režimu je opäť veľmi potrebné, či už pri redukcii hmotnosti alebo zo zdravotného hľadiska. Naše telo by bez vody dlho neprežilo. Povolená je voda, bylinkové čaje, prípadne nesýtené minerálky. Viem, že naším zvykom je v poslednom čase aj popíjanie alkoholu.

Ak si sem tam doprajeme pohár kvalitného vína, nič také strašné sa nestane, potrebné ale je, aby sme daný pohár zapili aj dostatočným množstvom vody a nepreháňali to. Čo určite nepovažujem za pitný režim sú rôzne sladené nápoje, a samozrejme ani tie s označením zero. Tie by sa určite v našom pitnom režime nemali nachádzať, pretože pre naše telo nemajú žiaden pozitívny účinok.

Tagy
Martina Beňová
Martina Beňová

Snažím sa robiť veci robiť naplno. Najmä tie, ktoré sú mojou srdcovkou :) Akčným ženám by som chcela odovzdať kus svojho entuziazmu a radosti zo života.

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X